Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | EE 302 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Digital Signal Processing | ||||||
Ders Adı Türkçe | Sayısal İşaret İşleme | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
EE 204 - Signals and Systems |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||||
Ders Açıklaması | Bu derste sayısal işaret işlemenin ve zaman-ölçek analizinin temel kavramları şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: ayrık zamanlı işaretler, lineer zamanla-değişmeyen sistemler, konvolusyon, sayısal işaretler ve sistemlerin frekans bölgesi gösterimleri, Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü (AZFD), örnekleme teorisi, analog işaretlerin ayrık-zamanlı işlenmesi, z-dönüşümü, sistemlerin dönüşüm analizi, kararlılık ve nedensellik, Ayrık Fourier Dönüşümü (AFD), dairesel konvolüsyon, Hızlı Fourier Dönüşümü (HFD), ayrık zamanlı sistemlerin yapısı ve gerçeklenmesi, sayısal süzgeçler: tanımlamalar, FIR süzgeç teorisi ve tasarım yöntemleri, IIR süzgeç teorisi ve tasarım yöntemleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) işaretler, işaret işleme ve sayısal işaretlerin temel kavramlarını açıklar; 2) işaretler ve sistemleri zaman ve frekans bölgesinde analiz eder; 3) ayrık zamanlı işaretler ve sistemleri transfer bölgesinde analiz eder; 4) MATLAB kullanarak ayrık zamanlı sistemleri analiz eder ve tasarlar; 5) bir sayısal işaret işleme projesi gerçekleştirir ve sonuç çıkarır; 6) proje geliştirirken ekip çalışması gösterir; 7) teknik raporlar hazırlar ve izleyici karşısında sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | H | Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Laboratuvar,Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | SERAP KIRBIZ , April 2018 |
Ders Koordinatörü | SERAP KIRBIZ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SERAP KIRBIZ |
Hafta | Konu |
1) | Ayrık zamanlı sinyaller ve sistemler (2.1-2.5) |
2) | Ayrık sinyallerin ve sistemlerin frekans alanı gösterimi. (2.6-2.9) |
3) | Örnekleme teorisi, Analog sinyallerin ayrık zamanlı işlenmesi (4.1-4.3) |
4) | Ayrık Fourier Serileri (DFS) (8.1-8.4) |
5) | Ayrık Fourier Dönüşümü (DFT), Dairesel evrişim (8.5-8.7) |
6) | z-dönüşümü (3.1-3.2) |
7) | z-dönüşümü (3.3-3.4) |
8) | Doğrusal Zamanla Değişmez Sistemlerin Dönüşüm Analizi (5.1-5.3) |
9) | Kararlılık ve nedensellik (5.4-5.6) |
10) | Ayrık Zamanlı Sistemler İçin Yapılar (6.1-6.5) |
11) | Sayısal filtreler: özellikler. FIR filtre teorisi ve tasarım yöntemleri (7.1-7.2) |
12) | FIR filter theory and design methods (7.3) |
13) | IIR filtre teorisi ve tasarım yöntemleri (7.4-7.5) |
14) | Hızlı Fourier Dönüşümü (FFT) (9.1-9.3) |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 7 | 1 | 1 | 1 | 21 | ||
Proje | 1 | 20 | 1 | 1 | 22 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 11 | 2 | 13 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |