ME 305 Machine Design IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 305
Ders Adı İngilizce Machine Design I
Ders Adı Türkçe Makina Tasarımı I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 161 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ME 102 - Computer Aided Technical Drawing
STM 203 - Strength of Materials
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Mühendislik malzemeleri ve malzeme mukavemeti temelleri konusunda ön bilgi sahibi olunması gerekmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Makine elemanlarının makine mühendisliği tasarımında nasıl kullanılacağını öğrenmeyi hedefler.
Ders Açıklaması Bu derste konstrüksiyon faaliyeti ve bu faaliyet içinde makina elemanları bilgisinin önemi anlatılmaktadır. Kapsanan konular: Makina elemanlarının hesap, şekillendirme ve kullanım esasları. Kaynak, lehim, yapıştırma, perçin bağlantıları, mil-göbek bağlantıları, cıvata bağlantıları ve vida mekanizmaları, pimler, pernolar, yaylar, miller ve akslar, kavramalar, yağlar ve yağlama teorisi, kaymalı ve rulmanlı yataklar. Hız-moment dönüşüm mekanizmalarının esasları, dişli çark geometrisi. Düz, helisel, konik, spiral dişliler ve sonsuz vida mekanizmaları. Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Üç boyutlu çeşitli yüklere maruz kalan makine elemanlarında ve yapılarda yükleri, gerilmeyi ve gerinimi formüle eder ve gerekli analizleri yapar;
2) Makina eleman ve yapıların tasarımında emniyet faktörlerini ve çok boyutlu hasar kriterlerini kullanır;
3) Vida, civata, kaynaklı ve perçinli yapısal sistemler için tasarım kriterlerini ve standartlarını uygular ve analiz eder;
4) Çeşitli makina elemanları ve güç iletim millerinin analizlerini yapar;
5) Çeşitli 3 boyutlu yüklere maruz kalan farklı mekanik tasarımlar için uygun yuvarlanan temaslı rulmanların seçimini yapar ve analiz eder;
6) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar destekli teknikleri uygular;
7) Çeşitli bileşenlerin tasarımında, tasarım kitaplarını ve veri sayfalarını kullanır;
8) Mekanik tasarım analizinde kullanılacak malzemelerin mekanik özelliklerini ölçer;
9) Gerçek hayattaki bir makinenin parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analiz eder, üretir ve test eder;
10) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih ALİ ÇINAR , May 2018
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Makine Mühendisliği Tasarımına Giriş
2) Malzeme Özelliklerine Giriş, Yük ve Gerilim Analilzeri
3) Static failure theories, Fatigue, stress concentration.
4) Statik kırılma teorileri, Yorulma ve gerilme yoğunlaşması.
5) Mil ve akslar
6) Geçici Bağlantılar (Cıvatalı bağlantılar, Güç vidaları, Anahtarlar, pimler, tutucu halkalar)
7) Geçici Bağlantılar (Cıvatalı bağlantılar, Güç vidaları, Anahtarlar, pimler, tutucu halkalar)
8) Kalıcı Bağlantılar (Perçinli Bağlantılar, Kaynaklı Bağlantılar)
9) Mekanik Yayların Tasarımı
10) Proje ve deney
11) Yuvarlanan Temaslı Rulmanlar
12) Yuvarlanan Temaslı Rulmanlar
13) Triboloji, Yağlama ve Yataklı Rulmanlar
14) Proje ve deney
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's, Makine Mühendisliğinde Tasarım, McGraw-Hill Education Pub., 2015. • Ders notları ve Videolar
Öğretme TeknikleriTers Yüz Edilmiş Eğitim
Ödev ve Projeleryok
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 15
Ödev 6 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi salehm@mef.edu.tr
558
Katılım kuralları: Sınıf içi uygulama, final notunun %20'sini oluşturur. Sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her sınav, diğer tüm sınavların ortalaması alınarak notlandırılır. Telafi verilmez. Ara sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav, final sınavı notu olarak değerlendirilir. Telafi verilmez. Final kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği (http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf)

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1.5 91
Proje 1 15 2 17
Ödevler 11 2 22
Küçük Sınavlar 2 1 0.5 3
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü/25 6.4
AKTS 6