OPER 202 Operations ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu OPER 202
Ders Adı İngilizce Operations Management
Ders Adı Türkçe Operasyon Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 124 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 103 - Mathematics for Social Sciences I
MATH 203 - Probability and Statistics for Social Sciences I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi İşletme, organizasyon ve yönetimle ilgili temel kavramlar
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İmalat veya hizmet sektöründe operasyon yönetiminin taktiksel ve stratejik konularını/önceliklerini anlamak ve yönlendirmek için temel düzeyde bilgi ve beceri kazanmak.
Ders Açıklaması Günümüzde endüstri 4.0, web.4.0 ve müşteri 4.0 ün iş ve üretim dünyasında yerlerini alması ile operasyonel verimlilik, sürdürülebilirlik, uyum ve özgünlük, marka ve iş yöneticileri için vazgeçilmez konular haline gelmiştir. Dijital hizmetlerden alışılmamış üretim destekli markalara, üretilen çıktılar ve süreç mimarisi işleyişi dünyanın her yerinde kapital, iş zekası, donanımdan daha kritik fark yaratan çekirdek rekabet gücü haline gelmiştir. Başarılı bir şekilde operasyonları yönetmek ya da desteklemek için, iş operasyonlarını başarılı bir şekilde yönetmek için temel olan ilke ve süreçlerin eleştirel ve uygulamalı bir ustalıkla kavramak gerekir. Konuyu yönetsel bir bakış açısıyla ele alan bu ders, süreç yönetimi , organizasyon yönetimi ve kalite yönetimi vb. derslerini bütünleyerek iş yönetimi bilgi ve yetkinliklerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Operasyonların yönetilmesiyle ilgili benzersiz yönleri açıklamak
2) operasyonların ve doğrudan operasyonların ve süreçlerin stratejik etkisini değerlendirmek
3) Çeviklik ve sürdürülebilirlik için operasyonun yeteneklerini ve iyi tasarım ile altyapının önemini iyileştirmek
4) Çıktılara ve ürünlere dönüştürmek için kaynakları formüle etmek ve analiz etmek
5) organizasyonel, finansal, yapısal hususların, kalite ve proje yönetiminin operasyon performansı üzerindeki etkisini takdir etmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih HIZIR KONUK , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ÖZGE ÇOKPEKİN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Operasyon Yönetimine Giriş ve Değer Yaratma Kavramı
2) Süreç Stratejisi ve Analizi
3) Süreç Stratejisi ve Analizi
4) Planlama Kapasitesi
5) Talep Tahmini
6) Envanter Yönetimi ve JIT Sistemleri
7) Planlama ve Programlama Operasyonları
8) Verimli Kaynak Planlama
9) TZ Yönetimi-Etkili Tedarik Zincirlerinin Tasarlanması
10) TZ Yönetimi - Lojistik
11) TZ Yönetimi-Dijital Dönüşüm
12) Kalite Yönetimi
13) Proje Yönetimi
14) Review
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarText Book: Operations and Supply Chain, F. Jacobs, 16e
Öğretme TeknikleriBu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde uluslararası ticaretin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili videoyu, okumaları, dersleri, problem çözme aktivitelerini ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle kuruluşların temel konularını kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açınızı genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayattaki durumlara uygulama fırsatını bulacaksınız. Derste temel terminoloji ve teorik yapının yanı sıra pratik uygulamalar da ele alınacaktır. Kurs boyunca kullanılacak yöntemler, gerçek hayattan örnek olay çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve açılış konuşmacısı konuşmalarıdır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi konukhi@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5