Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 121 | ||||
Ders Adı İngilizce | Law and Cinema | ||||
Ders Adı Türkçe | Hukuk ve Sinema | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 50 saat | ||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencinin hukuk eğitimine geçişini kolaylaştırma, hukuk eğitiminde farklı sorunlara farklı bakış açıları ile bakma ve tartışma yeteneği kazandırma | ||||
Ders Açıklaması | Temel hukuk konuları ile birlikte haklar ve özgürlükler, eğitim hakkı, oy hakkı gibi hukuksal konularda film izlemesi ve ilgili sorunların tartışılması |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Hukuksal kavram ya da sorunları farklı açılardan değerlendirir. 2) Yargısal sürecin değişik aktörlerini ve işlevlerini tanır. 3) Hukuksal sorunları daha kolay saptar ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Ödev |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Ödev |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Ödev |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Ödev |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | Ödev |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | S | Ödev |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Ödev |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | EMİNE KARACAOĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | EMİNE KARACAOĞLU |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Teknolojik, toplumsal ve sosyal değişimlerin, kent hakkının Cennet Sineması üzerinden izlenmesi |
2) | Filmin tartışılması |
3) | Filmin adalet, önyargı, makul şüphe vb. kavramlar çerçevesinde tartışılması |
4) | Film gösterimi |
5) | Film çerçevesinde ırkçılık, ayrımcılık, eşitlik, Amerikan Sivil Haklar Hareketi’nin tartışılması |
6) | Film gösterimi |
7) | Film çerçevesinde ABD Yüksek Mahkemesi ve vicdani ret kavramının yargı kararları ışığında tartışılması |
8) | Basın özgürlüğü ile ilgili film gösterimi |
9) | Filmin tartışılması |
10) | Hak ve özgürlükler ile ilgili film gösterimi |
11) | Filmin tartışılması |
12) | Siyaset ve medya üzerine film gösterimi |
13) | Filmin tartışılması |
14) | Dönem sonu değerlendirmesi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Guy Osborn, Peter Robson, Film and the Law: The Cinema of Justice, Hart P., 2010 Michael Asimow and Shannon Mader, Law and Popular Culture: A Course Book, Peter Lang Publishing, 2013 David A. Black, Law in Film: Resonance and Representation, University of Illinois Press, 1999 Stefan Machura, Peter Robson, Law and Film (Journal of Law and Society), Wiley-Blackwell, 2001 Austin Sarat, Lawrence Douglas, Martha Umphrey (ed.), Law on Screen, Stanford University Press, 2005 Corey K. Creekmur and Mark Sidel, Cinema, Law, and the State in Asia, Palgrave Macmillan, 2007 | |||||||||
Öğretme Teknikleri | Esas itibariyle izleme ve tartışma ve ilgili metinlerin okunması | |||||||||
Ödev ve Projeler | % 100 bir adet film değerlendirme ve yönetmen ödevi (izlediğimiz bir film ile ilgili film özeti, filmde ele alınan hukuksal konuların saptanması ve tartışılması ve filmin yönetmeni ile ilgili bilgi aktarılmasıni içeren bir ödev) Öğrenci istediği filmi seçebilir, seçilen ödevin teslim tarihi filmin izlenmesini takip eden ders günüdür. O gün film tartışılacağı için tartışma öncesinde teslimi gerekir. Teslim tarihinden önce gönderilmesi halinde düzeltmeler için değerlendirme yapılır. Öğrenci notunu yükseltmek isterse aynı koşullarda ikinci kez başka bir filmden ödev yapabilir, bu durumda son ödev notu geçerli olacaktır. İkinci kez film değerlendirmesi aynı zamanda bütünleme notu anlamına gelir. Ödevden 50 almak kaydıyla ortalama hesaplanır. 50’nin altında alınan notların harf notu karşılığı F olarak sisteme işlenir. | |||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
karacaoglue@mef.edu.tr 0 212 395 36 24 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ödevler | 3 | 6 | 18 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Final | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 50 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.0 | ||||||
AKTS | 2 |