Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 305 | ||||
Ders Adı İngilizce | Commercial Law I: General Provisions/Commercial Enterprise/Valuable Instruments | ||||
Ders Adı Türkçe | Ticaret Hukuku I: Genel Hükümler/Ticari İşletme /Kıymetli Evrak | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 110 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler ticari işletme ve kıymetli evrak Hukukunun genel esaslarını öğreneceklerdir. | ||||
Ders Açıklaması | Ticari işletme, ticari iş, tacir ve bunlara uygulanacak hükümler, ticari hükümler, ticari yargı, ticaret unvanı ve işletme adı, haksız rekabet, tacir yardımcıları, kıymetli evrak hukukunun genel ilkeleri, bono, poliçe, çek. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ticari işletme, tacir, ticari iş, ticari dava kavramlarını anlar. 2) Ticari hükümlerin uygulama alanını tespit eder ve somut olayda uygulanıp uygulanmayacağını değerlendirir. 3) Kıymetli evrak kavramını anlar, adi senetlerle kıymetli evrakı karşılaştırır. 4) Kıymetli evrak türlerini ve bunların hükümlerini öğrenir, somut olaya uygulama becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Ders Koordinatörü | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Temel kavramlar, Ticaret hukukunun kapsamı ve anlamları |
2) | Ticari işletmenin tanımı ve unsurları, devri ve rehni, merkez ve şube kavramları |
3) | Ticari iş ve ticari iş sayılmaya bağlanan sonuçlar |
4) | Tacir ve tacir olmanın hüküm ve sonuçları |
5) | Ticaret unvanı ve işletme adı, ticaret sicili, ticari defterler, ticari yargı, cari hesap |
6) | Haksız rekabet |
7) | Haksız rekabet ve sonuçları |
8) | Tacir yardımcıları, Ticari Temsilci, Ticari Vekil, Tellal, Komisyoncu |
9) | Tacir yardımcıları (devam): Acente Kavramı, Acentelik ilişkisinin tabi olduğu hükümler, acenteliğin sona ermesine bağlanan sonuçlar |
10) | Kıymetli evrak kavramı ve sınıflandırmaları; nama, emre, hamiline yazılı senetler |
11) | Kıymetli evrakın iptali, kambiyo senetlerinin genel özellikleri, poliçe |
12) | Poliçe, Kambiyo senetleri hukukuna ilişkin temel kavramlar, Poliçenin Ödenmesi, Ödenmemesi ve Sonuçları |
13) | Bono, Poliçeye nazaran farklılıkları, Bononun ödenmesi, ödenmemesi durumunda başvurulabilecek imkanlar |
14) | Çek, ÇekK ile öngörülen düzenlemeler, Çekin temel özellikleri, çekin ödenmemesinin sonuçları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Aşağıdaki kaynaklar opsiyonel olarak öğrencilere önerilmektedir. Öğrenciler tercih ettikleri kaynaktan dersi takip edebilirler. Sabih Arkan, Ticari İşletme Hukuku, son bası. Reha Poroy/Hamdi Yasaman, Ticari İşletme Hukuku, son bası. Hüseyin Ülgen/Mehmet Helvacı/Arslan Kaya/N. Füsun Nomer Ertan, Ticari İşletme Hukuku, son bası. Hüseyin Ülgen/Mehmet Helvacı/Arslan Kaya/Füsun Nomer Ertan, Kıymetli Evrak Hukuku, son bası. Reha Poroy/Ünal Tekinalp, Kıymetli Evrak Hukuku Esasları, son bası. Abuzer Kendigelen/İsmail Kırca, Kıymetli Evrak Hukuku, son bası. Ersin Çamoğlu, Kıymetli Evrak Hukukunun Temel İlkeleri, son bası. Abuzer Kendigelen, Çek Hukuku, son bası. Fırat Öztan, Kıymetli Evrak Hukuku, son bası. Ömer Teoman/Abuzer Kendigelen, Ticaret Hukuku Uygulamalı Ders Örnekleri, son bası. (Pratik Çalışma) Oruç Hami Şener, Ticari İşletme Hukuku Pratik Çalışmaları, son bası. (Pratik Çalışma) Betül Aktaş Ertan/Tülay Gökdemir Tamer/Damla Dursun, Ticaret Hukuku Pratik Çalışmaları, son bası. (Pratik Çalışma) Dr. Öğr. Üyesi Setenay Yağmur/Dr. Öğr. Üyesi Gül Büyükkılıç/Dr. Öğr. Üyesi Abdüssamet Yılmaz, Ticari İşletme Hukuku Pratik Çalışmaları, son bası. (Pratik Çalışma) | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, mevzuat hükümlerini ve Yargıtay kararlarını tartışarak öğrenci katılımını destekleyecek şekilde işlenecektir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozcanlib@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 70 | |||
Uygulama | 4 | 2 | 2 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 110 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.4 | ||||||
AKTS | 4 |