Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MATH 104 | ||||
Ders Adı İngilizce | Mathematics for Social Sciences II | ||||
Ders Adı Türkçe | Sosyal Bilimler için Matematik II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 135 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 103 - Mathematics for Social Sciences |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel matematik kavram ve araçlar bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilerin ekonomik sorunları analiz etme ve çözme yeteneklerini geliştiren matematiksel araçlar ve teknikler geliştirmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, ekonomi ve işletmedeki uygulamalara vurgu yaparak kalkülüse bir giriş sağlar. Konular arasında türev, integral, çok değişkenli fonksiyonlar, karşılaştırmalı istatistik ve optimizasyon teknikleri yer alır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Belirli ve belirsiz integralleri hesaplamak, integral tekniklerini uygulamak ve tüketici ve üretici fazlası gibi ekonomik sorunları analiz etmek için integral hesabını kullanmak 2) Birden fazla değişkenli fonksiyonları ayırt etmek, kısmi türevleri hesaplamak ve bu kavramları ekonomideki karşılaştırmalı istatistik ve elastikiyet analizine uygulamak 3) Modellerdeki küçük değişiklikleri analiz etmek için integrallerin türevini ve lineer yaklaşımları uygulamak 4) Birinci ve ikinci dereceden koşulları kullanarak kısıtlanmamış optimizasyon problemlerini çözmek ve bu yöntemleri ekonomik karar almada uygulamak 5) Optimizasyon problemlerini çözmek için Lagrange çarpanlarını kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Ödev |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Ödev |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | DİLA ASFUROĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş Konuları |
2) | Giriş Konuları |
3) | İntegral |
4) | İntegral |
5) | İntegral |
6) | Çok Değişkenli Fonksiyonlar |
7) | Çok Değişkenli Fonksiyonlar |
8) | Tekrar inceleme |
9) | Karşılaştırmalı İstatistik Araçları |
10) | Çok Değişkenli Optimizasyon |
11) | Çok Değişkenli Optimizasyon |
12) | Kısıtlı Optimizasyon |
13) | Kısıtlı Optimizasyon |
14) | Özet |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Essential Mathematics for Economic Analysis, 4th Edition by Knut Sydsaeter, Peter Hammond and Arne Strom, Published by Pearson, 2012. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Katılım, ara sınavlar ve final sınavı | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cirpiciy@mef.edu.tr Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha ayrıntılı bilgileri kurs kılavuzunda bulabilirsiniz. Katılım zorunlu değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir. Ara sınavın kaçırılması: Geçerli bir devamsızlık kanıtı sunulmadıkça telafi yapılmaz. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 135 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 6 |