Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | MATS 202 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Materials Science | ||||||
Ders Adı Türkçe | Malzeme Bilimi | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması,Proje | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 145 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Malzemelerin yapısı, özellikleri ve performansı arasındaki ilişkiyi anlayabilmek için malzemelerin temel prensiplerini öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, malzeme biliminin temellerine giriş sağlamaktadır. İçerdiği konular: Atomlar arası bağlar, kristal yapılar, kristal bozuklukları ve tane oluşumu, malzemelerin elastik ve plastik deformasyonu, mühendislik malzemelerinin fiziksel ve mekanik özellikleri, faz diyagramları ve faz dönüşümleri, metaller ve özellikleri, demir ve demir dışı alaşımlar, ısıl işlem ve malzeme seçiminin temelleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Malzeme özelliklerini, atomlar arası bağlar, kristallerdeki atom dizilimi ve bunların kusurlar ve tane oluşumu üzerindeki etkileriyle ilgili sorunları belirler, analiz eder ve çözer; 2) Çekme gerilimi altındaki bir malzemenin gerilim-şekil değiştirme eğrisi, temel elastik sabitleri ve mekanik özellikleri ile ilgili problemleri analiz eder ve çözer; 3) Soğutma ve ısıtma işlemleri altında hem metalik ikili faz diyagramı problemlerini hem de Fe-C zaman dönüşüm diyagramı problemlerini analiz eder ve çözer; 4) Hem tane boyutu ölçümü hem de sertlik testi laboratuvar deneylerini yürütür, verileri analiz eder ve yorumlar, sonuçlar çıkarır ve laboratuvar raporlarını yazar; 5) Belirli bir mühendislik uygulaması için işleme, yapı, özellikler ve performansını anlamak amacıyla bir projeyi araştırır ve geliştirir; 6) Bir projeyi geliştirir ve profesyonel bir şekilde nihai raporunu yazmak için hedefler belirler, görevleri tamamlar ve son teslim tarihlerine uyarak bir ekipte iletişim kurar ve işbirliği yapar; 7) Kendi kendine öğrenme ve yeni bilgiyi kendi imkânlarıyla uygulama becerisini, yaşam boyu sürecek değerli bir öğrenme becerisi olarak benimser. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | DANTE DORANTES , January 2023 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. DANTE DORANTES |
Hafta | Konu |
1) | Giriş. Malzemelerin sınıflandırılması |
2) | Atom yapısı, atom bağları, bağlanma enerjisi ve atomlar arası boşluklar |
3) | Kafes, baz, birim hücreler ve kristal yapılar. Birim hücredeki noktalar, yönler ve düzlemler |
4) | Kusurlar, çıkıklar, yüzey kusurları |
5) | Mekanik özellikler. Çekme yükleri ve gerilim-şekil değiştirme diyagramı altında davranış. Basınç, kesme ve burulma deformasyonları. Sertlik. Küçük uzunluk ölçeklerinde mekanik davranış |
6) | Çıkıklar ve güçlendirme mekanizmaları |
7) | Kırılma, yorulma ve sünmek |
8) | Faz diyagramları |
9) | Faz dönüşümleri |
10) | Metal alaşımlarının uygulamaları ve işlenmesi |
11) | Metallerin üretim teknikleri ve ısıl işlemleri |
12) | Malzemelerin aşınması ve korozyonu |
13) | Mühendislik malzemelerinin seçimi. Projelerin sunumu |
14) | Proje Sunumu |
15) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Malzeme Bilimi ve Mühendisliği: Bir Giriş, W. D. Callister, 9th Ed., Wiley, 2013, ISBN-10: 1118324579, ISBN-13: 978-1118324578 (gerekli) Diger Referanslar: • Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, D.R. Askeland, P.P. Fulay, W.J. Wright, CENGAGE Learning, 6th Ed., 2010, ISBN-10: 0495296023, ISBN-13: 978-0495296027; • Malzeme Bilimi ve Mühendisliğinin Temelleri, W.F. Smith, J. Hashemi, 4th Ed., McGraw-Hill International Edition, 2006, ISBN-10: 0073529249, ISBN-13: 978-0073529240; • Michael F. Ashby; D. R. H. Jones, Mühendislik Malzemeleri 1: Özelliklere, Uygulamalara ve Tasarıma Giriş, Butterworth-Heinemann, 3rd Revised edition, 2005, ISBN-10: 0750663804, ISBN-13: 978-0750663809 | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz edilmiş eğitim ve laboratuvar | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | None | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Numunelerin metalografik mikroskopisi ve tane boyutunun ölçülmesi; sertlik testi. | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | None | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | None | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
dorantesd@mef.edu.tr 0212 395 36 40 Öğretmen ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, 0212 395 36 40 ofis saatleri: Çarşamba 13:00-15:00 e-posta adresi: dante.dorantes@mef.edu.tr Katılım kuralları: katılım, Ters Yüz Sınıf Uygulaması sırasında alınır. Laboratuvar uygulaması katılımı zorunludur. Katılımın en az %70'i zorunludur. Ters Yüz Sınıf Uygulaması Kuralları: Kaçırılan Ters Yüz Sınıf Uygulaması sınavlarına sıfır not verilecektir. Takım çalışması sırasında kusurlu veya bireysel işbirliği tutumu eksikliği olan katılım sınavlarına bir not verilecektir. Başarılı katılım sınavlarına ve bireysel işbirliği tutumuna iki not verilecektir. Projeyi geç teslim etme kuralları: Geciken her gün için 20/100 indirim yapılacaktır Vize kaçırma kuralları: Bölüm tarafından onaylanmış geçerli bir gerekçe sunulması koşuluyla, ilgili vizeden bir hafta sonra telafi sınavları verilecektir. Bütünleme sınavı yapılmayacaktır. Final sınavına girebilmek için alınması gereken asgari not: Final sınavına girebilmek için Tatmin Edici Proje ve Laboratuvar uygulama notları ve en az %70 katılım zorunludur. Minimum geçme notu olan notlandırma politikaları derslerin ilk haftasında verilir. Finali kaçırmak: Fakülte yönetmelikleri Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Laboratuvar | 2 | 1 | 1.5 | 8 | 21 | ||
Proje | 4 | 3 | 12 | 60 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 8 | 36 | |||
Toplam İş Yükü | 145 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |