Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 106 | ||||
Ders Adı İngilizce | Constitutional Law II | ||||
Ders Adı Türkçe | Anayasa Hukuku II | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 110 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Türk Anayasa Hukuku genel ilkeleri, anayasal kurumları ile temel hak ve özgürlük sistemini öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Dersin amacı öğrencilere Osmanlı-Türk anayasal gelişmeleri, laiklik, sosyal devlet, hukuk devleti, eşitlik, hak ve özgürlükler sistemi, yasama erki, yürütme erki, yargı erki ve anayasa yargısı konularında kapsamlı bilgi sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Türk Anayasalarının yapım sürecini karşılaştırır. 2) Devletin temel niteliklerini ayrıntılı olarak kavrar. 3) Temel haklar ve özgürlükler rejimini ve bu alana ilişkin sorunları karşılaştırmalı olarak yorumlar. 4) Yasama, yürütme ve anayasa yargısının işlevlerini ve işleyişini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EMİNE KARACAOĞLU , December 2023 |
Ders Koordinatörü | EMİNE KARACAOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Osmanlı-Türk Anayasal gelişmeleri: 1976, 1921, 1924, 1961 ve 1982 Anayasalarının temel özellikleri |
2) | Anayasa Mahkemesi’nin kuruluşu, görev ve yetkileri |
3) | Anayasa Mahkemesine başvuru yolları, denetimin kapsamı ve sonuçları |
4) | Anayasa’nın başlangıcı ve değeri, eşitlik, Yargı fonksiyonu, temel yargısal ilkeler, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu |
5) | Hukuk devleti ilkesi |
6) | Sosyal devlet, demokratik devlet ve laik devlet |
7) | Temel Hak ve Özgürlükler Rejimi |
8) | TBMM’nin kuruluşu, ara seçim, erken seçim, seçimlerin ertelenmesi |
9) | Yasama sorumsuzluğu, yasama dokunulmazlığı, milletvekilliğinin sona ermesi |
10) | TBMM Başkanlık Divanı, siyasi Parti grupları, meclis komisyonları, görüşme ve oylama usulleri |
11) | Kanunlar, kararlar |
12) | TBMM’nin bilgi edinme ve denetim yolları |
13) | Yürütme oluşumu ve yetkileri, Yürütme fonksiyonu, Yürütme işlemleri |
14) | Finaller |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yay. Ankara, (son baskı) Bülent Tanör/Necmi Yüzbaşıoğlu, 1982 Anayasasına Göre Anayasa Hukuku, Beta Yay. İstanbul, Kasım (son baskı) Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yay., Bursa, (son baskı) | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Derse ilişkin ders videolarının izlenmesi, tartışma, ders anlatımı, karar okumaları ve pratik çalışma | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
karacaoglue@mef.edu.tr 0 212 395 36 24 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 1 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 110 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.4 | ||||||
AKTS | 4 |