Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MATH 103 | ||||
Ders Adı İngilizce | Mathematics for Social Sciences I | ||||
Ders Adı Türkçe | Sosyal Bilimler için Matematik I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 144 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ekonomi ve İşletme eğitimi için gerekli matematiksel konuları öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, tek değişkenli fonksiyonlar ve tek değişkenli cebirin temel konularını kapsar. İçerdiği konular fonksiyonlar, fonksiyonların grafikleri, fonksiyonların özellikleri, türev, türevin kullanım alanları ve tek değişkenli optimizasyon şeklindedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ekonomik ve iş uygulamalarında yaygın olarak kullanılan aşağıdaki matematiksel konuları kavramak: üstel ve logaritmik fonksiyonları içeren işlevler; ekstremum noktaları, esneklik ve türevler 2) Fonksiyon kavramını anlamak, bir fonksiyonun özelliklerini inceleyerek grafiğini çizebilmek; 3) En çok karşılaşılan fonksiyon sınıflarının türevlerini hesaplamak için türev kurallarını uygulamak; 4) Ekonomik optimizasyon problemlerini yorumlamak ve bunları çözmek için en iyi matematiksel yolları bulmak; 5) Matematiksel kavramları, gerçek ve ticari yaşam konularını değerlendirmeye ve yönetimsel kararlar vermeye yardımcı olacak olası ekonomik ve ticari uygulamalarla ilişkilendirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | Ödev |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | DİLA ASFUROĞLU , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş Konuları |
2) | Fonksiyonlar |
3) | Fonksiyonlar |
4) | Fonksiyonların Özellikleri |
5) | Fonksiyonların Özellikleri |
6) | Türev |
7) | Türev |
8) | Türev |
9) | Özet Haftası |
10) | Kullanımdaki Türevler |
11) | Kullanımdaki Türevler |
12) | Kullanımdaki Türevler |
13) | Tek Değişkenli Optimizasyon |
14) | Tek Değişkenli Optimizasyon |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Essential Mathematics for Economic Analysis, 4th Edition by Knut Sydsaeter, Peter Hammond and Arne Strom, Published by Pearson, 2012. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Katılım, ara sınavlar ve final sınavı | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cirpiciy@mef.edu.tr Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha ayrıntılı bilgileri izlencede bulabilirsiniz. Katılım zorunlu değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir. Mazeretinizin fakülte tarafından onaylanması durumunda kaçırdığınız sınavlar için final sınavı notu sayılacaktır. Matematik en iyi pratik yaparak öğrenilir. Öğrencilerden açık fikirli olmaları, denemeye ve başarısız olmaya istekli olmaları beklenmektedir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 144 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |