ELE 102 Introduction to Mathematics TeachingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu ELE 102
Ders Adı İngilizce Introduction to Mathematics Teaching
Ders Adı Türkçe Introduction to Mathematics Teaching
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 12
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 251 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenci merkezli öğrenme bakış açısıyla yazılmıştır. Öğrenciler öğretmenlik mesleğini anlayacaklardır. Farklı okul ortamlarını deneyimleyecekler ve öğrencilerle birebir çalışacaklar.
Ders Açıklaması Bu ders matematik öğretmenliğine giriş dersidir. Ulusal ve uluslararası düzeyde farklı okul ortamlarında matematik öğretimini nelerin oluşturulduğu tartışılacaktır. Öğrenciler Ortaokullarda gerçek bir matematik dersine girme şansını elde edecek, küçük grup öğretimlerine katılacak ve gerektiğinde araştırmalara destek olacaktır. Öğrenciler farklı okul ortamlarında matematik öğretmeni olmanın anlamı ile ilgili keşiflerde bulunacaktır. Üniversite öğrencileri için düzenli bir toplantı süreci olacak ve öğretim üyesi üniversitede bu deneyimlerden sonra tartışma, öğrendiklerini yazılı ifade etme imkanları bulacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğrenciler matematik öğretmeni olmanın dinamiklerini anlayacaklar.
2) Öğrenciler farklı okul ortamlarında başarılı bir öğretim için sınıf ortamının nasıl hazırlanacağını analiz edebileceklerdir.
3) Öğrenciler, ders öğretim elemanı ve Üniversite Online Laboratuvar Okulu sorumlusunun gözetiminde ortaokul öğrencilerinin ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve ihtiyaç sahibi öğrencilere yönelik bir program tasarlayabilecekler.
4) Öğrenciler, ortak ortaokul sınıflarında öğretim/öğrenmeyi iyileştirmeye yönelik araştırma çabalarına katkıda bulunabileceklerdir.
5) Öğrenciler kendi deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak yansıtabilecekler.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih BENGİ BİRGİLİ , September 2022
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Matematik öğretimi nedir?
2) Sınıfta Matematik Öğretmeni. Devlet Okulu, Özel Okul, ABD okulları
3) Profesyonellik
4) Misafir Öğretmen- Darüşşafaka okullarına ziyaret MEB 6. sınıf müfredatı
5) Sınıfımın kapısını açmak - Cathy Humphreys Profesyonel organizasyonlar Birebir Öğretime Hazırlık
6) MEB Müfredatı, ABD NCTM Standartları Birebir Öğretim
7) Kesirleri Öğretmek 6. sınıftan örnekler Birebir Öğretim
8) Tatil
9) Geometri Öğretimi 6. sınıftan örnekler Birebir Öğretim
10) Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim
11) Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim
12) Birebir Öğretim Okumalar
13) Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim
14) Birebir öğretim
15) Birebir öğretim
16) Final Projesi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMEB 6. sınıf müfredatı Cathy Humphreys tarafından yazılan “Sınıfımın kapısını açıyorum” ABD NCTM Standartları
Öğretme TeknikleriÖğrenciler ters çevrilmiş sınıfa göre gerekli videoyu izlettirilecektir. Ayrıca ders saatinden önce onlara çeşitli okumalar ve videolar verilecektir. Okul Projesi kapsamında öğrenciler üniversitenin bir ortaokulunda birebir öğretim sürecine başlayacak.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler okul ziyaretlerinden sonra günlük tutacaklardır. Her dersten sonra gözlemlediklerini ve deneyimlediklerini yansıtacaklardır. Öğrenciler bitirme projesi hazırlayacak
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar Kullanımıhttp://neokusamneolsam.org/kisiler?id=55 http://tedxtalks.ted.com/video/Gelece%C4%9Fi-Yakalamak-%7C-Meltem-Cey;search%3Atag%3A will be watched before the class
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Uygulama 2 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tuncz@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 4 2 112
Laboratuvar 1 6 6
Arazi Çalışması 14 2 3 2 98
Ödevler 8 3 24
Ara Sınavlar 1 3 1 4
Final 1 5 2 7
Toplam İş Yükü 251
Toplam İş Yükü/25 10.0
AKTS 5