HUK 317 İdari Yargılama HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 317
Ders Adı İngilizce Law of Administrative Procedure
Ders Adı Türkçe İdari Yargılama Hukuku
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 59 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Öğrencinin İdare Hukuku altyapısına sahip olması beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler idari yargının görev alanı, idari dava türleri, dava ehliyeti, dava açma süresi, görevli ve yetkili mahkeme, yasa yolları konularına hakim olan temel ilkeleri ve kavramları öğreneceklerdir.
Ders Açıklaması Öğrenciler idari yargının görev alanı, idari dava türleri, dava ehliyeti, dava açma süresi, görevli ve yetkili mahkeme, yasa yolları konularına hakim olan temel ilkeleri ve kavramları öğreneceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) 1. İdari yargının görev alanının belirlenmesinde kullanılan kriterleri uyuşmazlıklara uygular.
2) 2. İdari yargı teşkilatında yer alan mahkemelerin görev ve yetkilerini bilir.
3) 3. İdari dava türlerini dava ehliyeti, görevli ve yetkili mahkeme ve dava açma süresi açılarından ayırt eder.
4) 4. Davaların incelenme usulünü açıklar.
5) 5. Kararlara karşı başvuru yollarından temyiz ve istinaf yollarını karşılaştırır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024
Ders Koordinatörü HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) *STAFF* *STAFF*

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş - İdari Yargılama Hukukunun Kaynakları ve Özellikleri
2) İdari Yargılama Teşkilatı - Uyuşmazlık Mahkemesi
3) İdari Yargının Görev Alanı ve İdari Yargı Yetkisinin Sınırları
4) İdari Dava Türleri - Görev ve Yetki Kuralları
5) Dava Ehliyeti ve Husumet Kuralları
6) Ara Sınav Öncesi Tekrar ve Pratik Çalışmalar
7) Ara Sınav Haftası
8) Dava Açma Sürelerine İlişkin Kurallar
9) İdari Davaların Esastan Kabul Edilebilirlik Şartları
10) Kesin ve Yürütülmesi Gereken İşlem
11) Yürütmenin Durdurulması
12) Davaların İncelenmesi
13) Kanun Yolları
13) Kanun Yolları
14) Final öncesi Tekrar ve Pratik Çalışmalar
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalarİdari Yargılama Hukuku, Gürsel KAPLAN, Ekin Yayınları, (Son basım) İdari Yargı Mevzuatı (son basım)
Öğretme TeknikleriTeorik anlatım, video izleme, takım çalışması şeklinde pratik çalışmalar
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 14 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ensaris@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0.5 2 35
Laboratuvar 14 0 0
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 59
Toplam İş Yükü/25 2.4
AKTS 2