MATH 132 GeometryMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu MATH 132
Ders Adı İngilizce Geometry
Ders Adı Türkçe Geometry
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 120 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Doğru, açılar, üçgenler, geometride kanıt yöntemleri, eş üçgenler, paralel doğrular, uzaklık, açı toplamı, dörtgenler, daireler, benzer üçgenler, düzgün poligonlar, yapılandırmalar, transformasyonlar, katı cisimler geometrisi, Öklit dışı geometriler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğrenciler, doğruların, açıların, üçgenlerin, çokgenlerin, dairelerin düzlemlerin ve katı şekillerin özelliklerini anlayabilecek ve uygulayabileceklerdir.
2) Öğrenciler, geometrinin son uygulamaları ve doğa ve sanatla nasıl bağlantılı olduğu konusunda farkındalık geliştirebileceklerdir.
3) Matematiğin çeşitli alanlarında (analiz, cebir, lineer cebir, geometri, topoloji, matematiksel modelleme, istatistik ve olasılık, diferansiyel denklemler gibi) ve bilim ve matematiğin doğası hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterebilmek.
4) Öğrenci ihtiyaçlarına dayalı olarak matematiği etkili ve anlamlı bir şekilde öğretmek için programlar, öğretim teknolojileri ve materyaller geliştirme konusunda bilgi ve beceri sergileyebilme
5) Öğrencilerin bireysel gelişim yollarını, matematiği anlamadaki zorluklarını çok yönlü olarak değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarını öğretme ve öğrenmeyi geliştirmede kullanabilme
6) Öğrencilerin sosyal, kültürel, ekonomik ve bilişsel farklılıkları konusunda farkındalığa sahip olmak ve ders ve etkinlikleri bu farkındalık temelinde planlayabilme
7) Öğrencilerin matematiği en iyi şekilde öğrenmeleri ve aynı zamanda kendilerini mutlu ve güvende hissetmeleri için meslektaşları ve öğrenci velileriyle işbirliği yapmalı ve sırasıyla iletişim kurmalıdır. Kendi disiplinlerinden ve çok disiplinli ekipler içinde etkili bir şekilde çalışabilir ve tek başlarına çalıştıklarında bireysel sorumluluk alabilirler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalığa sahip olmak. Bilgiye erişebilir, eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. Alanı ile ilgili problemleri çözme, kendini yenileme, geliştirme ve yaptığı çalışmaları eleştirel bir yaklaşımla analiz etme ve sorgulama becerisine sahiptir. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
9) Ulusal kültür ve tarihin yanı sıra uluslararası kültürler hakkında bilgi sahibi olur ve bunların zenginliğini tanır. Toplum, kültür, sanat ve teknoloji alanındaki gelişmeler hakkında farkındalık sahibi olur ve bu gelişmelere katılır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih RUKİYE DİDEM TAYLAN ,
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Geometrinin kısa tarihçesi Muhakeme ve mantık Geometrik ispata giriş
2) Noktalar, çizgiler ve düzlemler Cetvel ve açıölçer kullanımı Euler'in önermeleri
3) Paralel çizgiler Özel açılar Simetri ve dönüşümler
4) Uyumlu üçgenler İkizkenar üçgenler
5) Temel Yapılar Üçgen içindeki eşitsizlikler Quiz
6) Dörtgenler Paralelkenar, uçurtma, eşkenar dörtgen, kare, dikdörtgen ve yamuğun özellikleri ve tanımları.
7) Benzer üçgenler Benzerlikle ilgili kanıtlar Dik üçgenler Pisagor Teoremi
8) Daireler Daire içinde açı ölçüleri Daire içindeki doğru parçaları
9) Bir daire içinde yapılar Geometrinin değerinin tarihçesi Ara Sınav
10) Alan ile ilgili postulatlar Çokgenlerin çevresi ve alanı
11) Dairelerin çevresi ve alanı
12) Yüzeyler ve katılar Prizma ve piramitlerin alan ve hacimleri
13) Yüzeyler ve katılar konusu devam Silindirler, koniler ve küreler
14) Öklid Dışı Geometrilere Kısa Bir Giriş
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 25
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tayland@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Küçük Sınavlar 1 5 1 6
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü/25 4.8
AKTS 5