IR 101 Introduction to International Relations MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 101
Ders Adı İngilizce Introduction to International Relations
Ders Adı Türkçe Uluslararası İlişkilere Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 153 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Uluslararası İlişkiler’in temel kavramlarını, süreçlerini ve teorilerini kavrayabilmek ve bilinçli örnekler verebilmek.
Ders Açıklaması Dersin birincil amacı, katılımcı öğrencilere Uluslararası İlişkiler’in temel kavram ve teorilerini somutlaştırmalarına yardımcı olmaktır. Bu, teorik bilgiyle donatılmış gerçek dünya örnekleri sunma becerisini kazandırarak ve devletler arası politikaları ve uluslararası sonuçları bilinçli bir şekilde değerlendirme yolunu açarak gerçekleştirilir. Güç, çatışma, düzenli ve düzensiz savaş, otorite, devlet içi hiyerarşinin aksine uluslararası anarşi, kurumlar, rejimler, karşılıklılık ve kimlik temelinde devletler arası işbirliği gibi temel kavramlar; uluslararası hukukun evrimi, ulus-devlet ordularının güç kullanımı ve son olarak siyasi şiddet ve terörizm ile ilgili tanımsal tartışmaların var olma nedenleri ve bu konuların siyasallaşma nedenleri önce tanıtılır, ardından Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) yöntemiyle sınıf içi gruplar arasında tartışılır. Dış politika yapmanın teorik ilkeleri ve pratik yolları, Realist ve Liberal teoriler doğrultusunda devletler arası ve küresel ilişkiler bağlamında incelenir; Soğuk Savaş’ın ardından egemenlikten bağımsız devlet dışı aktörlerin artan önemi ele alınarak hem iç hem de dış siyasetin küreselleşmesine ışık tutulur.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) alandaki temel gerçekleri ve gelişmeleri bilmek
2) Temel kavramları kavrayabilmek
3) sıkça uygulanan Uluslararası İlişkiler teorileri arasında ayrım yapmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Ödev
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Sınav
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Sınav
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N Derse Katılım
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Ders Koordinatörü BARIŞ ÇAĞLAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Uluslararası İlişkiler: Aktörler ve Uluslararası Sistem
2) Realist Teoriler
3) Liberal Teoriler
4) Dış Politika Yapımı
5) Uluslararası Çatışmalar: Savaş Biçimleri ve Fikir Çatışması
6) Askeri Güç ve Terörizm
7) Uluslararası Örgütler, Hukuk ve İnsan Hakları
8) Uluslararası Ticaret
9) Küresel Finans
10) Uluslararası Entegrasyon
11) Çevre ve Nüfus
12) Kuzey-Güney Uçurumu
13) Uluslararası Kalkınma
14) Kursa Genel Bakış
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBu ders, Pearson Online ders e-kitapları, çeşitli materyaller ve videolar aracılığıyla yönetilmektedir; tümü Blackboard üzerinden öğrencilere sunulmakta ve erişilebilir durumdadır. Zorunlu Ders Kitabı: Pevehouse ve Goldstein (editörler). **Uluslararası İlişkiler**, On Birinci Baskı. Boston: Pearson, 2017.
Öğretme TeknikleriTers Yüz Sınıf (Flipped Classroom) yöntemi, öğrencilerin temel kavramları kendi başlarına keşfetmelerine olanak tanır ve Pearson Online modülü Blackboard üzerinden uygun şekilde kullanılır.
Ödev ve ProjelerUluslararası İlişkiler’in temel kavramları, süreçleri, teorileri ve kurumları üzerine
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 30
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi caglarb@mef.edu.tr
None
Öğretim Görevlisi Yeri: 5. Kat - Oda No: 529 Çalışma saatleri: Pazartesi, günün her saati (09:00-17:00) E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. MEF Üniversitesi Yapay Zeka Politikası çerçevesinde, yapay zekanın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi hedeflenmektedir. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 3 2 112
Küçük Sınavlar 3 7 1 24
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü/25 6.1
AKTS 6