IE 304 SimulationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu IE 304
Ders Adı İngilizce Simulation
Ders Adı Türkçe Simülasyon
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : 1 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 155 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 228 - Probability and Statistics for Engineering II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Lisans öğrencileri için uygulamalı bir simülasyon dersidir. Genel-amaçlı diller kullanarak simülasyon modelleme ve programlamayı içerir. Tahmin, alternatiflerin karşılaştırılması ve optimizasyon için simülasyonun kullanımı anlatılacaktır. Bu ders şu konuları içerir; rassal sayı yaratma ve test etme, girdi verisi analizi, simülasyon model doğrulama ve kanıtlama, ayrık vaka simülasyonu, istatistiksel çıktı analizi ve deney tasarımı.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Gerçek sistemlerdeki temel kavramları simülasyon modellerine dönüştürmek üzere anlar.
2) Simülasyon modellerini tanımlamak için gerçek sistemlerin kavramsal temsillerini tasarlar.
3) Modern araçları kullanarak ayrık olay simülasyon modellerini doğrular ve onaylar.
4) İstatistiksel araçlar kullanarak simülasyon çıktıları analiz eder ve karşılaştırır.
5) Modellerin oluşturulduğu sistemler için alternatifleri değerlendirmek üzere ne olursa olsun senaryoları oluşturur.
6) Belirlenmiş prosedürlere göre simülasyonda deneyler yapar ve sonuçları raporlar.
7) bir ekibin üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır, etkili sözlü, yazılı, sanal ve grafiksel iletişimleri düzenler ve sunar,
8) sistemlerdeki sorunlar için çözüm alternatifleri önerir ve performans ölçütlerini oluşturur ve değerlendirir,
9) kullanıcı ihtiyaçlarına göre simülasyon modellerini ve çıktılarının farklı detay seviyeleriyle ifade eder,
10) simülasyon modeli oluşturmak için toplanan verileri dönüştürür, analiz eder ve yorumlar,
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Sunum,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Sınav,Proje
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Sınav,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Proje
Hazırlayan ve Tarih UTKU KOÇ , December 2020
Ders Koordinatörü UTKU KOÇ
Dönem
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Introduction to simulation modeling
2) Random number generation
3) Testing random number generators
4) Random variate generation
5) Input data analysis
6) Simulation model validation and verification
7) Discrete Event Simulation using software (basic operations)
8) Discrete Event Simulation using software (detailed operations)
9) Discrete Event Simulation using software (intermediate modeling)
10) Discrete Event Simulation using software (Entity Transfer)
11) Statistical output analysis for terminating simulations
12) Statistical output analysis for steady state simulations
13) Experimental design and simulation optimization
14) Project presentations
15) Final Exam/Project Presentation Period
16) Final Exam/Project Presentation Period
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 3 % 50
Projeler 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Laboratuvar 14 1 1 28
Proje 1 20 1 21
Küçük Sınavlar 4 3 1 16
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6