Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 406 | ||||
Ders Adı İngilizce | Private International Law II | ||||
Ders Adı Türkçe | Mllletlerarası Özel Hukuk II | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 94 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Öğrencinin medeni usul hukukunun temel esaslarını bildiği varsayılmaktadır. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Dersin genel eğitim hedefi Milletlerarası usul hukukuna ilişkin konuları milletlerarası özel hukuk metodolojisi temelinde düşünme yeteneğini kazandırmak; yabancılık unsuru içeren hukuki işlem ve ilişkilerden kaynaklanan hukuksal sorunları ilgili mevzuat ve milletlerarası sözleşmeler, içtihat ve doktrin kapsamında muhakeme etmeyi ve çözüme kavuşturmayı öğretmektir. | ||||
Ders Açıklaması | Türk mahkemelerin milletlerarası yetkisi, teminat, milletlerarası tebligat, milletlerarası istinabe, yabancı mahkeme kararlarının tanınması ve tenfizi, yabancılar hukuku |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Milletlerarası Özel Hukukun mantığı ve metodu hakkında bilmek 2) Yabancılık unsuru içeren hukuki ihtilafların vasıflandırılmasını yapar ve yetkili mahkemeyi tespit etmek 3) Milletlerarası usul hukukuna ilişkin hukuki sorunları, MÖHUK hükümleri çerçevesinde analiz etmek 4) Edinilen teorik bilgiler ile mahkeme kararlarını veya farazi bir olayı tahlil etmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | AYFER UYANIK , January 2024 |
Ders Koordinatörü | AYFER UYANIK |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AYFER UYANIK |
Hafta | Konu |
1) | Milletlerarası Usul Hukukunun Prensipleri; Milletlerarası yetki |
2) | Milletlerarası Yetki; Yetki Anlaşması |
3) | Yargı dokunulmazlığı; Milletlerarası Teminat |
4) | Milletlerarası Tebligat; Milletlerarası İstinabe |
5) | Yabancı unsurlu davalarda ispat ve deliller |
6) | Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi |
7) | Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi |
8) | Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi |
9) | Milletlerarası tahkim; Yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfizi |
10) | Yabancılar Hukukunun temel kavramları; Yabancıların Türkiye’ye girişi, ikameti, seyahati |
11) | Yabancıların idari gözetin altına alınması, sınırdışı edilmesi |
12) | Yabancıların Türkiye’de çalışma hakları |
13) | Yabancıların Türkiye’de Taşınmaz edinimi |
14) | Türkiye’de yabancı sermaye yatırımları; Uluslararası Koruma ve Geçici Koruma Rejimi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. Türk Milletlerarası Usul Hukuku NOMER, Ergin, Devletler Hususi Hukuku (son bası). ÇELİKEL, Aysel / ERDEM, Bahadır, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) ŞANLI, Cemal / ESEN, Emre / ATAMAN FİGANMEŞE, İnci, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) 2. Yabancılar Hukuku ÇELİKEL, Aysel / ÖZTEKİN GELGEL, Günseli, Yabancılar Hukuku (son bası) | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Teorik anlatı ve ardından konuya ilişkin karar okumaları ve uygulama çalışmaları | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
uyanika@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 94 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |