Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | MKTG 201 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Marketing | |||||||
Ders Adı Türkçe | Pazarlama | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||||
Dönem | Güz | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 131 saat | |||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making) |
|||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Pazarlamanın temel kavramlarını öğrenmek, yeni, dijital ve daha ilgi çekici pazarlama ortamının dinamiklerini anlamak ve müşteri değeri yaratmanın ve müşteri ilişkileri kurmanın önemini değerlendirmek. | |||||||
Ders Açıklaması | Pazarlama çok heyecan verici ve ilgi çekici bir çalışma alanıdır. Günümüzün dijital dünyasında pazarlama her zamankinden daha yüksek bir öneme sahiptir. Hedef kitlelerindeki tüketicilere hizmet sunmak, müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratmak için markaların değer önermelerini oluşturması ve müşterileriyle güçlü bir bağ kurması gerekir. Müşteri değeri yaratmak ve müşterilerin değer yaratma sürecine katılmasını sağlamak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki önemli unsurudur. Bu bağlamda bu ders, pazarlamanın temel kavramlarına odaklanır ve tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın, tüketicileri yönetimsel karar verme sürecinde merkeze koymanın önemini vurgular. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) pazarlama sürecini anlamak 2) Bir kuruluş için pazarlama stratejisinin önemini bilmek 3) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak 4) Alıcı davranışının temel özelliklerini anlamak 5) Promosyon ve pazarlama tekliflerinin temel unsurlarını analiz etmek 6) basit bir pazarlama planı tasarlamak 7) Müşteri memnuniyeti ve bağlılığının önemini bilmek 8) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | ŞİRİN GİZEM KÖSE , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE |
Hafta | Konu |
1) | Pazarlamaya Giriş Şirket ve Pazarlama Stratejisi |
2) | Pazarlama Ortamını Analiz Etmek Müşteri İçgörüleri Kazanmak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme |
3) | Alıcı Davranışı: Tüketici ve Ticari Piyasalar |
4) | Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi |
5) | Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi |
6) | Ürünler, Hizmetler ve Markalar |
7) | Yeni ürün geliştirme Ürün yaşam Döngüsü Fiyatlandırma |
8) | Pazarlama kanalları Perakende ve Toptan Satış |
9) | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
10) | Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Kişisel Satış |
11) | Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama |
12) | Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama |
13) | Rekabet Avantajı Yaratmak Küresel Pazar yeri |
14) | Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik |
15) | Final Proje Dönemi |
16) | Final Proje Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Eğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler pazarlamaya bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir. Eğitmen, öğrenme sorumluluğu esas olarak okuma, analiz etme, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrencilere düştüğü için öğrenmeyi kolaylaştıracaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Teknoloji gereksinimleri: MEF Üniversitesi Öğrenme Yönetim Sistemi, BlackBoard Collaborate ve ders sırasında duyurulacak veya kullanılacak diğer çevrimiçi kaynaklar veya web siteleri. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
koseg@mef.edu.tr Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Ödevler | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 131 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |