IE 104 Computational Methods for IE MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu IE 104
Ders Adı İngilizce Computational Methods for IE
Ders Adı Türkçe Endüstri Mühendisliği için Hesaplama Yöntemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 152 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 109 - Computer Programming (JAVA) | COMP 113 - Computer Programming (Python)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Bilgisayar programlama ve yapıları hakkında temel bilgi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders, Excel & VBA kullanarak karar destek sistemlerinin (KDS) tasarımını ve uygulamaya konulmasını inceler. Ders boyunca Excel’in temel öğeleri & biçimlendirme; hücre, çalışmasayfası, çalışma kitabı için referanslama & isimler; R1C1 notasyonu; fonksiyonlar & formüller; denetim; şema & küçük grafikler oluşturma; şema araçları; özet tablo & şemalar; Excel kullanarak istatistiksel analiz yapma & matematiksel modeller çözme; Excel’de büyük veri ile çalışma; Visual Basic ortamı; makro kaydetme; VBA’da özellikler, yöntemler, referanslama & formüller; nesne & değişkenler; alt & fonksiyon prosedürleri; programlama yapıları; dizinler;hata ayıklama; kullanıcı arayüzü oluşturma; KDS geliştirme süreci; grafiksel kullanıcı arayüzü tasarımı; KDS’de vaka çalışmaları konuları işlenir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Verilen karmaşık bir iş vakasında anahtar kavramları tanımlar, açıklar ve problem çözme süreçlerini açıklar
2) Verilen bir mühendislik problemine yönelik bir elektronik tablo tabanlı çözüm çerçevesi tasarlar
3) Elektronik tablo bilgisini ve analiz becerilerini göstermek için bir proje raporu hazırlar.
4) Dönem projesi sırasında bir takım üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır ve takım liderliğini gösterir.
5) Projesinin raporunu ve sonuçlarını sunar
6) Temel elektronik tablo özelliklerini, fonksiyonlarını ve yöntemlerini uygular, kullanır ve gösterir.
7) Programlama becerilerini VBA kullanarak gösterir
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih EVREN GÜNEY , October 2024
Ders Koordinatörü EVREN GÜNEY
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN KUTAY TİNÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Introduction to decision support systems (DSS), Excel Basics and Formatting
2) Referencing and Names, Functions and Formulas
3) Functions and formulas (continued)
4) Charts and Sparklines, Pivot Tables
5) Statistical Analysis
6) The Solver & other tools, working with large data
7) Introduction to VBA, Recording Macros
8) Objects and Variables
9) Objects and Variables, Sub procedures and function procedures
10) Programming structures
11) Programming structures, Arrays
12) User Interface
13) DSS Development Process, GUI Design
14) GUI Design and case studies
15) Final Exam/Project/Presentation Period
16) Final Exam/Project/Presentation Period
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarEkşioğlu, S. D., Şeref, M.M.H., Ahuja, R.K., Winston, W.L. (2011). Developing Spreadsheet-Based Decision Support Systems (2nd Edition). Belmont, Massachusetts: Dynamic Ideas
Öğretme TeknikleriTersyüz eğitim teknikleri ile aktif öğrenim
Ödev ve ProjelerPearson MyITLab sisteminden haftalık ödevler ve (2-3 öğrencilik) projeler
Laboratuvar ÇalışmasıBilgisayar laboratuarı
Bilgisayar KullanımıMS Excel ve VBA
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi guneye@mef.edu.tr

Devam Kuralları: Minimum devam zorunluluğu %70’tir. Ödev/Proje Kaçırma: Geçerli değil. Ara Sınavı Kaçırma: Sınav tarihinde istisnasız olarak hazır bulunmanız beklenmektedir ve seyahatlerinizi bu tarihlere göre planlamalısınız. Tıbbi acil durumlar, doktor raporu ile belgelenmişse elbette hariç tutulur. Sınav günü sağlık merkezine başvurduğunuzu belirten bir rapor, tıbbi nedenlerle sınava katılmama durumunu belgelemek için yeterli değildir. Raporda sınava girecek durumda olmadığınız belirtilmelidir. Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, her kaçırılan ara sınav için bir telafi sınavı yapılacaktır. Eğer sınav günü sınava girmez ve geçerli bir mazeret sunmazsanız, sınavdan sıfır (0) alırsınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. geçerli mazeretler değildir. Final Sınavını Kaçırma: Fakülte kuralları geçerlidir. Final Sınavına Giriş Koşulları: Öğrencilerin ara sınav ve ödevlerde %40 başarı oranına ulaşmaları gerekmektedir. Ders İçi Davranış ve Öğrenci Disiplin Kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal Hakkında Açıklama: YÖK Yönetmelikleri (http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf ) Feragatname: Eğitmen, gerektiğinde notlandırma politikasını değiştirme, sınav tarihlerini değiştirme ve ders içeriğini ve müfredatını değiştirme hakkını saklı tutar. Değişiklikler ders sırasında duyurulacaktır. Öğrenciler duyurulan değişikliklerden sorumludur.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 20 10 30
Ödevler 10 1 2 30
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü/25 6.1
AKTS 6