ME 303 System Dynamics and Control MEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 303
Ders Adı İngilizce System Dynamics and Control
Ders Adı Türkçe Sistem Dinamiği ve Kontrol
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 221 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul
ME 201 - Engineering Mechanics: Dynamics
EE 212 - Electrical and Electronic Circuits
DYN 201 - Engineering Mechanics: Dynamics | MATH 213 - Differential Equations
Yan Koşul MATH 213 - Differential Equations
Beklenen Ön Bilgi Dinamik, diferansiyel denklemler ve temel elektrik ve elektronik devreleri bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Zaman ve frekans alanlarında sistem modelleme, zaman tepkisi, kararlılık, kök eğrisi, frekans ve durum uzayı tasarımı gibi analog kontrol mühendisliğinin prensiplerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders kontrol mühendisliğinin temel kavramlarını içermektedir ve şu konuları kapsamaktadır: Sistem modellemesi ve zaman içinde doğrusal zamanla değişmeyen sistemlerin analizi, Laplace, frekans alanı yöntemleri ile Durum-Alan Yöntemi; doğrusallaştırma; Zaman tepkisi; Blok diyagram indirgemesi; Routh-Hurwitz ve Root Locus teknikleri kullanılarak stabilite analizi; Sistem modeli dönüşümleri; Başlangıç koşulları ve genel form girdileri ile sistem analizi; Durum değişken geri bildirim kontrolör tasarımı. Bilgisayar destekli araçlar da ders boyunca kullanılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Blok diyagram modellemesi ve matematiksel modellerini adi diferansiyel denklemler, Laplace dönüşümü, frekans alanı ve durum uzayı gösterimleri olarak kurma konusunda problemleri tanımlar, analiz eder, formüle eder ve çözer;
2) Çok serbestlik derecesine sahip doğrusal, zamana bağlı olmayan mekanik sistemler için ağ analizini uygulayarak sorunları tanımlar, analiz ve formüle eder ve çözer; durum uzayı modelini elde eder;
3) İkinci dereceden sistemlerin zaman tepkisi davranışına ilişkin sorunları tanımlar, analiz ve formüle eder ve çözer, kararlılık analizini uygular ve MATLAB Kontrol Sistemleri Araç Kutusu ve Simulink'i kullanarak PID denetleyicileri tasarlar;
4) Gerçek yaşam uygulaması için bir PID kontrol sistemi tasarlar ve uygular;
5) Bir proje ekibinde iletişim kurar ve işbirliği yapar, hedefler belirler, görevleri tamamlar ve son teslim tarihlerine uyar, profesyonel bir şekilde nihai raporunu yazar ve sözlü olarak savunur;
6) Kendi kendine öğrenme ve yeni bilgiyi kendi imkânlarıyla uygulama becerisini, yaşam boyu sürecek değerli bir öğrenme becerisi olarak benimser.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih DANTE DORANTES , November 2023
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. DANTE DORANTES

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş. Fiziksel Sistemlerin Blok Diyagram Modellemesi.
2) Sistem Modelleme Teknikleri: ODE, TF, FD ve SS. ODE'leri Laplace Dönüşümü ve MATLAB Sembolik Nesneleri kullanarak çözüm bulmak
3) MISO DC motor modeli. Transfer fonksiyonu ve Bode grafikleri. OpAmps ile modelleme.
4) Motor sabitleri. Eşdeğer moment/atalet momenti/viskoz sönümleme. Doğrusallaştırma.
5) Ağ Analiz Tekniği.
6) Ağ Analiz Tekniği. MATLAB Çizimi, Transfer Fonksiyonları ve Durum Uzayı.
7) Aritmetik işlemler, vektörler, Matlab'da polinomların çözümü. Zaman tepkisi kavramları.
8) Sistem elemanlarının Zaman Tepkisi. Performans Kriterleri. Sistem tanımlaması.
9) PID kontrolör analizi ve ayarı.
10) LTI Viewer. Blok Diyagramlarının Azaltılması. TF-SS ve SS-TF dönüşümleri. Başlangıç ​​Koşulları.
11) Matlab'da PID Ayarı. PID kontrolör ve tesisinin Simulink modeli.
12) Routh-Hurwitz ile Kararlılık Analizi.
13) Kök Yeri Yoluyla Kararlılık Analizi. Sinyal Akış Grafikleri ve Durum-Değişken Geri Besleme Tasarım Yöntemi (Kutup Yerleşimi), Kontrol Edilebilirlik.
14) Durum-Değişken Geribildirim Tasarım Yöntemi.
15) Proje Sunum Dönemi.
16) Proje Sunum Dönemi.
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Kontrol Sistemleri Mühendisliği, Uluslararası Öğrenci Versiyonu, Norman S. Nise, 6th Edition, Wiley, 2011. ISBN: 978-0-470-64612-0 Other reference: • Sistem Dinamiği, William J. Palm, 4th Edition, McGraw-Hill, 2021 (textbook) ISBN10: 0078140056, ISBN13: 9780078140051 • Modern Kontrol Mühendisliği, Katsuhiko Ogata, 5th Edition, Pearson, 2009
Öğretme TeknikleriTers Yüz Edilmiş Eğitim
Ödev ve ProjelerPID pozisyon kontrol sisteminin tasarımı, analizi ve gerçekleştirilmesi.
Laboratuvar ÇalışmasıNone
Bilgisayar KullanımıMATLAB ve Simulink kullanılarak bilgisayar destekli mühendislik problemleri çözmek
Diğer AktivitelerNone
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 21 % 10
Küçük Sınavlar 16 % 10
Ödev 2 % 20
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi dorantesd@mef.edu.tr
0212 395 36 40
Katılım kuralları: Katılım, Ters Yüz Sınıf Uygulaması sırasında alınır. Katılımın en az %70'i zorunludur. Ters Yüz Sınıf Uygulaması Kuralları: Kaçırılan Ters Yüz Sınıf Uygulaması (FCP) sınavlarına sıfır not verilecektir. Takım çalışması sırasında kusurlu veya bireysel işbirliği tutumu eksikliği olan katılım sınavlarına bir not verilecektir. Başarılı katılım sınavları ve bireysel işbirliği tutumlarına iki not verilecektir. FCP etkinlikleri, çevrimiçi sınıf süresinde (20-40 dakika), daha önce çözülmüş benzer bir alıştırmayı çözerek, ancak rastgele oluşturulmuş takımlarda çalışarak ve sınıfın sonunda CamScanner uygulamasını kullanarak çözümlerinin taranmış pdf dosyasını e-postayla göndererek gerçekleştirilir. FCP kanıtı, öğrencinin sınıf katılımını saymanın tek yolu olacaktır. Proje veya ödevlerin geç teslimi kuralları: Her geciken gün için 50/100 indirim yapılacaktır. Ara sınava girmeme kuralları: Üniversite tarafından onaylanmış geçerli bir resmi gerekçe sunulduğu takdirde, normal ara sınav tarihinden hemen bir hafta sonra telafi ara sınavı hakkı verilecektir. Dersten geçmek için izin verilen minimum not (FZ): Dersten geçmek için yeterli Tersine Sınıf Uygulaması, Ara Sınavlar, Ödevler ve Proje notları ve en az %70 katılım zorunludur. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 12 0 2 1 36
Proje 3 22 20 2 132
Ödevler 10 0 0.5 0.5 10
Küçük Sınavlar 12 0 2 1 36
Final 1 2 4 1 7
Toplam İş Yükü 221
Toplam İş Yükü/25 8.8
AKTS 6