Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 317 | ||||
Ders Adı İngilizce | Law of Administrative Procedure | ||||
Ders Adı Türkçe | İdari Yargılama Hukuku | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 59 saat | ||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Öğrencinin İdare Hukuku altyapısına sahip olması beklenmektedir. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler idari yargının görev alanı, idari dava türleri, dava ehliyeti, dava açma süresi, görevli ve yetkili mahkeme, yasa yolları konularına hakim olan temel ilkeleri ve kavramları öğreneceklerdir. | ||||
Ders Açıklaması | Öğrenciler idari yargının görev alanı, idari dava türleri, dava ehliyeti, dava açma süresi, görevli ve yetkili mahkeme, yasa yolları konularına hakim olan temel ilkeleri ve kavramları öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) 1. İdari yargının görev alanının belirlenmesinde kullanılan kriterleri uyuşmazlıklara uygular. 2) 2. İdari yargı teşkilatında yer alan mahkemelerin görev ve yetkilerini bilir. 3) 3. İdari dava türlerini dava ehliyeti, görevli ve yetkili mahkeme ve dava açma süresi açılarından ayırt eder. 4) 4. Davaların incelenme usulünü açıklar. 5) 5. Kararlara karşı başvuru yollarından temyiz ve istinaf yollarını karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | *STAFF* *STAFF* |
Hafta | Konu |
1) | Giriş - İdari Yargılama Hukukunun Kaynakları ve Özellikleri |
2) | İdari Yargılama Teşkilatı - Uyuşmazlık Mahkemesi |
3) | İdari Yargının Görev Alanı ve İdari Yargı Yetkisinin Sınırları |
4) | İdari Dava Türleri - Görev ve Yetki Kuralları |
5) | Dava Ehliyeti ve Husumet Kuralları |
6) | Ara Sınav Öncesi Tekrar ve Pratik Çalışmalar |
7) | Ara Sınav Haftası |
8) | Dava Açma Sürelerine İlişkin Kurallar |
9) | İdari Davaların Esastan Kabul Edilebilirlik Şartları |
10) | Kesin ve Yürütülmesi Gereken İşlem |
11) | Yürütmenin Durdurulması |
12) | Davaların İncelenmesi |
13) | Kanun Yolları |
13) | Kanun Yolları |
14) | Final öncesi Tekrar ve Pratik Çalışmalar |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | İdari Yargılama Hukuku, Gürsel KAPLAN, Ekin Yayınları, (Son basım) İdari Yargı Mevzuatı (son basım) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Teorik anlatım, video izleme, takım çalışması şeklinde pratik çalışmalar | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ensaris@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0.5 | 2 | 35 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 59 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.4 | ||||||
AKTS | 2 |