Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ME 307 | |||||
Ders Adı İngilizce | Measurement Techniques | |||||
Ders Adı Türkçe | Ölçme Tekniği | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması,Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 135 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PHYS 102 - Physics II | PHYS 104 - Physics II |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Elektrik, dinamik, termodinamik ve malzemelerin mukavemeti konularında ön bilgi beklenmektedir. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Deney tasarlamak ve yürütmek, deneysel verileri analiz etmek ve değerlendirmek için ölçüm tekniklerinin temel prensiplerini öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Ders şu konu başlıklarını içermektedir: ölçmenin temel kavramları; sistem cevabı ve ölçmenin dinamik analizi, belirsizlik ve hata analizi; istatiksel analiz; rapor yazma ve sunum tekniği; deplasman, gerinim, dönme hızı, basınç, sıcaklık, akustik ve titreşim ölçümleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ölçümün temel kavramlarının uygular, sistem tepkisinin ve ölçümün dinamik analizlerini yapar; 2) Deneyler yapar, deneysel verileri istatistiksel yöntemler kullanarak analiz eder, sonuçları yorumlar ve bundan sonuçlar çıkarır; 3) Deneylerin sonuçlarını raporlar; 4) İnternet araması veya literatür taraması yapar ve gelişmiş bir ölçüm tekniği veya sistemi hakkında bilgi edinir; 5) Gelişmiş bir ölçüm tekniği/sistemi üzerinde yapılan bir araştırmanın sonuçlarını sözlü olarak çeşitli kitlelere sunum yapar; 6) Bir ekipte çalışma yetenegini gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ALİ ÇINAR , March 2024 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Ölçümün Temel Kavramları. |
2) | Sistem Tepkisi ve Ölçümün Dinamik Analizi. |
3) | Sistem Tepkisi ve Ölçümün Dinamik Analizi. |
4) | Hata ve Belirsizlik Analizi. |
5) | Ölçülen Verilerin İstatistiksel Analizi. |
6) | Ölçülen Verilerin İstatistiksel Analizi. |
7) | Rapor Yazımı ve Sunumu. |
8) | Deplasman Ölçümleri. |
9) | Dönme Hızı Ölçümleri. |
10) | Gerinim Ölçümleri |
11) | Sıcaklık Ölçümleri |
12) | Sıcaklık Ölçümleri. |
13) | Akustik Ölçümler. |
14) | Titreşim Ölçümleri. |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Mühendisler için Deneysel Metodlar, .P. Holman, McGraw-Hill, Eight Edition, 2012 (zorunlu). Ölçme Sistemleri: Uygulama ve Tasarım, E.O. Doebelin, McGraw-Hill, 2003 (tavsiye). Mekanik Ölçümlerin Teorisi ve Tasarımı, .S. Figliola, D.E. Beasley, Wiley, 2015 (tavsiye) | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Uygulamalı "Flipped" ters yüz öğrenme tekniği | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Students are required to write an essay on measurement techniques and present it. In-class exercises and quizzes will be done throughout the semester. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Displacement, strain, rotational speed, pressure, temperature, acoustic and vibration measurements will be carried out by students. | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Rapor yazmak ve deney sonuçlarını analiz etmek | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cinara@mef.edu.tr 0536-704-0245 Öğretmen odası ve telefon numarası: 543 (A Blok - 5. Kat) Ofis saatleri: Pazartesi 13:00-14:00, Perşembe 11:00-12:00 e-posta adresi: cinara@mef.edu.tr Katılım kuralları: En az %70 katılım zorunludur. Bir deneyi kaçırma: Mazeretinin uygun belgelerinin sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her deney daha sonra tekrarlanmalıdır. Bir ara sınava katılmama: Mazeretinin uygun belgelerinin sunulması koşuluyla, telafi yapılacaktır. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 5 | 0.5 | 2 | 0.5 | 15 | ||
Laboratuvar | 7 | 2 | 2 | 8 | 84 | ||
Ödevler | 1 | 8 | 1 | 1 | 10 | ||
Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 1 | 0.5 | 10.5 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 1.5 | 15.5 | |||
Toplam İş Yükü | 135 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |