Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MATH 104 | ||||
Ders Adı İngilizce | Mathematics for Social Sciences II | ||||
Ders Adı Türkçe | Sosyal Bilimler için Matematik II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 144 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 103 - Mathematics for Social Sciences |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel matematik kavram ve araçlar bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilerin ekonomik sorunları analiz etme ve çözme yeteneklerini geliştiren matematiksel araçlar ve teknikler geliştirmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, ekonomi ve işletmedeki uygulamalara vurgu yaparak kalkülüse bir giriş sağlar. Konular arasında türev, integral, çok değişkenli fonksiyonlar, karşılaştırmalı istatistik ve optimizasyon teknikleri yer alır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Belirli ve belirsiz integralleri hesaplamak, integral tekniklerini uygulamak ve tüketici ve üretici fazlası gibi ekonomik sorunları analiz etmek için integral hesabını kullanmak 2) Birden fazla değişkenli fonksiyonları ayırt etmek, kısmi türevleri hesaplamak ve bu kavramları ekonomideki karşılaştırmalı istatistik ve elastikiyet analizine uygulamak 3) Modellerdeki küçük değişiklikleri analiz etmek için integrallerin türevini ve lineer yaklaşımları uygulamak 4) Birinci ve ikinci dereceden koşulları kullanarak kısıtlanmamış optimizasyon problemlerini çözmek ve bu yöntemleri ekonomik karar almada uygulamak 5) Optimizasyon problemlerini çözmek için Lagrange çarpanlarını kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | DİLA ASFUROĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | DİLA ASFUROĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş Konuları |
2) | Giriş Konuları |
3) | İntegral |
4) | İntegral |
5) | İntegral |
6) | Çok Değişkenli Fonksiyonlar |
7) | Çok Değişkenli Fonksiyonlar |
8) | Tekrar inceleme |
9) | Karşılaştırmalı İstatistik Araçları |
10) | Çok Değişkenli Optimizasyon |
11) | Çok Değişkenli Optimizasyon |
12) | Kısıtlı Optimizasyon |
13) | Kısıtlı Optimizasyon |
14) | Özet |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Essential Mathematics for Economic Analysis, 4th Edition by Knut Sydsaeter, Peter Hammond and Arne Strom, Published by Pearson, 2012. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Katılım, ara sınavlar ve final sınavı | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cirpiciy@mef.edu.tr Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha ayrıntılı bilgileri kurs kılavuzunda bulabilirsiniz. Katılım zorunlu değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir. Ara sınavın kaçırılması: Geçerli bir devamsızlık kanıtı sunulmadıkça telafi yapılmaz. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 144 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |