Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
MGMT 201 |
Ders Adı İngilizce |
Managing People and Organizations |
Ders Adı Türkçe |
İnsan ve Örgüt Yönetimi |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 121 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Yöneticilerin ekipleri ve şirketleri yönetme deneyimlerinde başarılı olmak için ilerlemeleri gereken rol, beceri ve yeterliliklere vurgu yaparak öğrencilere yönetim fonksiyonunun temelleri hakkında gerekli temel bilgileri sağlamak. |
Ders Açıklaması |
Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimlerin yanı sıra bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçleri içerecektir. Okumalar ve anlatımlar ile organizasyonların temel meselelerini kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalar ile bakış açınızı genişletme ve teorik bilgileri gerçek yaşam durumlarına uygulama fırsatı bulacaksınız. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yönetimle ilgili benzersiz yönler hakkında bilgi ve anlayışa sahip olmak
2) Farklı organizasyon yapısı türleriyle birlikte yönetim rollerini, işlevlerini ve becerilerini anlamak
3) Etkili lider olmak, etik hususlar ve değişimin yönetimi gibi yöneticilerin karşılaştığı zorluklara ilişkin bir anlayış geliştirmek
4) Stratejik yönetimle ilgili başlıca konuları öğrenmek
5) İKY ve finansal yönetim de dahil olmak üzere temel yönetim yeterlilikleri hakkında temel bilgiye sahip olmak
6) Yönetim ortamında KOBİ'lerin yanı sıra ÇUİ'lerle ilgili temel konuları analiz etmek
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
|
|
|
|
|
|
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
|
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi |
|
|
|
|
|
|
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi |
|
|
|
|
|
|
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi |
|
|
|
|
|
|
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi |
|
|
|
|
|
|
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
N |
|
2) |
Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi |
S |
Derse Katılım
|
3) |
Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi |
S |
Derse Katılım
|
4) |
Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi |
N |
|
5) |
Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi |
S |
Derse Katılım
|
6) |
Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi |
N |
|
7) |
Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
S |
Derse Katılım
|
Hazırlayan ve Tarih |
HANDE KARADAĞ , May 2023 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Yönetim ve organizasyonlara giriş
Yöneticileri ve yönetimi tanımlama
Yönetim fonksiyonları
Yönetim rolleri
Yönetim becerileri |
2) |
Yönetimin dünü ve bugünü
Erken yönetim
Klasik yaklaşım
Nicel Yaklaşım
Davranışsal yaklaşım
Modern Yaklaşım |
3) |
Karar Verme: Yöneticinin İşinin Özü
Karar verme süreci
Karar verici olarak yönetici
Sorun türleri ve kararlar
Karar verme stilleri |
4) |
Stratejik Yönetim
Stratejik yönetimin önemi ve süreci
Kurumsal strateji
Rekabetçi strateji
Fonksiyonel strateji
Günümüz ortamında stratejik yönetim |
5) |
1. ara sınav |
6) |
Planlamanın Temelleri, Araçları ve Teknikleri
Planlamanın amaçları
Hedeflerin belirlenmesi ve planların geliştirilmesi
Çevreyi değerlendirmek
Kaynakların tahsisi
Çağdaş planlama teknikleri (proje yönetimi, senaryo oluşturma) |
7) |
Organizasyon Yapısı ve Tasarımı
Yapıyı tanımlama
iş uzmanlığı
bölümlendirme
komuta zinciri
kontrol aralığı
merkezileşme
resmileştirme
Organizasyonel tasarım kararları
geleneksel
modern |
8) |
İnsan Kaynaklarını Yönetmek
İnsan kaynakları yönetimi süreci
Yetkili çalışanların belirlenmesi ve seçilmesi
Çalışanlara gerekli bilgi ve becerilerin sağlanması
Yetenekli ve yüksek performanslı çalışanları elde tutmak |
9) |
Ekip Oluşturma ve Yönetme
Gruplar ve grup gelişimi
Çalışma grubu performansı ve memnuniyeti
Grupları etkili ekiplere dönüştürmek
Ekip yönetiminde zorluklar |
10) |
2. ara sınav |
11) |
Bireysel Davranışı Anlamak ve Yönetmek
Tutumlar ve iş performansı
Kişilik
Algı
Öğrenme |
12) |
Çalışanları Motive Etmek
İlk motivasyon teorileri
Çağdaş motivasyon teorileri
Motivasyonda güncel konular |
13) |
Liderliğin Esasları |
14) |
Değişimi ve Yeniliği Yönetmek
Değişim için güçler
Değişim sürecine iki bakış
Değişime karşı direnci yönetmek
İnovasyonu teşvik etmek |
15) |
3. ara sınav |
16) |
Final Sunumları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Her oturuma ait okuma materyalleri (notlar, dosyalar vb.) blackboard sistemine yüklenecektir. Telif hakkı bulunan materyallere erişim konusunda bilgilendirme eğitmen tarafından sağlanacaktır.
Ders Kitabı (zorunlu):
Management (13th Edition, 6 January 2015) by Stephen P. Robbins (Author), Mary A. Coulter (Author), Pearson Publications.
Dersi sağlıklı bir şekilde takip edebilmek için her öğrencinin bu kitaba ve erişim koduna sahip olması gerekmektedir. |
Öğretme Teknikleri | Bu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde ekipleri ve şirketleri yönetmenin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili videoyu, okumaları, dersleri, problem çözme aktivitelerini ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle öğrenciler organizasyonlarda yönetimin temel konularını kavrayabilecek, örnek olay çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açılarını genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayat durumlarına uygulama fırsatı bulacaklar.
Derste temel terminoloji ve teorik yapının yanı sıra pratik uygulamalar da ele alınacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler; gerçek hayattan örnek olay çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve açılış konuşmacısı konuşmalarıdır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır. |
Ödev ve Projeler | Yok |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 20 |
Sunum |
1 |
% 20 |
Ara Sınavlar |
3 |
% 60 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr
Doç. Dr. Hande Karadağ
Ofis Saatleri: Çarşamba 17.00-18.00
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; uluslararası ticaret gibi bir konuda sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yoluyla yeni fikirler üretilebilir. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, kursu farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |