MATH 133 CalculusMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu MATH 133
Ders Adı İngilizce Calculus
Ders Adı Türkçe Calculus
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 56 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Tek değişkenli türev ve integralin önemli kavramları hakkında temel bilgi ve anlayış edinmek.
Ders Açıklaması Bu derste; diferansiyel ve integral hesabın temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Tek değişkenli fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, limit, süreklilik, tek değişkenli fonksiyonların türevi, bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi, L’Hospital kuralı, antitürev ve belirsiz integral, belirli integral, diferansiyel ve integral hesabın esas teoremi, belirli integralin uygulamaları, üstel fonksiyon, logaritma, ters trigonometric fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve ters hiperbolik fonksiyonlar, integral teknikleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) tek değişkenli fonksiyonların bir noktadaki limitini ve sonsuzdaki limitini hesaplayabilme
2) Uygulanan optimizasyon ekstremum problemlerini çözmek ve fonksiyonların grafiklerini çizebilme
3) İntegrasyon tekniklerini kullanarak kesin ve belirsiz integralleri değerlendirebilme
4) yay uzunluklarını, hacimleri, dönme yüzeyinin alanını, kütle merkezini ve eylemsizlik momentlerini hesaplamak için kesin integralleri uygulayabilme
5) Üstel fonksiyonları, logaritmik fonksiyonları, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonları ve hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları hesaplayabilme, farklılaştırma ve entegre edebilme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih CANFUAD DELALE ,
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Tek değişkenli fonksiyon, trigonometrik fonksiyonlar
2) Limit ve süreklilik
3) Bir fonksiyonun türevi
4) Türevin uygulamaları
5) Eğri çizimi ve L'Hospital kuralı
6) Antitürev, belirsiz ve kesin integral
7) Hesaplamanın temel teoremi
8) Belirli integrallerin uygulamaları
9) Belirli integrallerin uygulamaları
10) Bir fonksiyonun tersi. Transandantal fonksiyonlar: Logaritmik ve üstel fonksiyonlar
11) Ters trigonometrik fonksiyonlar
12) Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar
13) İntegral teknikleri: Parçalara göre integral, kısmi kesirlere göre integral
14) İntegral teknikleri: Trigonometrik integraller, trigonometrik ikameler
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThomas' Calculus, 13th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2015
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme tekniği olarak “flipped classroom" kullanılarak
Ödev ve ProjelerSoruları ödev olarak inceleyin
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi arslanilk@mef.edu.tr
(0212) 3953653

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı
Ders Saati 28 112
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü/25 4.5
AKTS 7