İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HCIV 102 | ||||
Ders Adı İngilizce | History of Civilizations II | ||||
Ders Adı Türkçe | Uygarlıklar Tarihi II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Modernliğe geçiş sürecinde devlet-toplum ilişkilerinin örüntülerini ve bu geçiş sırasında benimsenen farklı gelişim yollarının siyasi ve ekonomik gelişmeyi nasıl etkilediğini anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders modernleşme zamanlarındaki politik ve toplumsal dönüşüme odaklanmaktadır. Özellikle, 'Batı'nın 'Diğerlerine' karşı üstünlüğünü nasıl inşa ettiğini ve bu ortaya çıkan üstünlüğün dünya çapındaki sonuçlarını tartışıyor. Protestan Reformu, sömürgecilik ve sonuçları, Osmanlı İmparatorluğu'nun siyaseti, Amerikan devrimi ve Batılı olmayan Rusya ve Japonya imparatorlukları gibi çok çeşitli konuları kapsıyor. Böylece moderniteye geçişte dünya çapında siyaset ve toplum için bir dolambaçlı yol sunuyor. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Batı'nın küresel bir güç olarak yükselişinin nedenleri ve sonuçlarını anlamak 2) Avrupa'da Reform hareketinin öncüllerini ve sonuçlarını kavramak 3) Sömürgeleştirmenin dinamiklerini ve etkilerini incelemek 4) Batı dışı imparatorlukların yükselişini ve düşüşünü analiz etmek 5) Günümüz siyasi ve ekonomik sistemlerinin kökenlerini anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Sınav |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Sınav |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | S | Sınav |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Derse Katılım |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Sınav |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Derse Katılım |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Sınav |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BEGÜM UZUN TAŞKIN , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Protestan Reform Hareketi |
3) | İspanya İmparatorluğu'nun Yükseliş ve Düşüşü |
4) | Latin Amerika'da Sömürge Toplumlarının Oluşumu |
5) | İngiltere'nin Siyasi Tarihi |
6) | Sanayi Toplumunun Oluşumu |
7) | ara dönem sınavı |
8) | Amerikan Birleşik Devletleri'nin İnşası I: Sömürgeci Miras |
9) | Amerikan Birleşik Devletleri'nin İnşası II: Amerikan Devrimi ve Sonrası |
10) | Osmanlı İmparatorluğu I |
11) | Osmanlı İmparatorluğu II |
12) | Rus İmparatorluğu |
13) | Rus Devrimi |
14) | Japonya: Asya'da Bir Başarı Hikayesi |
15) | Final dönemi |
16) | Final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | The Heritage of World Civilizations, Combined Volume, 10e by Albert M. Craig, William A. Graham, Donald M. Kagan, Steven Ozment, Frank M. Turner. Revel book of Pearson. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme yöntemlerinden olan ders öncesi videolar, ders öncesi ödevler, grup tartışmaları, kısa sınavlar ve ders sonrası değerlendirmeler. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders öncesi ödevler | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
taskinbe@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Devam ve aktif katılım gereklidir. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç sunumlar, sınavlar ve ödev teslimatları kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin hile, intihal ve diğer akademik suçların anlamını ve sonuçlarını anlamaları gerekmektedir. Öğrenciler, akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal için Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Disiplin Yönetmeliklerine tabidir |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 13 | 2 | 3 | 65 | |||
Ödevler | 5 | 2 | 1 | 15 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 9 | 1 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 23 | 2 | 25 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |