Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | IE 104 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Computational Methods for IE | ||||||
Ders Adı Türkçe | Endüstri Mühendisliği için Hesaplama Yöntemleri | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 152 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
COMP 109 - Computer Programming (JAVA) | COMP 113 - Computer Programming (Python) |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Bilgisayar programlama ve yapıları hakkında temel bilgi | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, Excel & VBA kullanarak karar destek sistemlerinin (KDS) tasarımını ve uygulamaya konulmasını inceler. Ders boyunca Excel’in temel öğeleri & biçimlendirme; hücre, çalışmasayfası, çalışma kitabı için referanslama & isimler; R1C1 notasyonu; fonksiyonlar & formüller; denetim; şema & küçük grafikler oluşturma; şema araçları; özet tablo & şemalar; Excel kullanarak istatistiksel analiz yapma & matematiksel modeller çözme; Excel’de büyük veri ile çalışma; Visual Basic ortamı; makro kaydetme; VBA’da özellikler, yöntemler, referanslama & formüller; nesne & değişkenler; alt & fonksiyon prosedürleri; programlama yapıları; dizinler;hata ayıklama; kullanıcı arayüzü oluşturma; KDS geliştirme süreci; grafiksel kullanıcı arayüzü tasarımı; KDS’de vaka çalışmaları konuları işlenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Verilen karmaşık bir iş vakasında anahtar kavramları tanımlar, açıklar ve problem çözme süreçlerini açıklar 2) Verilen bir mühendislik problemine yönelik bir elektronik tablo tabanlı çözüm çerçevesi tasarlar 3) Elektronik tablo bilgisini ve analiz becerilerini göstermek için bir proje raporu hazırlar. 4) Dönem projesi sırasında bir takım üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır ve takım liderliğini gösterir. 5) Projesinin raporunu ve sonuçlarını sunar 6) Temel elektronik tablo özelliklerini, fonksiyonlarını ve yöntemlerini uygular, kullanır ve gösterir. 7) Programlama becerilerini VBA kullanarak gösterir |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EVREN GÜNEY , October 2024 |
Ders Koordinatörü | EVREN GÜNEY |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN KUTAY TİNÇ |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to decision support systems (DSS), Excel Basics and Formatting |
2) | Referencing and Names, Functions and Formulas |
3) | Functions and formulas (continued) |
4) | Charts and Sparklines, Pivot Tables |
5) | Statistical Analysis |
6) | The Solver & other tools, working with large data |
7) | Introduction to VBA, Recording Macros |
8) | Objects and Variables |
9) | Objects and Variables, Sub procedures and function procedures |
10) | Programming structures |
11) | Programming structures, Arrays |
12) | User Interface |
13) | DSS Development Process, GUI Design |
14) | GUI Design and case studies |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ekşioğlu, S. D., Şeref, M.M.H., Ahuja, R.K., Winston, W.L. (2011). Developing Spreadsheet-Based Decision Support Systems (2nd Edition). Belmont, Massachusetts: Dynamic Ideas | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz eğitim teknikleri ile aktif öğrenim | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Pearson MyITLab sisteminden haftalık ödevler ve (2-3 öğrencilik) projeler | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Bilgisayar laboratuarı | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Excel ve VBA | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
guneye@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum devam zorunluluğu %70’tir. Ödev/Proje Kaçırma: Geçerli değil. Ara Sınavı Kaçırma: Sınav tarihinde istisnasız olarak hazır bulunmanız beklenmektedir ve seyahatlerinizi bu tarihlere göre planlamalısınız. Tıbbi acil durumlar, doktor raporu ile belgelenmişse elbette hariç tutulur. Sınav günü sağlık merkezine başvurduğunuzu belirten bir rapor, tıbbi nedenlerle sınava katılmama durumunu belgelemek için yeterli değildir. Raporda sınava girecek durumda olmadığınız belirtilmelidir. Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, her kaçırılan ara sınav için bir telafi sınavı yapılacaktır. Eğer sınav günü sınava girmez ve geçerli bir mazeret sunmazsanız, sınavdan sıfır (0) alırsınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. geçerli mazeretler değildir. Final Sınavını Kaçırma: Fakülte kuralları geçerlidir. Final Sınavına Giriş Koşulları: Öğrencilerin ara sınav ve ödevlerde %40 başarı oranına ulaşmaları gerekmektedir. Ders İçi Davranış ve Öğrenci Disiplin Kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal Hakkında Açıklama: YÖK Yönetmelikleri (http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf ) Feragatname: Eğitmen, gerektiğinde notlandırma politikasını değiştirme, sınav tarihlerini değiştirme ve ders içeriğini ve müfredatını değiştirme hakkını saklı tutar. Değişiklikler ders sırasında duyurulacaktır. Öğrenciler duyurulan değişikliklerden sorumludur. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 20 | 10 | 30 | |||
Ödevler | 10 | 1 | 2 | 30 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 152 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |