Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ELE 102 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Mathematics Teaching | ||||
Ders Adı Türkçe | Introduction to Mathematics Teaching | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 251 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenci merkezli öğrenme bakış açısıyla yazılmıştır. Öğrenciler öğretmenlik mesleğini anlayacaklardır. Farklı okul ortamlarını deneyimleyecekler ve öğrencilerle birebir çalışacaklar. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders matematik öğretmenliğine giriş dersidir. Ulusal ve uluslararası düzeyde farklı okul ortamlarında matematik öğretimini nelerin oluşturulduğu tartışılacaktır. Öğrenciler Ortaokullarda gerçek bir matematik dersine girme şansını elde edecek, küçük grup öğretimlerine katılacak ve gerektiğinde araştırmalara destek olacaktır. Öğrenciler farklı okul ortamlarında matematik öğretmeni olmanın anlamı ile ilgili keşiflerde bulunacaktır. Üniversite öğrencileri için düzenli bir toplantı süreci olacak ve öğretim üyesi üniversitede bu deneyimlerden sonra tartışma, öğrendiklerini yazılı ifade etme imkanları bulacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Öğrenciler matematik öğretmeni olmanın dinamiklerini anlayacaklar. 2) Öğrenciler farklı okul ortamlarında başarılı bir öğretim için sınıf ortamının nasıl hazırlanacağını analiz edebileceklerdir. 3) Öğrenciler, ders öğretim elemanı ve Üniversite Online Laboratuvar Okulu sorumlusunun gözetiminde ortaokul öğrencilerinin ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve ihtiyaç sahibi öğrencilere yönelik bir program tasarlayabilecekler. 4) Öğrenciler, ortak ortaokul sınıflarında öğretim/öğrenmeyi iyileştirmeye yönelik araştırma çabalarına katkıda bulunabileceklerdir. 5) Öğrenciler kendi deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak yansıtabilecekler. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BENGİ BİRGİLİ , September 2022 |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. CENGİZ ALACACI |
Hafta | Konu |
1) | Matematik öğretimi nedir? |
2) | Sınıfta Matematik Öğretmeni. Devlet Okulu, Özel Okul, ABD okulları |
3) | Profesyonellik |
4) | Misafir Öğretmen- Darüşşafaka okullarına ziyaret MEB 6. sınıf müfredatı |
5) | Sınıfımın kapısını açmak - Cathy Humphreys Profesyonel organizasyonlar Birebir Öğretime Hazırlık |
6) | MEB Müfredatı, ABD NCTM Standartları Birebir Öğretim |
7) | Kesirleri Öğretmek 6. sınıftan örnekler Birebir Öğretim |
8) | Tatil |
9) | Geometri Öğretimi 6. sınıftan örnekler Birebir Öğretim |
10) | Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim |
11) | Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim |
12) | Birebir Öğretim Okumalar |
13) | Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim |
14) | Birebir öğretim |
15) | Birebir öğretim |
16) | Final Projesi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | MEB 6. sınıf müfredatı Cathy Humphreys tarafından yazılan “Sınıfımın kapısını açıyorum” ABD NCTM Standartları | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler ters çevrilmiş sınıfa göre gerekli videoyu izlettirilecektir. Ayrıca ders saatinden önce onlara çeşitli okumalar ve videolar verilecektir. Okul Projesi kapsamında öğrenciler üniversitenin bir ortaokulunda birebir öğretim sürecine başlayacak. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler okul ziyaretlerinden sonra günlük tutacaklardır. Her dersten sonra gözlemlediklerini ve deneyimlediklerini yansıtacaklardır. Öğrenciler bitirme projesi hazırlayacak | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | http://neokusamneolsam.org/kisiler?id=55 http://tedxtalks.ted.com/video/Gelece%C4%9Fi-Yakalamak-%7C-Meltem-Cey;search%3Atag%3A will be watched before the class | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tuncz@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 2 | 112 | ||
Laboratuvar | 1 | 6 | 6 | ||||
Arazi Çalışması | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 8 | 3 | 24 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Final | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 251 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 10.0 | ||||||
AKTS | 5 |