HUK 106 Anayasa Hukuku IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 106
Ders Adı İngilizce Constitutional Law II
Ders Adı Türkçe Anayasa Hukuku II
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 110 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Türk Anayasa Hukuku genel ilkeleri, anayasal kurumları ile temel hak ve özgürlük sistemini öğrenmek
Ders Açıklaması Dersin amacı öğrencilere Osmanlı-Türk anayasal gelişmeleri, laiklik, sosyal devlet, hukuk devleti, eşitlik, hak ve özgürlükler sistemi, yasama erki, yürütme erki, yargı erki ve anayasa yargısı konularında kapsamlı bilgi sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Türk Anayasalarının yapım sürecini karşılaştırır.
2) Devletin temel niteliklerini ayrıntılı olarak kavrar.
3) Temel haklar ve özgürlükler rejimini ve bu alana ilişkin sorunları karşılaştırmalı olarak yorumlar.
4) Yasama, yürütme ve anayasa yargısının işlevlerini ve işleyişini değerlendirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih EMİNE KARACAOĞLU , December 2023
Ders Koordinatörü EMİNE KARACAOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Osmanlı-Türk Anayasal gelişmeleri: 1976, 1921, 1924, 1961 ve 1982 Anayasalarının temel özellikleri
2) Anayasa Mahkemesi’nin kuruluşu, görev ve yetkileri
3) Anayasa Mahkemesine başvuru yolları, denetimin kapsamı ve sonuçları
4) Anayasa’nın başlangıcı ve değeri, eşitlik, Yargı fonksiyonu, temel yargısal ilkeler, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu
5) Hukuk devleti ilkesi
6) Sosyal devlet, demokratik devlet ve laik devlet
7) Temel Hak ve Özgürlükler Rejimi
8) TBMM’nin kuruluşu, ara seçim, erken seçim, seçimlerin ertelenmesi
9) Yasama sorumsuzluğu, yasama dokunulmazlığı, milletvekilliğinin sona ermesi
10) TBMM Başkanlık Divanı, siyasi Parti grupları, meclis komisyonları, görüşme ve oylama usulleri
11) Kanunlar, kararlar
12) TBMM’nin bilgi edinme ve denetim yolları
13) Yürütme oluşumu ve yetkileri, Yürütme fonksiyonu, Yürütme işlemleri
14) Finaller
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarErgun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yay. Ankara, (son baskı) Bülent Tanör/Necmi Yüzbaşıoğlu, 1982 Anayasasına Göre Anayasa Hukuku, Beta Yay. İstanbul, Kasım (son baskı) Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yay., Bursa, (son baskı)
Öğretme TeknikleriDerse ilişkin ders videolarının izlenmesi, tartışma, ders anlatımı, karar okumaları ve pratik çalışma
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karacaoglue@mef.edu.tr
0 212 395 36 24

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 4 1 84
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 16 1 17
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü/25 4.4
AKTS 4