Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
MGMT 302 |
Ders Adı İngilizce |
International Business |
Ders Adı Türkçe |
Uluslararası İşletmecilik |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 130 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
MGMT 201 - Managing People and Organizations | MGMT 203 - Organizational Behavior
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Günümüzün küresel iş dünyasında geçerli bir kelime dağarcığı ve temel düzeyde bilgi ve beceri kazanmak.
|
Ders Açıklaması |
Günümüz dünyasında iş liderleri faaliyetlerini dinamik ve değişken uluslararası koşullarda sürdürmek için temel kavram, bakış açısı ve bilgilere sahip olmak durumundadır. Bunun için, öğrencilerin problem çözme ve eleştirel analiz teknkilerini geliştirmeleri ve yazılı ve sözlü iletişim becerilerini güçlendirmeleri, ilerki kariyerlerine hazırlanmaları açısından büyük önem taşımaktadır.
Bu ders, uluslararası işletmeciliğin temel kavramlarını, özel olarak yurtdışı operasyonlar, riskler ve avantajlara odaklanmak suretiyle tanıtmaktadır. Ders boyunca bu konular ile ilgili temel bir bilgi tabanı yaratılacaktır. Konuların aktarımında küreselleşme, kültürel ve sosyal çevre, uluslararası ticaret teorisi, uluslararası işletmecilikte hükümetlerin rolü, giriş modları, yükselen ekonomiler, finansal kurumlar, organisazyon, strateji, pazarlama ve diğer fonksiyonların uluslararası şirketlerde kurgulanması başlıkları tartışılacaktır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uluslararası iş yapmanın benzersiz yönlerini kavramak
2) küresel para sistemi ve uluslararası ticaretin dinamiklerini anlamak;
3) IMF, BM, DTÖ (ve GATT), OECD, NATO ve OPEC dahil olmak üzere uluslararası ticarette yer alan farklı hükümet ve sivil toplum kuruluşlarını tartışmak
4) Uluslararası pazarlarda rekabet etmek için stratejiler formüle etmek ve analiz etmek
5) Sınır ötesi işlemlerde yer alan kültürel, yasal ve etik hususları anlamak
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
N |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
N |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
N |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
NEVRA BAKER ARAPOĞLU , May 2023 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Uluslararası İşletmecilik: Giriş |
3) |
Uluslararası Ticaretin Kültürel Ortamı
|
4) |
Ulusal Ortamlarda Siyasi ve Hukuki Sistemler
|
5) |
Küresel Firmada Pazarlama ve İnsan Kaynakları Yönetimi
|
6) |
Uluslararası Firmada Strateji ve Organizasyon
|
7) |
Genel Bakış |
8) |
Ara Sınav |
9) |
Küresel Pazar Fırsatı Değerlendirmesi
|
10) |
İhracat ve Karşı Ticaret1
|
11) |
İhracat ve Karşı Ticaret2 |
12) |
Doğrudan Yabancı Yatırım ve İşbirlikçi Girişimler 1
|
13) |
Doğrudan Yabancı Yatırım ve İşbirlikçi Girişimler 2 |
14) |
Genel Analiz |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Bu ders öğrencilerin dönem boyunca sürekli çalışmasını gerektirir ve yeterli miktarda okuma, yazma ve tartışma gerektirir. Dönemin ilk bölümünde çeşitli kaynaklar kullanılacak ve dersin geri kalanında raporlar, makaleler ve diğer kaynaklar BB'de bulunacaktır.
Course Textbook:
International Business: The New Realities, 4th edition, Global Edition
Cavusgil – Knight - Riesenberger
Pearson
Recommended books:
World 3.0: Global Prosperity and How to Achieve It by Pankaj Gemawat. Harvard Business Review Press, 2011. ISBN-10: 1591398665 | ISBN-13: 978-1591398660
Cultures and Organizations: Software of the Mind, Third Edition by Hofstede, Hofstede, Minklov. McGraw Hill, 2010. ISBN-10: 0071664181 ISBN-13: 978-0071664189 |
Öğretme Teknikleri | Bu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde uluslararası ticaretin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle kuruluşların temel konularını kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açınızı genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayattaki durumlara uygulama fırsatını bulacaksınız.
Derste temel terminoloji ve teorik yapının yanı sıra pratik uygulamalar da ele alınacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler; gerçek hayattan örnek olay çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve açılış konuşmacısı konuşmalarıdır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır. |
Ödev ve Projeler | Öğrenciler dersin ortasında ve sonunda grup halinde iki sunum ve iki rapor hazırlayacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 4 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi rolünü sunacaktır. Sunumlardan önce grup projelerinin hem PPT (sunum) hem de PDF (rapor) dosyası olarak öğretim elemanı tarafından belirlenen süre içerisinde teslim edilmesi gerekmektedir. Geç teslim edilen ödevler kabul edilmeyecektir.
|
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 10 |
Ödev |
1 |
% 20 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
arapoglun@mef.edu.tr
Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir.
Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|