MATH 203 Probability and Statistics for Social Sciences IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MATH 203
Ders Adı İngilizce Probability and Statistics for Social Sciences I
Ders Adı Türkçe Sosyal Bilimler için Olasılık ve İstatistik I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 150 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Başlangıç seviyesi matematiksel konseptler
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Olasılık ve istatistik konularında bilgi sahibi olmak ve başlangıç seviyesindeki konulara hakim olmak. Ekonomi ve işletme problemlerine olasılık ve istatistik konularında öğrenilen yöntemlerle çözümler bulmak.
Ders Açıklaması Bu ders ekonomi ve işletme öğrencileri için hazırlanmış olan temel istatistik dersinin ilk kısmıdır. Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenci, tanımlayıcı istatistikler, verinin grafiksel tanımı, merkezi eğilim, dağılım ve şekil ölçütleri, kesitli ve sürekli rassal değişkenler, kesitli ve sürekli olasılık dağılımları konularını öğrenmiş olmalı ve öğrencinin bu konularda yorum yapabilme becerisini geliştirmiş olması beklenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Gerçek hayattan örneklerle basit olasılık sorunlarını çözme. (sayma, kombinasyon, koşullu olasılık, Bayes' teorem)
2) Önemli ayrık olasılık dağılımlarını öğrenme ve özelliklerini tanıma. Örneklerle bu dağılımlar konusunda bilgi sahibi olma. Beklenti ve varyans konularında bilgi edinme ve bu dağılımlardaki kullanım alanlarını öğrenme.
3) Önemli sürekli olasılık dağılımlarını öğrenme ve özelliklerini tanıma. Örneklerle bu dağılımlar konusunda bilgi sahibi olma. Beklenti ve varyans konularında bilgi edinme ve bu dağılımlardaki kullanım alanlarını öğrenme.
4) Bileşik olasılık dağılımları ve çok değişkenli rassal değişkenler konusu anlama, marjinal ve koşullu dağılım konusunda bilgi sahibi olma.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) N
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Ödev
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Ödev
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Ödev
Hazırlayan ve Tarih NAROD ERKOL , December 2023
Ders Koordinatörü MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. YASEMİN ASU ÇIRPICI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Grafiklerle data
3) Grafiklerle data
4) Sayısal ölçülerle data
5) Sayısal ölçülerle data
6) Olasılık yöntemleri
7) Olasılık yöntemleri
8) Ara sınav
9) Ayrık olasılık dağılımları
10) Ayrık olasılık dağılımları
11) Ayrık olasılık dağılımları
12) Sürekli olasılık dağılımları
13) Sürekli olasılık dağılımları
14) Birleşik, marjinal, koşullu dağılımlar
15) Final sınavı
16) Final sınavı
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarNewbold, P., Carlson, W.L., Thorne, B.M. (2013) Statistics for Business and Economics, ninth edition. Pearson.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerDers sonu ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerDers içi kısa sınavlar
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi erkoln@mef.edu.tr
02123953670
Katılım/katılım: Öğrencilerin derse hazırlık için ön sınıf ödevleri, videolar ve okuma materyalleri ile çalışmaları beklenmektedir. Öğrenciler, duyuruları ve Blackboard sistemindeki ders materyallerini takip etmekten sorumludur. Resmi e-posta kullanımı: Öğrencilerin e-posta iletişimi için @mef hesaplarını kullanmaları beklenmektedir. Eğitmen, yalnızca Blackboard sistemi üzerinden gönderilen/alınan bilgilere ve @mef hesabı ile yapılan e-postalara dair sorumludur. Eğitmen, e-posta yoluyla gönderilen bilgilerin 24 saat içinde alınacağını varsaymaktadır. Notlandırma ve değerlendirme: Değerlendirme, öğrenci öğrenme çıktıları temelinde yapılacaktır. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Kaçırılan projeler: Geçerli bir mazeret belgesi sunulmadıkça telafi yapılmayacaktır. Kaçırılan final sınavı: Fakülte yönetmelikleri geçerlidir. Akademik bütünlük: MEF Üniversitesi'nin tüm öğrencilerinin dürüst olmaları ve akademik bütünlüğe uymaları beklenmektedir. Öğrencilerin kendi çalışmalarını yapmaları ve yetkisiz yardım vermemeleri veya almamaları gerekmektedir. Şüphe durumunda disiplin cezası uygulanacaktır. Uygunsuz davranış, akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Yönetmeliği Önemli: Öğrenci, final sınavı dışındaki aktivitelerden en az 30 puan toplayamazsa final sınavına giremeyecek ve FZ notu alacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Ödevler 1 10 1 11
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 25 2 27
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6