PSYC 203 Theories of PersonalityMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 203
Ders Adı İngilizce Theories of Personality
Ders Adı Türkçe Kişilik Teorileri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 142 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kişilik teorileri hakkında gerekli bilgileri edinmek ve kavramların ve ampirik bulguların değerlendirilmesinde eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
Ders Açıklaması Bu ders kişilik psikolojisi konusuna giriş niteliğinde bir derstir ve kişilik psikolojisi kuramının tarihini,uygulanan metodolojiyi ve kişilik psikolojisi kuramındaki temel çalışma alanlarını incelemeyi içerir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kişilik kavramını tanımlamak ve anlamak
2) Ana akım teorilerin özelliklerini tanımlar (psikanaliz, davranışsal, bilişsel, hümanistik, biyolojik)
3) Kişilik teorisindeki önemli figürlerin/araştırmacıların katkılarını tanımlamak
4) Her yaklaşımın güçlü ve zayıf noktalarını değerlendirmek, rakip teorileri karşılaştırmak ve ampirik bulgular eşiliğinde teorileri tekrar gözden geçirmek
5) Farklı yaklaşımların toplumsal/kültürel sonuçlarını tartışmak
6) Kişiliğin biyolojik ve sosyal temellerini tanımlamak
7) Stres, sağlık ve kişilik arasındaki ilişkiyi tanımlamak
8) Kişilik bozukluğunun genel bir tanımını sağlamak ve başlıca türlerini ayırt etmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih FULYA ÖZCANLI , November 2023
Ders Koordinatörü FULYA ÖZCANLI
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kişilik Teorilerine Giriş
2) Freud--Klasik Psikanaliz
3) Jung--Analitik Psikoloji
4) Neo-Analitik Kuramlar
5) Davranışçı ve Sosyo-Bilişsel Kuramlar
6) Humanistik/Varoluşçu Teoriler
7) Modern Kişilik Teorileri
8) Vize sınavı
9) Biyolojik Teoriler
10) Kişilik ve Sosyal Etkileşim
11) Kültür ve Kişilik
12) Kişilik, Stres ve Sağlık
13) Kişilik Bozuklukları
14) Gözden geçirme
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarLarsen, R. & Buss, D. (2024). Personality psychology: Domains of knowledge about human nature (8th ed.). New York, NY: McGraw Hill. Zorunlu okumalar ve videoların bir seti olacaktır.
Öğretme TeknikleriBu ders ters yüz edilmiş formatta öğretilecektir. Her hafta öğrencilere bir tanıtıcı çevrimiçi ders verilecek ve ana kavramların anlaşılması, sınıf tartışmaları ve quizlerle değerlendirilecektir. Öğrencilerden, derse hazırlanmış olarak gelmeleri ve sınıf tartışmalarına aktif katılım sağlamaları istenecektir. Eğitmen olarak, ikinci sınıf öğrencilerine uygun, güncel ve yüksek kaliteli öğrenme materyalleri hazırlamaya taahhüt ediyorum.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, sınıfa gelmeden önce atanan kitap bölümünü ve makaleyi okumaları veya verilen videoyu izlemeleri istenecek. Ayrıca, öğrencilerin bir kitap/film karakterinin kişiliğini araştırdıkları bir dönem ödevi hazırlamaları beklenmektedir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerHer haftanın kitap bölümü, dersi ve çeşitli videolara dayanan sınıf tartışmaları.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozcanlifu@mef.edu.tr

Öğrencilerin tüm derslere katılmaları ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları gerekmektedir. Öğrenciler, planlanmış bir sınav veya sunumu kaçırdıklarında geçerli bir mazeret sunmalıdır. Telafi sınavlarının formatı, ara sınav veya final sınavından farklı olabilir. Öğrencilerin her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve hile yapma gibi her türlü dürüstlük ihlali, intihal veya sınav sırasında kopya çekmek, dishonest olarak kabul edilir ve tolerans gösterilmeyecektir. Kopya çekerken yakalanan her öğrenci, sıfır not alacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 1 5 1 6
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü/25 5.7
AKTS 6