MATH 103 Mathematics for Social Sciences IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MATH 103
Ders Adı İngilizce Mathematics for Social Sciences I
Ders Adı Türkçe Sosyal Bilimler için Matematik I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 144 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Ekonomi ve İşletme eğitimi için gerekli matematiksel konuları öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders, tek değişkenli fonksiyonlar ve tek değişkenli cebirin temel konularını kapsar. İçerdiği konular fonksiyonlar, fonksiyonların grafikleri, fonksiyonların özellikleri, türev, türevin kullanım alanları ve tek değişkenli optimizasyon şeklindedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Ekonomik ve iş uygulamalarında yaygın olarak kullanılan aşağıdaki matematiksel konuları kavramak: üstel ve logaritmik fonksiyonları içeren işlevler; ekstremum noktaları, esneklik ve türevler
2) Fonksiyon kavramını anlamak, bir fonksiyonun özelliklerini inceleyerek grafiğini çizebilmek;
3) En çok karşılaşılan fonksiyon sınıflarının türevlerini hesaplamak için türev kurallarını uygulamak;
4) Ekonomik optimizasyon problemlerini yorumlamak ve bunları çözmek için en iyi matematiksel yolları bulmak;
5) Matematiksel kavramları, gerçek ve ticari yaşam konularını değerlendirmeye ve yönetimsel kararlar vermeye yardımcı olacak olası ekonomik ve ticari uygulamalarla ilişkilendirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Sınav
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. S Ödev
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. N
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Ödev
Hazırlayan ve Tarih DİLA ASFUROĞLU , December 2023
Ders Koordinatörü MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş Konuları
2) Fonksiyonlar
3) Fonksiyonlar
4) Fonksiyonların Özellikleri
5) Fonksiyonların Özellikleri
6) Türev
7) Türev
8) Türev
9) Özet Haftası
10) Kullanımdaki Türevler
11) Kullanımdaki Türevler
12) Kullanımdaki Türevler
13) Tek Değişkenli Optimizasyon
14) Tek Değişkenli Optimizasyon
15) Final haftası
16) Final haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarEssential Mathematics for Economic Analysis, 4th Edition by Knut Sydsaeter, Peter Hammond and Arne Strom, Published by Pearson, 2012.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerKatılım, ara sınavlar ve final sınavı
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cirpiciy@mef.edu.tr

Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha ayrıntılı bilgileri izlencede bulabilirsiniz. Katılım zorunlu değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir. Mazeretinizin fakülte tarafından onaylanması durumunda kaçırdığınız sınavlar için final sınavı notu sayılacaktır. Matematik en iyi pratik yaparak öğrenilir. Öğrencilerden açık fikirli olmaları, denemeye ve başarısız olmaya istekli olmaları beklenmektedir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6