Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
OPER 202 |
Ders Adı İngilizce |
Operations Management |
Ders Adı Türkçe |
Operasyon Yönetimi |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 124 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
MATH 103 - Mathematics for Social Sciences I
MATH 203 - Probability and Statistics for Social Sciences I
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
İşletme, organizasyon ve yönetimle ilgili temel kavramlar
|
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
İmalat veya hizmet sektöründe operasyon yönetiminin taktiksel ve stratejik konularını/önceliklerini anlamak ve yönlendirmek için temel düzeyde bilgi ve beceri kazanmak.
|
Ders Açıklaması |
Günümüzde endüstri 4.0, web.4.0 ve müşteri 4.0 ün iş ve üretim dünyasında yerlerini alması ile operasyonel verimlilik, sürdürülebilirlik, uyum ve özgünlük, marka ve iş yöneticileri için vazgeçilmez konular haline gelmiştir. Dijital hizmetlerden alışılmamış üretim destekli markalara, üretilen çıktılar ve süreç mimarisi işleyişi dünyanın her yerinde kapital, iş zekası, donanımdan daha kritik fark yaratan çekirdek rekabet gücü haline gelmiştir.
Başarılı bir şekilde operasyonları yönetmek ya da desteklemek için, iş operasyonlarını başarılı bir şekilde yönetmek için temel olan ilke ve süreçlerin eleştirel ve uygulamalı bir ustalıkla kavramak gerekir.
Konuyu yönetsel bir bakış açısıyla ele alan bu ders, süreç yönetimi , organizasyon yönetimi ve kalite yönetimi vb. derslerini bütünleyerek iş yönetimi bilgi ve yetkinliklerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Operasyonların yönetilmesiyle ilgili benzersiz yönleri açıklamak
2) operasyonların ve doğrudan operasyonların ve süreçlerin stratejik etkisini değerlendirmek
3) Çeviklik ve sürdürülebilirlik için operasyonun yeteneklerini ve iyi tasarım ile altyapının önemini iyileştirmek
4) Çıktılara ve ürünlere dönüştürmek için kaynakları formüle etmek ve analiz etmek
5) organizasyonel, finansal, yapısal hususların, kalite ve proje yönetiminin operasyon performansı üzerindeki etkisini takdir etmek
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
S |
Derse Katılım
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
S |
Derse Katılım
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
S |
Derse Katılım
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
S |
Derse Katılım
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
S |
Derse Katılım
|
Hazırlayan ve Tarih |
HIZIR KONUK , May 2023 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. ÖZGE ÇOKPEKİN |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Operasyon Yönetimine Giriş ve Değer Yaratma Kavramı
|
2) |
Süreç Stratejisi ve Analizi
|
3) |
Süreç Stratejisi ve Analizi
|
4) |
Planlama Kapasitesi
|
5) |
Talep Tahmini
|
6) |
Envanter Yönetimi ve JIT Sistemleri |
7) |
Planlama ve Programlama Operasyonları
|
8) |
Verimli Kaynak Planlama
|
9) |
TZ Yönetimi-Etkili Tedarik Zincirlerinin Tasarlanması
|
10) |
TZ Yönetimi - Lojistik |
11) |
TZ Yönetimi-Dijital Dönüşüm |
12) |
Kalite Yönetimi |
13) |
Proje Yönetimi |
14) |
Review |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Text Book: Operations and Supply Chain, F. Jacobs, 16e |
Öğretme Teknikleri | Bu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde uluslararası ticaretin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili videoyu, okumaları, dersleri, problem çözme aktivitelerini ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle kuruluşların temel konularını kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açınızı genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayattaki durumlara uygulama fırsatını bulacaksınız.
Derste temel terminoloji ve teorik yapının yanı sıra pratik uygulamalar da ele alınacaktır. Kurs boyunca kullanılacak yöntemler, gerçek hayattan örnek olay çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve açılış konuşmacısı konuşmalarıdır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır. |
Ödev ve Projeler | Yok |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 10 |
Ödev |
1 |
% 20 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
konukhi@mef.edu.tr
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|