Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 207 | ||||
Ders Adı İngilizce | Quantitative Methods for Economists I | ||||
Ders Adı Türkçe | Ekonomistler için Nicel Yöntemler I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrenciler | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ekonomistler için istatistiksel analiz ve nicel yöntemlerde temel becerileri öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, gerçek verileri analiz etmek için anket araştırması, tahmin modelleri ve nedensel çıkarımın temel kavramlarını kapsar ve R istatistik yazılımı kullanır. İstatistik veya kodlama bilgisi gerekli değildir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Nicel bilgiyi tanımak ve yorumlamak 2) Nicel muhakemenin temel kavramları olan değişken, sabit terim ve tahmin gibi kavramları açıklamak 3) Nicel analizden yapılan çıkarsamaları anlamak. 4) Problem çözmek için kullanılan uygun nicel yöntemleri belirlemek ve kullanmak 5) Veri analizi sonuçlarını isabetli şekilde yorumlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | FIRAT BİLGEL , August 2025 |
Ders Koordinatörü | NAROD ERKOL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | R ve RStudio'ya giriş |
2) | R ve RStudio'ya giriş |
3) | Rastgele deneyle nedensel etkinin tahmini |
4) | Rastgele deneylerle neden etkinin tahmini |
5) | Anket Araştırmaları Yoluyla Anakütle Özelliklerinin Çıkarımı |
6) | Anket Araştırmaları Yoluyla Anakütle Özelliklerinin Çıkarımı |
7) | Doğrusal regresyon ile sonuç tahmin etme |
8) | Doğrusal regresyon ile sonuç tahmin etme |
9) | Ara sınav |
10) | Gözleme dayalı veri ile nedensel etki tahmin etme |
11) | Gözleme dayalı veri ile nedensel etki tahmin etme |
12) | Olasılık |
13) | Belirsizliği nicelendirme |
14) | Belirsizliği nicelendirme |
15) | Final dönemi |
16) | Final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Data Analysis for Social Science, by Elena Llaudet and Kosuke Imai, Princeton University Press, 2022. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Var | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
erkoln@mef.edu.tr Devamlılık / Katılım: Öğrencilerin, ders öncesinde atanmış videoları izleyerek ve okuma materyallerini inceleyerek derse hazırlıklı gelmeleri beklenmektedir. Öğrenciler, duyurular ve Blackboard sisteminde sunulan ders materyallerini düzenli olarak takip etmekle sorumludur. E-posta'nın Resmi Kullanımı: Öğrencilerin, e-posta iletişiminde yalnızca @mef.edu.tr uzantılı hesaplarını kullanmaları beklenir. Öğretim üyesi, sadece Blackboard sistemi üzerinden veya @mef hesapları kullanılarak gönderilen e-postalardaki bilgilerden sorumludur. Sistem kaynaklı bir sorun yaşanmadıkça, e-posta ile gönderilen bilgilerin 24 saat içinde alındığı varsayılır. Notlandırma ve Değerlendirme: Değerlendirme, öğrencilerin öğrenme çıktıları temel alınarak yapılacaktır. Tüm çalışmaların zamanında tamamlanması şiddetle tavsiye edilir. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Ara Sınavın Kaçırılması: Ara sınav için telafi hakkı yalnızca geçerli bir mazeret belgesi sunulması halinde mümkündür. Küçük Sınavların (Quiz) Kaçırılması: Küçük sınavlar (quiz) için telafi yapılmayacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 9 | 0 | 6 | 54 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |