HUK 406 Mllletlerarası Özel Hukuk IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 406
Ders Adı İngilizce Private International Law II
Ders Adı Türkçe Mllletlerarası Özel Hukuk II
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 94 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Öğrencinin medeni usul hukukunun temel esaslarını bildiği varsayılmaktadır.
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Dersin genel eğitim hedefi Milletlerarası usul hukukuna ilişkin konuları milletlerarası özel hukuk metodolojisi temelinde düşünme yeteneğini kazandırmak; yabancılık unsuru içeren hukuki işlem ve ilişkilerden kaynaklanan hukuksal sorunları ilgili mevzuat ve milletlerarası sözleşmeler, içtihat ve doktrin kapsamında muhakeme etmeyi ve çözüme kavuşturmayı öğretmektir.
Ders Açıklaması Türk mahkemelerin milletlerarası yetkisi, teminat, milletlerarası tebligat, milletlerarası istinabe, yabancı mahkeme kararlarının tanınması ve tenfizi, yabancılar hukuku

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Milletlerarası Özel Hukukun mantığı ve metodu hakkında bilmek
2) Yabancılık unsuru içeren hukuki ihtilafların vasıflandırılmasını yapar ve yetkili mahkemeyi tespit etmek
3) Milletlerarası usul hukukuna ilişkin hukuki sorunları, MÖHUK hükümleri çerçevesinde analiz etmek
4) Edinilen teorik bilgiler ile mahkeme kararlarını veya farazi bir olayı tahlil etmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih AYFER UYANIK , January 2024
Ders Koordinatörü AYFER UYANIK
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. AYFER UYANIK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Milletlerarası Usul Hukukunun Prensipleri; Milletlerarası yetki
2) Milletlerarası Yetki; Yetki Anlaşması
3) Yargı dokunulmazlığı; Milletlerarası Teminat
4) Milletlerarası Tebligat; Milletlerarası İstinabe
5) Yabancı unsurlu davalarda ispat ve deliller
6) Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi
7) Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi
8) Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi
9) Milletlerarası tahkim; Yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfizi
10) Yabancılar Hukukunun temel kavramları; Yabancıların Türkiye’ye girişi, ikameti, seyahati
11) Yabancıların idari gözetin altına alınması, sınırdışı edilmesi
12) Yabancıların Türkiye’de çalışma hakları
13) Yabancıların Türkiye’de Taşınmaz edinimi
14) Türkiye’de yabancı sermaye yatırımları; Uluslararası Koruma ve Geçici Koruma Rejimi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Türk Milletlerarası Usul Hukuku NOMER, Ergin, Devletler Hususi Hukuku (son bası). ÇELİKEL, Aysel / ERDEM, Bahadır, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) ŞANLI, Cemal / ESEN, Emre / ATAMAN FİGANMEŞE, İnci, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) 2. Yabancılar Hukuku ÇELİKEL, Aysel / ÖZTEKİN GELGEL, Günseli, Yabancılar Hukuku (son bası)
Öğretme TeknikleriTeorik anlatı ve ardından konuya ilişkin karar okumaları ve uygulama çalışmaları
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi uyanika@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü/25 3.8
AKTS 4