EDS 206 Instructional Technology and Material DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 206
Ders Adı İngilizce Instructional Technology and Material Design
Ders Adı Türkçe Instructional Technology and Material Design
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 hours Okuma: Laboratuvar : 3 hours Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 111 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EDS 101 - Introduction to Educational Sciences
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Eğitimde teknoloji kullanımı hakkında çeşitli düşünme biçimlerini keşfedebilme
2) Öğrenme fırsatlarını zenginleştirmek için çeşitli multimedya araçlarının nasıl kullanılacağını gösterebilme
3) Hedefe dayalı dersleri desteklemek için uygun öğretim yöntemlerini ve elektronik medyayı belirleyebilme
4) Öğrencileri bireysel ve işbirlikçi öğrenme faaliyetlerine dahil eden öğrenme deneyimleri tasarlayabilme
5) belirli öğrenme hedeflerini desteklemek için elektronik multimedya oluşturabilme
6) Konuları veya kavramları statik veya etkileşimli bir formatta temsil etmek için teknolojiyi kullanabilme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih BENGİ BİRGİLİ , October 2024
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MELTEM CEYLAN ALİBEYOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm Gelişmekte olan teknolojiler için kavramsal çerçeve Dijital teknolojilerin yaşamdaki rolüne ilişkin bir vizyonun analiz edilmesi
2) Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm (devam) Teknoloji ile öğretim İnsanlar nasıl öğrenir? Argümantasyon yoluyla öğrenme Somutlaştırılmış öğrenme
3) Sürükleyici Öğrenme: Sanal, Artırılmış ve Karma Gerçeklikler Sürükleyici öğrenme Karma gerçekliğin çeşitli biçimleri (örneğin, artırılmış gerçeklik (AR), somut arayüzler)
4) Dinamik Matematik Yazılımı Geometer's Sketchpad GeoGebra
5) Dinamik Matematik Yazılımı Cabri 3D
6) Dinamik Matematik Yazılımı TinkerPlots
7) Öğretim Tasarımı Süreci Öğretim tasarımına giriş Öğretim tasarımının temelleri
8) Öğretim Teknolojileri ve Medya Teknoloji, medya ve öğrenme Öğretim sistemleri
9) Eğitim Teknolojisi Öğretim tasarımının sekiz görüşü ve bunların öğretim tasarımcıları için ne anlama gelmesi gerektiği?
10) İletişim ve Medya Okuryazarlığı İletişimin evrimi Medya Okuryazarlığı Medya Planlama ve Prodüksiyon
11) Ters Yüz Öğrenme Aracı Olarak Video Yükseköğretime ters yüz yaklaşım
12) Bakanın Gözünden Öğretim Teknolojisi Öğretmenler ve multimedya Okullarda multimedya
13) Öğretim Teknolojisine İlişkin Eğitsel ve Pedagojik Bakış Açıları Öğretim teknolojisinin yaşam döngüsü Çıkarılacak dersler
14) Eğitimde Girişimcilik ve Teknoloji Yenilikleri
15) Tekrar
16) Final Dönemi/Proje/Sunum
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Laboratuar 3 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi birgilib@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Laboratuvar 14 1 0.5 21
Ödevler 1 20 20
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü/25 4.4
AKTS 5