İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||||||
Ders Kodu | MATH 132 | ||||||||
Ders Adı İngilizce | Geometry | ||||||||
Ders Adı Türkçe | Geometry | ||||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||||||
Dönem | Bahar | ||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 120 saat | ||||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||||||
Ders Açıklaması | Doğru, açılar, üçgenler, geometride kanıt yöntemleri, eş üçgenler, paralel doğrular, uzaklık, açı toplamı, dörtgenler, daireler, benzer üçgenler, düzgün poligonlar, yapılandırmalar, transformasyonlar, katı cisimler geometrisi, Öklit dışı geometriler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Öğrenciler, doğruların, açıların, üçgenlerin, çokgenlerin, dairelerin düzlemlerin ve katı şekillerin özelliklerini anlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. 2) Öğrenciler, geometrinin son uygulamaları ve doğa ve sanatla nasıl bağlantılı olduğu konusunda farkındalık geliştirebileceklerdir. 3) Matematiğin çeşitli alanlarında (analiz, cebir, lineer cebir, geometri, topoloji, matematiksel modelleme, istatistik ve olasılık, diferansiyel denklemler gibi) ve bilim ve matematiğin doğası hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterebilmek. 4) Öğrenci ihtiyaçlarına dayalı olarak matematiği etkili ve anlamlı bir şekilde öğretmek için programlar, öğretim teknolojileri ve materyaller geliştirme konusunda bilgi ve beceri sergileyebilme 5) Öğrencilerin bireysel gelişim yollarını, matematiği anlamadaki zorluklarını çok yönlü olarak değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarını öğretme ve öğrenmeyi geliştirmede kullanabilme 6) Öğrencilerin sosyal, kültürel, ekonomik ve bilişsel farklılıkları konusunda farkındalığa sahip olmak ve ders ve etkinlikleri bu farkındalık temelinde planlayabilme 7) Öğrencilerin matematiği en iyi şekilde öğrenmeleri ve aynı zamanda kendilerini mutlu ve güvende hissetmeleri için meslektaşları ve öğrenci velileriyle işbirliği yapmalı ve sırasıyla iletişim kurmalıdır. Kendi disiplinlerinden ve çok disiplinli ekipler içinde etkili bir şekilde çalışabilir ve tek başlarına çalıştıklarında bireysel sorumluluk alabilirler. 8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalığa sahip olmak. Bilgiye erişebilir, eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. Alanı ile ilgili problemleri çözme, kendini yenileme, geliştirme ve yaptığı çalışmaları eleştirel bir yaklaşımla analiz etme ve sorgulama becerisine sahiptir. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 9) Ulusal kültür ve tarihin yanı sıra uluslararası kültürler hakkında bilgi sahibi olur ve bunların zenginliğini tanır. Toplum, kültür, sanat ve teknoloji alanındaki gelişmeler hakkında farkındalık sahibi olur ve bu gelişmelere katılır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Hafta | Konu |
1) | Geometrinin kısa tarihçesi Muhakeme ve mantık Geometrik ispata giriş |
2) | Noktalar, çizgiler ve düzlemler Cetvel ve açıölçer kullanımı Euler'in önermeleri |
3) | Paralel çizgiler Özel açılar Simetri ve dönüşümler |
4) | Uyumlu üçgenler İkizkenar üçgenler |
5) | Temel Yapılar Üçgen içindeki eşitsizlikler Quiz |
6) | Dörtgenler Paralelkenar, uçurtma, eşkenar dörtgen, kare, dikdörtgen ve yamuğun özellikleri ve tanımları. |
7) | Benzer üçgenler Benzerlikle ilgili kanıtlar Dik üçgenler Pisagor Teoremi |
8) | Daireler Daire içinde açı ölçüleri Daire içindeki doğru parçaları |
9) | Bir daire içinde yapılar Geometrinin değerinin tarihçesi Ara Sınav |
10) | Alan ile ilgili postulatlar Çokgenlerin çevresi ve alanı |
11) | Dairelerin çevresi ve alanı |
12) | Yüzeyler ve katılar Prizma ve piramitlerin alan ve hacimleri |
13) | Yüzeyler ve katılar konusu devam Silindirler, koniler ve küreler |
14) | Öklid Dışı Geometrilere Kısa Bir Giriş |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tayland@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 120 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |