ME 307 Measurement TechniquesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 307
Ders Adı İngilizce Measurement Techniques
Ders Adı Türkçe Ölçme Tekniği
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: None Laboratuvar : 2 Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PHYS 102 - Physics II | PHYS 104 - Physics II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Elektrik, dinamik, termodinamik ve malzemelerin mukavemeti konularında ön bilgi beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları yok
Genel Eğitim Hedefi Deney tasarlamak ve yürütmek, deneysel verileri analiz etmek ve değerlendirmek için ölçüm tekniklerinin temel prensiplerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Ders şu konu başlıklarını içermektedir: ölçmenin temel kavramları; sistem cevabı ve ölçmenin dinamik analizi, belirsizlik ve hata analizi; istatiksel analiz; rapor yazma ve sunum tekniği; deplasman, gerinim, dönme hızı, basınç, sıcaklık, akustik ve titreşim ölçümleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Ölçümün temel kavramlarının uygular, sistem tepkisinin ve ölçümün dinamik analizlerini yapar;
2) Deneyler yapar, deneysel verileri istatistiksel yöntemler kullanarak analiz eder, sonuçları yorumlar ve bundan sonuçlar çıkarır;
3) Deneylerin sonuçlarını raporlar;
4) İnternet araması veya literatür taraması yapar ve gelişmiş bir ölçüm tekniği veya sistemi hakkında bilgi edinir;
5) Gelişmiş bir ölçüm tekniği/sistemi üzerinde yapılan bir araştırmanın sonuçlarını sözlü olarak çeşitli kitlelere sunum yapar;
6) Bir ekipte çalışma yetenegini gösterir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih ALİ ÇINAR , March 2024
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ALİ ÇINAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ölçümün Temel Kavramları.
2) Sistem Tepkisi ve Ölçümün Dinamik Analizi.
3) Sistem Tepkisi ve Ölçümün Dinamik Analizi.
4) Hata ve Belirsizlik Analizi.
5) Ölçülen Verilerin İstatistiksel Analizi.
6) Ölçülen Verilerin İstatistiksel Analizi.
7) Rapor Yazımı ve Sunumu.
8) Deplasman Ölçümleri.
9) Dönme Hızı Ölçümleri.
10) Gerinim Ölçümleri
11) Sıcaklık Ölçümleri
12) Sıcaklık Ölçümleri.
13) Akustik Ölçümler.
14) Titreşim Ölçümleri.
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi.
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi.
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMühendisler için Deneysel Metodlar, .P. Holman, McGraw-Hill, Eight Edition, 2012 (zorunlu). Ölçme Sistemleri: Uygulama ve Tasarım, E.O. Doebelin, McGraw-Hill, 2003 (tavsiye). Mekanik Ölçümlerin Teorisi ve Tasarımı, .S. Figliola, D.E. Beasley, Wiley, 2015 (tavsiye)
Öğretme TeknikleriUygulamalı "Flipped" ters yüz öğrenme tekniği
Ödev ve ProjelerStudents are required to write an essay on measurement techniques and present it. In-class exercises and quizzes will be done throughout the semester.
Laboratuvar ÇalışmasıDisplacement, strain, rotational speed, pressure, temperature, acoustic and vibration measurements will be carried out by students.
Bilgisayar KullanımıRapor yazmak ve deney sonuçlarını analiz etmek
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 0
Laboratuar 7 % 50
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cinara@mef.edu.tr
0536-704-0245
Öğretmen odası ve telefon numarası: 543 (A Blok - 5. Kat) Ofis saatleri: Pazartesi 13:00-14:00, Perşembe 11:00-12:00 e-posta adresi: cinara@mef.edu.tr Katılım kuralları: En az %70 katılım zorunludur. Bir deneyi kaçırma: Mazeretinin uygun belgelerinin sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her deney daha sonra tekrarlanmalıdır. Bir ara sınava katılmama: Mazeretinin uygun belgelerinin sunulması koşuluyla, telafi yapılacaktır. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 5 0.5 2 0.5 15
Laboratuvar 7 2 2 8 84
Ödevler 1 8 1 1 10
Küçük Sınavlar 3 2 1 0.5 10.5
Ara Sınavlar 1 14 1.5 15.5
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5