HUK 235 İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Çerçevesinde Siyasal Parti ÖzgürlüğüMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 235
Course Title in English Political Parties and the European Convention on Human Rights
Course Title in Turkish İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Çerçevesinde Siyasal Parti Özgürlüğü
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To examine and discuss the approach of the ECHR on the freedom of political parties
Course Description The main aim of the course is to give students basic knowledge on the jurisprudence of the ECHR concerning political parties.
Course Description in Turkish Dersin amacı, İHAM’ın siyasal parti özgürlüğü konusunda geliştirdiği temel ilkeler ve siyasal partilerin kapatılması sorunu konusundaki içtihatları ile ilgili temel bilgileri vermektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi’nin siyasal partiler konusundaki içtihadını bilir.
2) Siyasal partilerin demokratik bir sistemdeki rolü ve işlevini kavrar.
3) Siyasal partilerin uyacakları esaslar ve siyasal parti yasakları konusundaki Avrupa standardını tartışır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. H Exam
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. H Exam
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S Exam
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. S Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Exam
Prepared by and Date EMİNE KARACAOĞLU , January 2024
Course Coordinator EMİNE KARACAOĞLU
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı
2) Türkiye’de siyasal partilerin uyacakları esaslar ve siyasal parti yasakları
3) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve siyasal partiler
4) Siyasal partilerin işlevleri
5) Siyasal partilerin kapatılması I: TBKP ve SP kararları
6) Siyasal partilerin kapatılması II: ÖZDEP, HEP ve HADEP kararları
7) Siyasal partilerin kapatılması III: Refah Partisi kararı
8) Siyasal partilerin kapatılması IV: Herri Batasuna ve Batasuna kararı
9) Siyasal partilerin kapatılması V: Cumhuriyetçi Rusya Partisi kararı
10) Siyasal partilerin dış yardım alması: Milliyetçi Bask Partisi (Fransa) kararı
11) Siyasal nitelikli derneklerin kapatılması: Vona (Macaristan) kararı
12) Siyasal Partilere İlişkin Venedik Komisyonu kararları
13) Genel Değerlendirme
14) Finaller
Required/Recommended ReadingsBurak Çelik, “İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi ve Siyasal Partilerin Kapatılması Sorunu”, Güncel Hukuk, Nisan 2008/4-52, s. 34-38 (Recommended) Burak Çelik, “Siyasal Partilerin Kapatılmasına İlişkin Reddedilen Öneri Üzerine”, Güncel Hukuk, Haziran 2010/6-78, s. 46-47. Fazıl Sağlam, Siyasal Partiler Hukukunun Güncel Sorunları (Recommended) İlgili mahkeme içtihadı (Required)
Teaching MethodsLecture, case law review
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration karacaoglue@mef.edu.tr
0 212 395 36 24
Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 2 3 2 10
Final 1 6 2 8
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2