| Hukuk | |||||
| Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
| Ders Kodu | EDS 403 | |||||
| Ders Adı İngilizce | Scientific Research Experience I | |||||
| Ders Adı Türkçe | Scientific Research Experience I | |||||
| Öğretim Dili | EN | |||||
| Ders Türü | Proje | |||||
| Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
| Dönem | Güz | |||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 115 saat | |||||
| Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
| Ön Koşul | Yok | |||||
| Yan Koşul | Yok | |||||
| Beklenen Ön Bilgi | Araştırma Etiği | |||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
| Genel Eğitim Hedefi | Alanındaki araştırma yöntemlerini anlamayı ve değerlendirmeyi öğrenir. | |||||
| Ders Açıklaması | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi vb.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, eğitim araştırmalarının temel ilkeleri, metodları ve paradigmaları. Eğitim alanında yapılan araştırmaları anlama ve değerlendirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) nicel ve nitel araştırmanın özelliklerini ve araştırma yöntemlerinin birbirinden ne şekilde farklı olduğunu anlar; 2) araştırmayı anlamlı bir şekilde değerlendirir ve eleştirir; 3) uygun bir araştırma hedefi ve sorusu yazar ve soruyu cevaplamak için bir çalışma yöntemi önerir; 4) araştırma sorusu etrafındaki çeşitli araştırmalardan elde edilen bilgileri sentezleyen ve literatürdeki boşlukları ele alan ilgili literatürü gözden geçirir; 5) gelecekteki bir öğretmen / psikolojik danışman olarak bir eylem araştırma çalışması yürütür ve rapor eder; 6) akademik yazma için APA standartlarını sergiler, eğitim araştırmalarında yasal ve etik konuları tartışır. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
| 2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
| 4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
| 5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
| 6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
| 7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
| 8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
| 9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
| 11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
| 12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
| 2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
| 3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
| 4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
| 5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
| 6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
| 7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
| 8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
| 9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
| 10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
| 11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
| 12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
| Hazırlayan ve Tarih | RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
| Ders Koordinatörü | AKTS1 |
| Dönem | Güz |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | Araştırma ve bilimsel araştırmaya giriş |
| 2) | APA formatında yazma |
| 3) | Eğitim araştırmalarına giriş |
| 4) | Araştırma paradigmaları |
| 5) | Araştırma sorusunun belirlenmesi |
| 6) | Literatür taraması yazma. |
| 7) | Araştırma önerisi geliştirme ve planlama. |
| 8) | Nicel araştırma yöntemleri |
| 9) | Nitel araştırma yöntemleri |
| 10) | Eylem araştırması çalışmaları. |
| 11) | Etik kurul önerileri yazma. |
| 12) | Veri toplama yöntemleri |
| 12) | Veri toplama yöntemleri |
| 13) | Öneriler konusunda eğitmen ile bireysel çalışma |
| 14) | Araştırma raporu hazırlama |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Educational Research: Competencies for Analysis and Application by Geoffrey E. Mills, L. R. Gray (12th edition) | ||||||||||||||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | . | ||||||||||||||||||||||||
| Ödev ve Projeler | Ders, matematiksel argümanların anlaşılmasını ve ders notlarının veya ders kitaplarının dikkatli bir şekilde okunmasını gerektiren soyut bir niteliktedir. Atanan ödevin önemli bir bölümünün gerekli ders kitabını okumaya dayandığı unutulmamalıdır. Bu, birçok öğrencinin alışık olmadığı bir çalışma alışkanlığıdır, ancak dersi tam olarak anlamak için gereklidir. Öğrenciler her bölümün sonunda tüm soruları çözmeye çalışmalı ve çözemedikleri sorular hakkında eğitmenle düzenli olarak iletişim halinde olmalıdır. Öğrencilere dersi tam olarak anlamak ve çalışma sayfalarındaki sorunları başarılı bir şekilde çözmek için önerilen ders kitaplarına sahip olmaları önemle tavsiye edilir. Eğitmen, matematiksel tanımların, sembollerin, ilkelerin, olguların ve teoremlerin araştırılmasına dayalı ödev atayabilir. | ||||||||||||||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||||||||
| Ders Yönetimi |
tayland@mef.edu.tr |
||||||||||||||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
| Proje | 3 | 10 | 2 | 36 | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
| Toplam İş Yükü | 115 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 4.6 | ||||||
| AKTS | 5 | ||||||