İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MATH 108 | ||||
Ders Adı İngilizce | Discrete and Combinatorial Mathematics | ||||
Ders Adı Türkçe | Ayrık ve Kombinatorik Matematik | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bilgisayar bilimlerinin matematik temellerini öğrenmek ve anlamak, analitik ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmek ve matematiksel ve mantıksal ispatlar çıkarmak. | ||||
Ders Açıklaması | Dersin konuları, kümeler kuramı, tümevarım, bağıntı ve fonksiyonlar, temel olasılık ve sayma kuramı, özyineleme ve özyinelemeli bağıntılar, çizge ve ağaç yapıları ve ilgili algoritmalar, algoritma analizi ve modüler aritmetik içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Matematiksel düşünme, mantık, kümeler, fonksiyonlar/ilişkiler, matematiksel ispatların temellerini uygular ve basit ispatları doğru ve formal olarak uygun bir şekilde sunar; 2) Bir algoritmanın temel kavramını anlar ve uygun algoritmaları kombinatorik matematikteki problemleri çözmek için uygular; 3) Özyineleme (rekürsiyon) ve yineleme ilişkileri ilkesini anlar ve bunu matematiksel ve algoritmik problemlere uygular; 4) Grafik teorisi, ağaçlar ve ilgili algoritmaları kavrar; 5) Sayma ve olasılığı uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | FUNDA ÖZDEMİR , February 2025 |
Ders Koordinatörü | FUNDA ÖZDEMİR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi FUNDA ÖZDEMİR |
Hafta | Konu |
1) | Temeller: Mantık |
2) | Temeller: Niceleyiciler, Argümanlar |
3) | İspatlara Giriş |
4) | İlişkiler ve Fonksiyonlar |
5) | Diziler ve Toplamalar |
6) | Algoritmalar: Temel Bilgiler |
7) | Algoritma Analizi |
8) | Sayı Teorisi: Modüler Aritmetik, Asal Sayılar |
9) | Sayı Teorisi: Temel Algoritmalar |
10) | Sayma ve Olasılık |
11) | İleri Düzeyde Sayma |
12) | Özyineleme (Rekürsiyon) ve Tümevarım |
13) | Yineleme İlişkileri |
14) | Grafik Teorisi ve Ağaçlar |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth Rosen, 7th Edition, 2011 Supplementary Textbook: Discrete and Combinatorial Mathematics, R. P. Grimaldi, Addison-Wesley, 2004 | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz Derslik. Öğrenciler için bağımsız çalışma. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders önce ve sonrası uygulamalar. | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Gerekli değil. | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozdemirf@mef.edu.tr Dr. Funda Özdemir Eğitmenin ofisi: 5. kat Sınavlar: Kitap ve not kullanımı yasaktır. Devam Kuralları: YÖK yönetmelikleri geçerlidir. Ara Sınav/Final Kaçırma: Ara sınav veya final tarihleri için istisnasız hazır bulunmanız ve seyahat planlarınızı bu tarihler etrafında yapmanız beklenir. Tıbbi acil durumlar, doktor raporu ile birlikte sunulursa hariç tutulur. Ara sınav/final gününde sağlık merkezinde muayene edildiğinizi belirten bir not, tıbbi mazeretle ara sınavdan/finalden devamsızlığın yeterli bir belgesi değildir. Notun, ara sınavı/final'i alacak durumda olmadığınızı belirtmesi gerekir. Uygun mazeret belgelerinin sunulması şartıyla kaçırılan ara sınav/final için telafi yapılacaktır. Belirlenen günde ara sınav/final'e katılmaz ve geçerli bir mazeretiniz olmazsa, ara sınav/final'den sıfır (0) alırsınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. mazeret olarak kabul edilmez. Quiz Kaçırma: Kaçırılan quizlerin telafisi yoktur. Sınıf İçi Uygun Davranış ve Öğrenci Davranış Kuralları Hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal Beyanı: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |