Ders Açıklaması |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. |
S |
|
2) |
Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
N |
|
3) |
Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. |
N |
|
4) |
Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. |
S |
|
5) |
Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. |
N |
|
6) |
Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. |
N |
|
7) |
Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. |
N |
|
8) |
Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. |
N |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
S |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
H |
|
11) |
Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
N |
|
12) |
Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N |
|
Hafta |
Konu |
1) |
Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm
Gelişmekte olan teknolojiler için kavramsal çerçeve
Dijital teknolojilerin yaşamdaki rolüne ilişkin bir vizyonun analiz edilmesi |
2) |
Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm (devam)
Teknoloji ile öğretim
İnsanlar nasıl öğrenir?
Argümantasyon yoluyla öğrenme
Somutlaştırılmış öğrenme |
3) |
Sürükleyici Öğrenme: Sanal, Artırılmış ve Karma Gerçeklikler
Sürükleyici öğrenme
Karma gerçekliğin çeşitli biçimleri (örneğin, artırılmış gerçeklik (AR), somut arayüzler) |
4) |
Dinamik Matematik Yazılımı
Geometer's Sketchpad
GeoGebra |
5) |
Dinamik Matematik Yazılımı
Cabri 3D |
6) |
Dinamik Matematik Yazılımı
TinkerPlots |
7) |
Öğretim Tasarımı Süreci
Öğretim tasarımına giriş
Öğretim tasarımının temelleri |
8) |
Öğretim Teknolojileri ve Medya
Teknoloji, medya ve öğrenme
Öğretim sistemleri |
9) |
Eğitim Teknolojisi
Öğretim tasarımının sekiz görüşü ve bunların öğretim tasarımcıları için ne anlama gelmesi gerektiği? |
10) |
İletişim ve Medya Okuryazarlığı
İletişimin evrimi
Medya Okuryazarlığı
Medya Planlama ve Prodüksiyon |
11) |
Ters Yüz Öğrenme Aracı Olarak Video
Yükseköğretime ters yüz yaklaşım |
12) |
Bakanın Gözünden Öğretim Teknolojisi
Öğretmenler ve multimedya
Okullarda multimedya |
13) |
Öğretim Teknolojisine İlişkin Eğitsel ve Pedagojik Bakış Açıları
Öğretim teknolojisinin yaşam döngüsü
Çıkarılacak dersler |
14) |
Eğitimde Girişimcilik ve Teknoloji Yenilikleri |
15) |
Tekrar |
16) |
Final Dönemi/Proje/Sunum |