EE 302 Digital Signal ProcessingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 302
Ders Adı İngilizce Digital Signal Processing
Ders Adı Türkçe Sayısal İşaret İşleme
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : 1 Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 150 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 204 - Signals and Systems
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu derste sayısal işaret işlemenin ve zaman-ölçek analizinin temel kavramları şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: ayrık zamanlı işaretler, lineer zamanla-değişmeyen sistemler, konvolusyon, sayısal işaretler ve sistemlerin frekans bölgesi gösterimleri, Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü (AZFD), örnekleme teorisi, analog işaretlerin ayrık-zamanlı işlenmesi, z-dönüşümü, sistemlerin dönüşüm analizi, kararlılık ve nedensellik, Ayrık Fourier Dönüşümü (AFD), dairesel konvolüsyon, Hızlı Fourier Dönüşümü (HFD), ayrık zamanlı sistemlerin yapısı ve gerçeklenmesi, sayısal süzgeçler: tanımlamalar, FIR süzgeç teorisi ve tasarım yöntemleri, IIR süzgeç teorisi ve tasarım yöntemleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) işaretler, işaret işleme ve sayısal işaretlerin temel kavramlarını açıklar;
2) işaretler ve sistemleri zaman ve frekans bölgesinde analiz eder;
3) ayrık zamanlı işaretler ve sistemleri transfer bölgesinde analiz eder;
4) MATLAB kullanarak ayrık zamanlı sistemleri analiz eder ve tasarlar;
5) bir sayısal işaret işleme projesi gerçekleştirir ve sonuç çıkarır;
6) proje geliştirirken ekip çalışması gösterir;
7) teknik raporlar hazırlar ve izleyici karşısında sunar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Laboratuvar,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih SERAP KIRBIZ , April 2018
Ders Koordinatörü SERAP KIRBIZ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi SERAP KIRBIZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ayrık zamanlı sinyaller ve sistemler (2.1-2.5)
2) Ayrık sinyallerin ve sistemlerin frekans alanı gösterimi. (2.6-2.9)
3) Örnekleme teorisi, Analog sinyallerin ayrık zamanlı işlenmesi (4.1-4.3)
4) Ayrık Fourier Serileri (DFS) (8.1-8.4)
5) Ayrık Fourier Dönüşümü (DFT), Dairesel evrişim (8.5-8.7)
6) z-dönüşümü (3.1-3.2)
7) z-dönüşümü (3.3-3.4)
8) Doğrusal Zamanla Değişmez Sistemlerin Dönüşüm Analizi (5.1-5.3)
9) Kararlılık ve nedensellik (5.4-5.6)
10) Ayrık Zamanlı Sistemler İçin Yapılar (6.1-6.5)
11) Sayısal filtreler: özellikler. FIR filtre teorisi ve tasarım yöntemleri (7.1-7.2)
12) FIR filter theory and design methods (7.3)
13) IIR filtre teorisi ve tasarım yöntemleri (7.4-7.5)
14) Hızlı Fourier Dönüşümü (FFT) (9.1-9.3)
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 7 % 12
Küçük Sınavlar 2 % 8
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Laboratuvar 7 1 1 1 21
Proje 1 20 1 1 22
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 11 2 13
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6