Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 103 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Law | ||||
Ders Adı Türkçe | Hukuka Giriş | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders,Diğer,Pratik | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 98 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler hukukla ilgili temel kavramları öğrenecek ve dünyanın belli başlı hukuk sistemlerini anlayacaklardır. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders kapsamında toplum ve düzen, hukuk kuralları/normları ve hukuk kavramı; kamu özel ve karma hukuk dalları; hukuk kurallarının uygulanması, kurallar hiyerarşisi; Roma hukuku kaynaklı Fransız, Alman ve İsviçre-Türk medeni hukuk sistemleri; Common Law sistemleri ve hukukun aktörleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Hukuk kavramını anlamak 2) Hukukun çeşitli dallarını anlamak 3) Civil law sistemini, tarihsel köklerini ve yürürlükteki modern sistemleri anlamak 4) Common law sistemini, tarihsel köklerini ve yürürlükteki modern sistemi anlamak 5) Çeşitli aktörlerin yasa yapma, yasayı uygulama veya yorumlamadaki rolünü anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | KADİR BERK KAPANCI , January 2024 |
Ders Koordinatörü | KADİR BERK KAPANCI |
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. KADİR BERK KAPANCI |
Hafta | Konu |
1) | Dersin tanıtılması, yarıyıl çalışma planının duyurulması |
2) | Kütüphane eğitimi oturumu: Hukuki bir araştırma nasıl yapılır? |
3) | Hukuk fakültesini başarıyla tamamladıktan sonra hukuk mesleğinin farklı yönleri |
4) | Hukuk kavramı, toplumsal yaşamda kuralların gerekliliği |
5) | Legal rules with their nature and relations with other type of rules such as moral rules, rules of conduct, religious rules |
6) | Hukuk kurallarının uygulanması (esas ve usul) - Bölüm I |
7) | Hukuk kurallarının uygulanması (esas ve usul) - Bölüm II |
8) | Farklı hukuk sistemleri: civil law, common law ve karma sistemler - Bölüm I |
9) | Farklı hukuk sistemleri: civil law, common law ve karma sistemler - Bölüm II |
10) | Türkiye'de kodifikasyon hareketi |
11) | Hukukun dalları - Özel Hukuk ve alt dalları |
12) | Hukukun dalları - Kamu hukuku ve alt dalları |
13) | Medeni hukukun kapsamı: Kişiler, Aile, Eşya, Miras, Borçlar - Bölüm I |
14) | Medeni hukukun kapsamı: Kişiler, Aile, Eşya, Miras, Borçlar - Bölüm II |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Aybay, Rona: An Introduction to law, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (latest edition) Ansay, Tuğrul & Wallace, Don (Eds.): Introduction to Turkish Law, Seçkin Yayınları (latest edition). | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler dersten önce okumalar ve/veya ödevler üzerinde bağımsız olarak çalışırlar. Sınıf zamanı teori, kavramlar ve materyallerin uygulanması için harcanır. Öğrenciler ya ders formatında sorularla eğitilir ya da malzemeyi varsayımsal problemlere uygulamak için gruplara ayrılır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
kapancib@mef.edu.tr Ofis: MEF Üniversitesi 5. Kat Lütfen randevu alınız |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 98 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.9 | ||||||
AKTS | 4 |