MATH 104 Mathematics for Social Sciences IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MATH 104
Ders Adı İngilizce Mathematics for Social Sciences II
Ders Adı Türkçe Sosyal Bilimler için Matematik II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 144 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 103 - Mathematics for Social Sciences
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel matematik kavram ve araçlar bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrencilerin ekonomik sorunları analiz etme ve çözme yeteneklerini geliştiren matematiksel araçlar ve teknikler geliştirmek
Ders Açıklaması Bu ders, ekonomi ve işletmedeki uygulamalara vurgu yaparak kalkülüse bir giriş sağlar. Konular arasında türev, integral, çok değişkenli fonksiyonlar, karşılaştırmalı istatistik ve optimizasyon teknikleri yer alır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Belirli ve belirsiz integralleri hesaplamak, integral tekniklerini uygulamak ve tüketici ve üretici fazlası gibi ekonomik sorunları analiz etmek için integral hesabını kullanmak
2) Birden fazla değişkenli fonksiyonları ayırt etmek, kısmi türevleri hesaplamak ve bu kavramları ekonomideki karşılaştırmalı istatistik ve elastikiyet analizine uygulamak
3) Modellerdeki küçük değişiklikleri analiz etmek için integrallerin türevini ve lineer yaklaşımları uygulamak
4) Birinci ve ikinci dereceden koşulları kullanarak kısıtlanmamış optimizasyon problemlerini çözmek ve bu yöntemleri ekonomik karar almada uygulamak
5) Optimizasyon problemlerini çözmek için Lagrange çarpanlarını kullanmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih DİLA ASFUROĞLU , November 2023
Ders Koordinatörü DİLA ASFUROĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş Konuları
2) Giriş Konuları
3) İntegral
4) İntegral
5) İntegral
6) Çok Değişkenli Fonksiyonlar
7) Çok Değişkenli Fonksiyonlar
8) Tekrar inceleme
9) Karşılaştırmalı İstatistik Araçları
10) Çok Değişkenli Optimizasyon
11) Çok Değişkenli Optimizasyon
12) Kısıtlı Optimizasyon
13) Kısıtlı Optimizasyon
14) Özet
15) Final haftası
16) Final haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarEssential Mathematics for Economic Analysis, 4th Edition by Knut Sydsaeter, Peter Hammond and Arne Strom, Published by Pearson, 2012.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerKatılım, ara sınavlar ve final sınavı
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cirpiciy@mef.edu.tr

Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha ayrıntılı bilgileri kurs kılavuzunda bulabilirsiniz. Katılım zorunlu değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir. Ara sınavın kaçırılması: Geçerli bir devamsızlık kanıtı sunulmadıkça telafi yapılmaz.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6