Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | STAT 102 | ||||
Ders Adı İngilizce | Engineering Mechanics: Statics | ||||
Ders Adı Türkçe | Statik | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 158 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bir parçacığın ve katı cismin statik denge koşullarının, serbest cisim diyagramlarının, sürtünmenin ve katı cisimlerin ağırlık merkezinin önemli kavramları hakkında temel bilgi ve anlayış kazanmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste; statik’in temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Serbest cisim diyagramları, vektörel büyüklükler, kuvvet ve moment, denge denklemleri, yapısal analiz, kafes sistemleri, çubuklar ve çerçeveler, iç kuvvetler, kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları, yayılı kuvvetler, sürtünme, ağırlık merkezi, geometrik merkez ve bileşik alanların atalet momenti. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bir parçacığın ve katı cismin statik denge koşullarını, üç boyutlu problemler için vektör formülasyonunu içerecek şekilde uygular. Serbest cisim diyagramları çizer. Konsantre yükler, momentler ve yayılı yükler altındaki kirişler ve çerçevelerdeki tepki kuvvetlerini çözer; 2) Düzlemsel kafes sistemlerinin elemanlarındaki kuvvetleri belirlemek için birleşim yöntemi ve kesit yöntemini uygular; 3) Yapılardaki iç kuvvetleri ve momentleri hesaplar; kirişlerin kayma kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarını çizer; 4) Yapılara ve kayışlara sürtünme yasalarını uygular;. 5) Bir cismin ve bileşik cisimlerin ağırlık merkezini, alan merkezini ve atalet momentini hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | ANİ NATALİ ŞİGAHER , September 2023 |
Ders Koordinatörü | ANİ NATALİ ŞİGAHER |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ANİ NATALİ ŞİGAHER |
Hafta | Konu |
1) | Genel Prensipler. Mekanik, Temel Kavramlar, Newton’un Hareket Yasaları ve SI birimleri |
2) | Kuvvet Vektörleri. Skalerler ve Vektörler. Vektör işlemleri. Kuvvetlerin vektörel toplamı, eş düzlemli kuvvetler, Kartezyen vektörler, konum vektörleri, bir doğru boyunca kuvvet vektörü |
3) | Bir Parçacığın Dengesi. Bir parçacığın denge koşulu, serbest cisim diyagramı, eş düzlemli kuvvet sistemleri |
4) | Üç Boyutlu Kuvvet Sistemleri. Bir kuvvetin momenti, skaler ve vektörel formülasyon, moment prensibi, bir noktaya ve bir eksene göre bir kuvvetin momenti |
5) | Kuvvet Sistemi Bileşkesi. Kuvvet ve çift sisteminin basitleştirilmesi |
6) | Katı Cismin Dengesi. Katı cismin denge koşulu, serbest cisim diyagramları, denge denklemleri |
7) | Kısıtlar ve Statik Belirlilik. Kirişler ve çerçevelerdeki tepki kuvvetleri |
8) | Düzlemsel Kafes Sistemleri. Birleşim yöntemi, sıfır kuvvet elemanı, kesit yöntemi |
9) | İç Kuvvetler. Yapısal bir elemandaki iç yükler |
10) | Kirişlerin çeşitli yükler altındaki kayma kuvveti ve eğilme momenti diyagramları |
11) | Kuru Sürtünme. Yapılardaki ve düz kayışlardaki sürtünme kuvvetleri |
12) | Ağırlık Merkezi ve Centroid. Ağırlık merkezi, kütle merkezi, bileşik cisimler, Pappus ve Guldinus teoremleri, genel yayılı yüklerin bileşkesi |
13) | Atalet Momenti. Atalet momentinin tanımı, bir alan için paralel eksen teoremi, bileşik alanların atalet momenti |
14) | Bileşik alanların atalet momenti, devrilme yarıçapı, kütle atalet momenti |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Mechanics for Engineers: Statics, 13th Ed., R.C. Hibbeler, K.B. Yap SI Edition Pearson 2013 | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme yönetemi olarak "tersyüz derslik" ve görüşme saatleri | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dijital Platformda Ödev: %10 Videoların izlenmesinin ardından yapılacal Quizler: %5 | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Zorunlu değil | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, 395-3600 Ofis saatleri: Randevu ile E-posta adresi: sigahern@mef.edu.tr, cinara@mef.edu.tr Devam kuralları: En az %70 devam zorunludur Ara sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınavının notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf) |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 70 | |||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 1 | 42 | |||
Final | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Toplam İş Yükü | 158 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.3 | ||||||
AKTS | 6 |