Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | |||||
Ders Kodu | HUK 203 | |||||
Ders Adı İngilizce | Administrative Law I | |||||
Ders Adı Türkçe | İdare Hukuku I | |||||
Öğretim Dili | TR | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 112 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Öğrencinin hukukun temel kavramlarını bilmesi ve Anayasa Hukuku altyapısına sahip olması beklenmektedir. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler idare hukukuna hakim olan anayasal ilkeleri, Türk idare teşkilatını, idari faaliyetleri ve bunlara ilişkin temel ilke ve kavramları öğreneceklerdir. | |||||
Ders Açıklaması | İdare hukukuna hakim olan anayasal ilkeler, Türk idare teşkilatı, idarenin faaliyetleri |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Anayasal ilkelerin Türk idare hukukuyla ilişkisini ve bu ilkelerin idare hukuku üzerindeki etkilerini analiz edebilir. 2) Türk idare teşkilatına hakim olan anayasal ilkeleri tanımlar ve bu bilgiler ışığında teşkilat şemasını çizer. 3) Merkezden yönetim ve yerinden yönetim teşkilatlarını organizasyon ve fonksiyonları açısından karşılaştırır. 4) Yerinden yönetim kuruluşlarının türlerini ve bu türlerin kendine özgü karakterini açıklayabilir. 5) İdari faaliyet türlerini ve bu faaliyet türleriyle bağlantılı olarak sahip olduğu yetki ve görevlerini açıklayabilir. 6) İdare hukukuna ilişkin anayasal ilkeler, Türk idare teşkilatı ve idari faaliyetler konularında edindiği bilgileri somut uyuşmazlıkları çözerken kullanabilme becerisi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | ASLIHAN DENİZ BİLGEHAN |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma-Ders Kitapları ve İşlenişi Hakkında Bilgi-Dersin Anlam ve Önemi İdare Hukukunun Görev Alanı-İdari Fonksiyon Kavramı |
2) | Türk İdare Hukukuna İlişkin Anayasal İlkeler Hukuk Devleti İlkesi |
3) | Eşitlik İlkesi, Sosyal Devlet İlkesi, Laiklik İlkesi |
4) | Türk İdari Teşkilatına İlişkin Anayasal İlkeler |
5) | Merkezi İdare Teşkilatı |
6) | Yerinden Yönetim Teşkilatı: Yerel Yönetimler Ara Sınava Hazırlık Pratikleri ve Genel Tekrar |
7) | Ara sınav |
8) | Yerinden Yönetim Teşkilatı: Hizmet Yerinden Yönetimleri |
9) | İdari faaliyetler: Planlama Faaliyeti-Özendirme, Teşvik Faaliyeti |
10) | Kolluk Faaliyeti: Kolluk Faaliyeti Türleri |
11) | Kolluk Faaliyeti: Kolluk Yetkisi ve Sınırları |
12) | Kamu Hizmeti Faaliyeti: Kamu Hizmeti Tanımı ve Ölçütleri |
13) | Kamu Hizmeti Faaliyeti: Kamu Hizmeti Türleri |
14) | Kamu Hizmeti Gördürülme Usulleri |
15) | Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık |
16) | Final Sınavı |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | İdare Hukuku, Turgut TAN, Turhan Kitabevi, Ankara, Eylül 2021. İdare Hukuku, Turan YILDIRIM, Özge OKAY TEKİNSOY, Nur KAMAN, Melikşah YASİN, Eyüp ÖZDEMİR, Gül ÜSTÜN, Hüseyin Melih ÇAKIR 12 Levha Yayınevi, İstanbul, Ekim 2021. İdare Hukuku Dersleri, Kemal GÖZLER, Gürsel KAPLAN, Ekin Yayınevi, Eylül 2022. İdare Hukuku, Metin GÜNDAY, İmaj Yayınevi, Ankara, Kasım 2017. İdare Hukuku Mevzuatı Çocuk Yasası, Ian McEwan, Yapıkredi Yayınları. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Teorik anlatım, video izleme, takım çalışması şeklinde pratik çalışmalar | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
hacimuratlarz@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 1 | 84 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 112 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.5 | ||||||
AKTS | 4 |