Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MATH 133 | ||||
Ders Adı İngilizce | Calculus | ||||
Ders Adı Türkçe | Calculus | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 56 saat | ||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Tek değişkenli türev ve integralin önemli kavramları hakkında temel bilgi ve anlayış edinmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste; diferansiyel ve integral hesabın temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Tek değişkenli fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, limit, süreklilik, tek değişkenli fonksiyonların türevi, bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi, L’Hospital kuralı, antitürev ve belirsiz integral, belirli integral, diferansiyel ve integral hesabın esas teoremi, belirli integralin uygulamaları, üstel fonksiyon, logaritma, ters trigonometric fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve ters hiperbolik fonksiyonlar, integral teknikleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) tek değişkenli fonksiyonların bir noktadaki limitini ve sonsuzdaki limitini hesaplayabilme 2) Uygulanan optimizasyon ekstremum problemlerini çözmek ve fonksiyonların grafiklerini çizebilme 3) İntegrasyon tekniklerini kullanarak kesin ve belirsiz integralleri değerlendirebilme 4) yay uzunluklarını, hacimleri, dönme yüzeyinin alanını, kütle merkezini ve eylemsizlik momentlerini hesaplamak için kesin integralleri uygulayabilme 5) Üstel fonksiyonları, logaritmik fonksiyonları, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonları ve hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları hesaplayabilme, farklılaştırma ve entegre edebilme |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | CANFUAD DELALE , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN |
Hafta | Konu |
1) | Tek değişkenli fonksiyon, trigonometrik fonksiyonlar |
2) | Limit ve süreklilik |
3) | Bir fonksiyonun türevi |
4) | Türevin uygulamaları |
5) | Eğri çizimi ve L'Hospital kuralı |
6) | Antitürev, belirsiz ve kesin integral |
7) | Hesaplamanın temel teoremi |
8) | Belirli integrallerin uygulamaları |
9) | Belirli integrallerin uygulamaları |
10) | Bir fonksiyonun tersi. Transandantal fonksiyonlar: Logaritmik ve üstel fonksiyonlar |
11) | Ters trigonometrik fonksiyonlar |
12) | Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar |
13) | İntegral teknikleri: Parçalara göre integral, kısmi kesirlere göre integral |
14) | İntegral teknikleri: Trigonometrik integraller, trigonometrik ikameler |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Thomas' Calculus, 13th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2015 | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak “flipped classroom" kullanılarak | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Soruları ödev olarak inceleyin | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
arslanilk@mef.edu.tr (0212) 3953653 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Hesaplama | |||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | |||||
Ders Saati | 28 | 112 | |||
Toplam İş Yükü | 112 | ||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.5 | ||||
AKTS | 7 |