Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | IE 104 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Computational Methods for IE | ||||||
Ders Adı Türkçe | Endüstri Mühendisliği için Hesaplama Yöntemleri | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 152 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
COMP 109 - Computer Programming (JAVA) | COMP 113 - Computer Programming (Python) |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Bilgisayar programlama ve yapıları hakkında temel bilgi | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, Excel & VBA kullanarak karar destek sistemlerinin (KDS) tasarımını ve uygulamaya konulmasını inceler. Ders boyunca Excel’in temel öğeleri & biçimlendirme; hücre, çalışmasayfası, çalışma kitabı için referanslama & isimler; R1C1 notasyonu; fonksiyonlar & formüller; denetim; şema & küçük grafikler oluşturma; şema araçları; özet tablo & şemalar; Excel kullanarak istatistiksel analiz yapma & matematiksel modeller çözme; Excel’de büyük veri ile çalışma; Visual Basic ortamı; makro kaydetme; VBA’da özellikler, yöntemler, referanslama & formüller; nesne & değişkenler; alt & fonksiyon prosedürleri; programlama yapıları; dizinler;hata ayıklama; kullanıcı arayüzü oluşturma; KDS geliştirme süreci; grafiksel kullanıcı arayüzü tasarımı; KDS’de vaka çalışmaları konuları işlenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Verilen karmaşık bir iş vakasında anahtar kavramları tanımlar, açıklar ve problem çözme süreçlerini açıklar 2) Verilen bir mühendislik problemine yönelik bir elektronik tablo tabanlı çözüm çerçevesi tasarlar 3) Elektronik tablo bilgisini ve analiz becerilerini göstermek için bir proje raporu hazırlar. 4) Dönem projesi sırasında bir takım üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır ve takım liderliğini gösterir. 5) Projesinin raporunu ve sonuçlarını sunar 6) Temel elektronik tablo özelliklerini, fonksiyonlarını ve yöntemlerini uygular, kullanır ve gösterir. 7) Programlama becerilerini VBA kullanarak gösterir |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Sunum,Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Sunum,Proje |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Derse Katılım,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | S | Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | EVREN GÜNEY , October 2024 |
Ders Koordinatörü | EVREN GÜNEY |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN KUTAY TİNÇ |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to decision support systems (DSS), Excel Basics and Formatting |
2) | Referencing and Names, Functions and Formulas |
3) | Functions and formulas (continued) |
4) | Charts and Sparklines, Pivot Tables |
5) | Statistical Analysis |
6) | The Solver & other tools, working with large data |
7) | Introduction to VBA, Recording Macros |
8) | Objects and Variables |
9) | Objects and Variables, Sub procedures and function procedures |
10) | Programming structures |
11) | Programming structures, Arrays |
12) | User Interface |
13) | DSS Development Process, GUI Design |
14) | GUI Design and case studies |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ekşioğlu, S. D., Şeref, M.M.H., Ahuja, R.K., Winston, W.L. (2011). Developing Spreadsheet-Based Decision Support Systems (2nd Edition). Belmont, Massachusetts: Dynamic Ideas | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz eğitim teknikleri ile aktif öğrenim | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Pearson MyITLab sisteminden haftalık ödevler ve (2-3 öğrencilik) projeler | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Bilgisayar laboratuarı | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Excel ve VBA | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
guneye@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum devam zorunluluğu %70’tir. Ödev/Proje Kaçırma: Geçerli değil. Ara Sınavı Kaçırma: Sınav tarihinde istisnasız olarak hazır bulunmanız beklenmektedir ve seyahatlerinizi bu tarihlere göre planlamalısınız. Tıbbi acil durumlar, doktor raporu ile belgelenmişse elbette hariç tutulur. Sınav günü sağlık merkezine başvurduğunuzu belirten bir rapor, tıbbi nedenlerle sınava katılmama durumunu belgelemek için yeterli değildir. Raporda sınava girecek durumda olmadığınız belirtilmelidir. Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, her kaçırılan ara sınav için bir telafi sınavı yapılacaktır. Eğer sınav günü sınava girmez ve geçerli bir mazeret sunmazsanız, sınavdan sıfır (0) alırsınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. geçerli mazeretler değildir. Final Sınavını Kaçırma: Fakülte kuralları geçerlidir. Final Sınavına Giriş Koşulları: Öğrencilerin ara sınav ve ödevlerde %40 başarı oranına ulaşmaları gerekmektedir. Ders İçi Davranış ve Öğrenci Disiplin Kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal Hakkında Açıklama: YÖK Yönetmelikleri (http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf ) Feragatname: Eğitmen, gerektiğinde notlandırma politikasını değiştirme, sınav tarihlerini değiştirme ve ders içeriğini ve müfredatını değiştirme hakkını saklı tutar. Değişiklikler ders sırasında duyurulacaktır. Öğrenciler duyurulan değişikliklerden sorumludur. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 20 | 10 | 30 | |||
Ödevler | 10 | 1 | 2 | 30 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 152 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |