LAW 103 Introduction to LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 103
Ders Adı İngilizce Introduction to Law
Ders Adı Türkçe Hukuka Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders,Diğer,Pratik
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar,Güz,Yaz Okulu
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 98 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler hukukla ilgili temel kavramları öğrenecek ve dünyanın belli başlı hukuk sistemlerini anlayacaklardır.
Ders Açıklaması Bu ders kapsamında toplum ve düzen, hukuk kuralları/normları ve hukuk kavramı; kamu özel ve karma hukuk dalları; hukuk kurallarının uygulanması, kurallar hiyerarşisi; Roma hukuku kaynaklı Fransız, Alman ve İsviçre-Türk medeni hukuk sistemleri; Common Law sistemleri ve hukukun aktörleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Hukuk kavramını anlamak
2) Hukukun çeşitli dallarını anlamak
3) Civil law sistemini, tarihsel köklerini ve yürürlükteki modern sistemleri anlamak
4) Common law sistemini, tarihsel köklerini ve yürürlükteki modern sistemi anlamak
5) Çeşitli aktörlerin yasa yapma, yasayı uygulama veya yorumlamadaki rolünü anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih KADİR BERK KAPANCI , January 2024
Ders Koordinatörü KADİR BERK KAPANCI
Dönem Bahar,Güz,Yaz Okulu
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. KADİR BERK KAPANCI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin tanıtılması, yarıyıl çalışma planının duyurulması
2) Kütüphane eğitimi oturumu: Hukuki bir araştırma nasıl yapılır?
3) Hukuk fakültesini başarıyla tamamladıktan sonra hukuk mesleğinin farklı yönleri
4) Hukuk kavramı, toplumsal yaşamda kuralların gerekliliği
5) Legal rules with their nature and relations with other type of rules such as moral rules, rules of conduct, religious rules
6) Hukuk kurallarının uygulanması (esas ve usul) - Bölüm I
7) Hukuk kurallarının uygulanması (esas ve usul) - Bölüm II
8) Farklı hukuk sistemleri: civil law, common law ve karma sistemler - Bölüm I
9) Farklı hukuk sistemleri: civil law, common law ve karma sistemler - Bölüm II
10) Türkiye'de kodifikasyon hareketi
11) Hukukun dalları - Özel Hukuk ve alt dalları
12) Hukukun dalları - Kamu hukuku ve alt dalları
13) Medeni hukukun kapsamı: Kişiler, Aile, Eşya, Miras, Borçlar - Bölüm I
14) Medeni hukukun kapsamı: Kişiler, Aile, Eşya, Miras, Borçlar - Bölüm II
15) Finaller
16) Finaller
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarAybay, Rona: An Introduction to law, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (latest edition) Ansay, Tuğrul & Wallace, Don (Eds.): Introduction to Turkish Law, Seçkin Yayınları (latest edition).
Öğretme TeknikleriÖğrenciler dersten önce okumalar ve/veya ödevler üzerinde bağımsız olarak çalışırlar. Sınıf zamanı teori, kavramlar ve materyallerin uygulanması için harcanır. Öğrenciler ya ders formatında sorularla eğitilir ya da malzemeyi varsayımsal problemlere uygulamak için gruplara ayrılır.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kapancib@mef.edu.tr

Ofis: MEF Üniversitesi 5. Kat Lütfen randevu alınız

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 1 70
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü/25 3.9
AKTS 4