Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | IE 301 | |||||
Ders Adı İngilizce | Operations Research II | |||||
Ders Adı Türkçe | Yöneylem Araştırması II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 153 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
MATH 227 - Probability and Statistics for Engineering I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel olasılık bilgisi | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Stokastik Yöneylem araştırması metodlarının öğrenilmesi | |||||
Ders Açıklaması | Bu dersin belirsizlik altında karar verme problemlerinde kullanılmak üzere rassal metot ve yöntemleri öğrencilere tanıtır. Bu ders Markov Zincirleri, Üssel Dağılım, Poisson Süreçleri, Kuyruk Teorisi ve Markov Karar Süreçleri konularını ve bunların uygulamalarını içerecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Markov Zincirlerini kullanarak rastgele ortamlarda ortaya çıkan problemlerin stokastik modellerini oluşturma becerisini gösterir; 2) Poisson Sürecini kullanarak modeller oluşturur; 3) Kuyruk Teorisini kullanarak performans değerlendirmesi gerçekleştirebilir; 4) Markov Karar Sürecini kullanarak farklı stratejileri değerlendirir. 5) Stokastik modelleme ve kuyruk teorisi tekniklerini bazı gerçek hayattaki durumlara uygular 6) alternatif stokastik optimizasyon tekniklerini analiz eder, karşılaştırır ve stokastik optimizasyon problemlerine bir çözüm yöntemi tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EVREN GÜNEY , December 2023 |
Ders Koordinatörü | FİLİZ GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ GÜRTUNA |
Hafta | Konu |
1) | Stokastik Süreçler ve Markov Zincirlerine giriş |
2) | Markov Zinciri Uygulamalarının açıklayıcı örnekleri |
3) | Kararlı Durum Olasılıkları ve Uygulamaları |
4) | Emici Markov Zincirleri ve Analizi (Quiz 1) |
5) | Markov Zinciri Uygulamaları |
6) | Üstel Dağılım (ÜD) ve Poisson Süreçleri (PS) I |
7) | Üstel Dağılım (ÜD) ve Poisson Süreçleri (PS) I II |
8) | Kuruk Teorisine giriş - Terminoloji |
9) | M/M/1/GD/N/ tipi Kuyruk Sistemleri (Midterm) |
10) | M/M/1/GD/N tipi Kuyruk Sistemleri |
11) | Kuyruk Sistemleri Uygulamaları |
12) | Markov Karar Süreci I |
13) | Markov Karar Süreci II |
14) | Markov Karar Süreci III |
15) | Final sınavı / sunum dönemi |
16) | Final sınavı / sunum dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Kitap: Taha, H. A., Operations Research: An Introduction (9th Edition). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson. Diğer: (1) Ross, S.M., Introduction to Probability Models (8th Edition). Academic Press, Elsevier. (2) Winston, W. L., Operations Research – Applications and Algorithms. Brooks/Cole CENGAGE Learning, Belmont, Canada. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz eğitim teknikleri ile etkin öğrenim | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders kitabından verilen ödevler (toplanmaz ve notlandırılmaz) Dönem projesi (tüm konuları kapsayan) | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Excel kullanımı önerilir | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
guneye@mef.edu.tr 212 3953740 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Ödevler | 5 | 1.5 | 0.5 | 10 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 1.5 | 0.5 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 153 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |