MATH 108 Discrete and Combinatorial MathematicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu MATH 108
Ders Adı İngilizce Discrete and Combinatorial Mathematics
Ders Adı Türkçe Ayrık ve Kombinatorik Matematik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 hours Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bilgisayar bilimlerinin matematik temellerini öğrenmek ve anlamak, analitik ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmek ve matematiksel ve mantıksal ispatlar çıkarmak.
Ders Açıklaması Dersin konuları, kümeler kuramı, tümevarım, bağıntı ve fonksiyonlar, temel olasılık ve sayma kuramı, özyineleme ve özyinelemeli bağıntılar, çizge ve ağaç yapıları ve ilgili algoritmalar, algoritma analizi ve modüler aritmetik içermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Matematiksel düşünme, mantık, kümeler, fonksiyonlar/ilişkiler, matematiksel ispatların temellerini uygular ve basit ispatları doğru ve formal olarak uygun bir şekilde sunar;
2) Bir algoritmanın temel kavramını anlar ve uygun algoritmaları kombinatorik matematikteki problemleri çözmek için uygular;
3) Özyineleme (rekürsiyon) ve yineleme ilişkileri ilkesini anlar ve bunu matematiksel ve algoritmik problemlere uygular;
4) Grafik teorisi, ağaçlar ve ilgili algoritmaları kavrar;
5) Sayma ve olasılığı uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih FUNDA ÖZDEMİR , February 2025
Ders Koordinatörü FUNDA ÖZDEMİR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi FUNDA ÖZDEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Temeller: Mantık
2) Temeller: Niceleyiciler, Argümanlar
3) İspatlara Giriş
4) İlişkiler ve Fonksiyonlar
5) Diziler ve Toplamalar
6) Algoritmalar: Temel Bilgiler
7) Algoritma Analizi
8) Sayı Teorisi: Modüler Aritmetik, Asal Sayılar
9) Sayı Teorisi: Temel Algoritmalar
10) Sayma ve Olasılık
11) İleri Düzeyde Sayma
12) Özyineleme (Rekürsiyon) ve Tümevarım
13) Yineleme İlişkileri
14) Grafik Teorisi ve Ağaçlar
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDiscrete Mathematics and Its Applications, Kenneth Rosen, 7th Edition, 2011 Supplementary Textbook: Discrete and Combinatorial Mathematics, R. P. Grimaldi, Addison-Wesley, 2004
Öğretme TeknikleriTersyüz Derslik. Öğrenciler için bağımsız çalışma.
Ödev ve ProjelerDers önce ve sonrası uygulamalar.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer AktivitelerGerekli değil.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ara Sınavlar 2 % 80
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozdemirf@mef.edu.tr

Dr. Funda Özdemir Eğitmenin ofisi: 5. kat Sınavlar: Kitap ve not kullanımı yasaktır. Devam Kuralları: YÖK yönetmelikleri geçerlidir. Ara Sınav/Final Kaçırma: Ara sınav veya final tarihleri için istisnasız hazır bulunmanız ve seyahat planlarınızı bu tarihler etrafında yapmanız beklenir. Tıbbi acil durumlar, doktor raporu ile birlikte sunulursa hariç tutulur. Ara sınav/final gününde sağlık merkezinde muayene edildiğinizi belirten bir not, tıbbi mazeretle ara sınavdan/finalden devamsızlığın yeterli bir belgesi değildir. Notun, ara sınavı/final'i alacak durumda olmadığınızı belirtmesi gerekir. Uygun mazeret belgelerinin sunulması şartıyla kaçırılan ara sınav/final için telafi yapılacaktır. Belirlenen günde ara sınav/final'e katılmaz ve geçerli bir mazeretiniz olmazsa, ara sınav/final'den sıfır (0) alırsınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. mazeret olarak kabul edilmez. Quiz Kaçırma: Kaçırılan quizlerin telafisi yoktur. Sınıf İçi Uygun Davranış ve Öğrenci Davranış Kuralları Hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal Beyanı: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 10 1 1 20
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5