ELE 102 Introduction to Mathematics TeachingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu ELE 102
Ders Adı İngilizce Introduction to Mathematics Teaching
Ders Adı Türkçe Introduction to Mathematics Teaching
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 12
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 251 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenci merkezli öğrenme bakış açısıyla yazılmıştır. Öğrenciler öğretmenlik mesleğini anlayacaklardır. Farklı okul ortamlarını deneyimleyecekler ve öğrencilerle birebir çalışacaklar.
Ders Açıklaması Bu ders matematik öğretmenliğine giriş dersidir. Ulusal ve uluslararası düzeyde farklı okul ortamlarında matematik öğretimini nelerin oluşturulduğu tartışılacaktır. Öğrenciler Ortaokullarda gerçek bir matematik dersine girme şansını elde edecek, küçük grup öğretimlerine katılacak ve gerektiğinde araştırmalara destek olacaktır. Öğrenciler farklı okul ortamlarında matematik öğretmeni olmanın anlamı ile ilgili keşiflerde bulunacaktır. Üniversite öğrencileri için düzenli bir toplantı süreci olacak ve öğretim üyesi üniversitede bu deneyimlerden sonra tartışma, öğrendiklerini yazılı ifade etme imkanları bulacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğrenciler matematik öğretmeni olmanın dinamiklerini anlayacaklar.
2) Öğrenciler farklı okul ortamlarında başarılı bir öğretim için sınıf ortamının nasıl hazırlanacağını analiz edebileceklerdir.
3) Öğrenciler, ders öğretim elemanı ve Üniversite Online Laboratuvar Okulu sorumlusunun gözetiminde ortaokul öğrencilerinin ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve ihtiyaç sahibi öğrencilere yönelik bir program tasarlayabilecekler.
4) Öğrenciler, ortak ortaokul sınıflarında öğretim/öğrenmeyi iyileştirmeye yönelik araştırma çabalarına katkıda bulunabileceklerdir.
5) Öğrenciler kendi deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak yansıtabilecekler.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BENGİ BİRGİLİ , September 2022
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. CENGİZ ALACACI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Matematik öğretimi nedir?
2) Sınıfta Matematik Öğretmeni. Devlet Okulu, Özel Okul, ABD okulları
3) Profesyonellik
4) Misafir Öğretmen- Darüşşafaka okullarına ziyaret MEB 6. sınıf müfredatı
5) Sınıfımın kapısını açmak - Cathy Humphreys Profesyonel organizasyonlar Birebir Öğretime Hazırlık
6) MEB Müfredatı, ABD NCTM Standartları Birebir Öğretim
7) Kesirleri Öğretmek 6. sınıftan örnekler Birebir Öğretim
8) Tatil
9) Geometri Öğretimi 6. sınıftan örnekler Birebir Öğretim
10) Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim
11) Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim
12) Birebir Öğretim Okumalar
13) Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim
14) Birebir öğretim
15) Birebir öğretim
16) Final Projesi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMEB 6. sınıf müfredatı Cathy Humphreys tarafından yazılan “Sınıfımın kapısını açıyorum” ABD NCTM Standartları
Öğretme TeknikleriÖğrenciler ters çevrilmiş sınıfa göre gerekli videoyu izlettirilecektir. Ayrıca ders saatinden önce onlara çeşitli okumalar ve videolar verilecektir. Okul Projesi kapsamında öğrenciler üniversitenin bir ortaokulunda birebir öğretim sürecine başlayacak.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler okul ziyaretlerinden sonra günlük tutacaklardır. Her dersten sonra gözlemlediklerini ve deneyimlediklerini yansıtacaklardır. Öğrenciler bitirme projesi hazırlayacak
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar Kullanımıhttp://neokusamneolsam.org/kisiler?id=55 http://tedxtalks.ted.com/video/Gelece%C4%9Fi-Yakalamak-%7C-Meltem-Cey;search%3Atag%3A will be watched before the class
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Uygulama 2 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tuncz@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 4 2 112
Laboratuvar 1 6 6
Arazi Çalışması 14 2 3 2 98
Ödevler 8 3 24
Ara Sınavlar 1 3 1 4
Final 1 5 2 7
Toplam İş Yükü 251
Toplam İş Yükü/25 10.0
AKTS 5