EE 303 Systems and ControlMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 303
Ders Adı İngilizce Systems and Control
Ders Adı Türkçe Sistemler ve Kontrol
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Diğer
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 204 - Signals and Systems
EE 201 - Circuit Analysis I
MATH 213 - Differential Equations
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Diferansiyel ve integral kalkülüs, Laplace dönüşümleri, sistem analizi, devre analizi, MATLAB
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kontrol sistemlerinin nasıl analiz edileceğini ve tasarlanacağını öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders kontrol sistemlerinin tam olarak incelenmesini ve matematik modellerin anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: Transfer fonksiyonu ve durum uzayı yöntemleri, mekanik ve elektrik sistemlerinin matematik modelleri, geçici hal ve sürekli hal cevapları, orantısal (P), türevsel (D) ve integral (I) denetleyicilerin etkileri, kontrol sistemlerinin köklerin yer eğrisi yöntemi ile analizi ve tasarımı, kontrol sistemlerinin frekans cevabı yöntemiyle analizi ve tasarımı, PID denetleyicileri ile kontrol sistemlerin tasarımı, durum uzayı yöntemiyle kontrol sistemleri tasarımı ve sayısal kontrolün temelleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) kontrol sistemleri problemlerini tespit eder, formüle eder ve çözer
2) kontrol sistemlerinin matematiksel modellemesini kavrar
3) kontrol sistemleri tasarlar
4) modern mühendislik araçlarını kullanarak kontrol sistemlerine ilişkin bilgiyi uygular ve gösterir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Derse Katılım,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Ödev,Derse Katılım,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Sınav,Ödev,Derse Katılım,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih YUSUF AYDIN , October 2024
Ders Koordinatörü YUSUF AYDIN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi YUSUF AYDIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Sistemler ve Kontrol'e Giriş
2) Kontrol Sistemlerinin Matematiksel Modellenmesi
3) Mekanik ve Elektrik Sistemlerinin Matematiksel Modellemesi
4) Geri beslemeli kontrol sistemleri
5) Geri beslemeli kontrol sistemleri
6) Geçici ve Sabit Durum Tepki Analizi
7) Geribildirim Kontrol Sistemlerinin Performansı
8) Routh'un Kararlılık Kriteri, İntegral ve Türev Kontrol Eylemlerinin Sistem Performansına Etkileri
9) Kök Yeri Yöntemi ile Kontrol Sistemi Analizi ve Tasarımı, MATLAB desteği ile
10) Kök Yeri Yöntemi ile Kontrol Sistemi Analizi ve Tasarımı, MATLAB desteği ile
11) PID Kontrolörleri ve MATLAB Yardımıyla PID Kontrolörlerinin Tasarımı
12) MATLAB Yardımıyla Frekans Tepki Yöntemi ile Kontrol Sistemi Analizi
13) Frekans Tepki Yöntemi ile Kontrol Sistemi Analizi
14) Durum Uzayı Temsilinin ve Dijital Kontrolün Temelleri
15) Final Exam/Project/Presentation Period
16) Final Exam/Project/Presentation Period
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Modern Control Systems, R.C.Dorf and R. H. Bishop, Pearson Education, Global Edition,13th edition, 2017, ISBN 1-292-15297-4 2. Modern Control Engineering, K.Ogata, Pearson Education, International Edition, 5th edition, 2010, ISBN 0-13-713337-5
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme tekniği olarak “Ters Yüz Öğrenme” kullanılarak yapılan iletişim saatleri
Ödev ve ProjelerDers içeriğiyle ilgili soruların yer aldığı ödevler, sınavlar, ön çalışmalar ve ders uygulamaları ile projeler bulunacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıÖğrenciler fiziksel donanımlar inşa ederek ve Simulink aracılığıyla simülasyonlar gerçekleştirerek uygulama yapacaklar.
Bilgisayar KullanımıÖğrenciler ders, proje ve ödevlerinde MATLAB/Simulink kullanacaklardır.
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 12 % 8
Uygulama 12 % 8
Küçük Sınavlar 8 % 10
Ödev 4 % 4
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

Dersi verenin odası ve telefon numarası : 5. kat , A564, 0 212 395 3600 Ofis saatleri: belirlenecek, e-posta adresi: aydiny@mef.edu.tr Katılım Kuralları: Yukarıda belirtildiği gibi, sınıf içi tartışmalara ve uygulamalara aktif katılım, final notuna katkıda bulunur. Ön çalışma, ödev veya sınav kaçıranlara telafi sınavı verilmeyecektir. Ara sınava katılmama : Mazeretinin uygun belgelerinin sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için ya telafi sınavı yapılır ya da ikinci sınav notu birinci sınav notu olarak verilir. İkinci sınav kaçırılırsa, mazeretinin uygun belgelerinin sunulması halinde telafi sınavı yapılır. Bir projeyi kaçırmak : Telafi yapılmayacaktır. Ayrıca, final projesi için, bir öğrenci raporu teslim etmezse veya uygun bir mazeret belgesi olmadan demo/sunum sırasında gelmezse, otomatik olarak dersten kalacaktır. Geçme Kriteri : Dersi D harf notuyla geçebilmek için , öğrencinin tüm değerlendirmelerin ağırlıklı kombinasyonu dikkate alındığında en az %50 alması gerekir. Ayrıntılı harf notu tablosu LMS'ye yüklenir. Uygun sınıf davranışı, öğrenci davranış kuralları hatırlatıcısı : Yükseköğretim Kanunu Madde 54 Akademik Sahtekârlık ve İntihal : Yükseköğretim Kanunu Madde 54