HUK 221 Çocuk HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 221
Ders Adı İngilizce Children's Law
Ders Adı Türkçe Çocuk Hukuku
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 62 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler, bu dersle Çocuk Hukukuna hakim temel ilkeleri, çocuk hakları konusundaki ulusal ve uluslararası düzenlemeleri, çocukların özel hukuktaki korunma yollarını, çocuğun tabi olacağı velayet, vesayet ve soybağı ilişkilerini öğreneceklerdir.
Ders Açıklaması Ders kapsamında özellikle çocuk hukukunun temel ilkeleri, çocuk hakları, özel hukuk ve kamu hukukunda çocuğun korunması, velayet, vesayet ve soybağı ilişkileri incelenecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 1. Çocuk hukukuna ilişkin temel kavramları bilir.
2) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 2. Velayet, vesayet ve soybağına dair hukuk kurallarının içeriğini ortaya koyar ve tartışır, sorunları çözümler.
3) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 3. Özel hukuk ve kamu hukukunda çocukların korunması ile ilgili hukuki sorunları ve bunlara uygulanması gerekli hukuk kurallarını tespit eder ve uygular.
4) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 4. Çocuk hukukuna dair kurallarının uygulanmasıyla ortaya çıkan sonuçları değerlendirir ve eleştirir.
5) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 5. Türk Medeni Kanunu ve uluslararası düzenlemeler arasındaki farkları tespit eder.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN , January 2024
Ders Koordinatörü İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Çocuk Hukukuna Giriş: “Çocuk" ve "küçük" kavramları aynı şeyi mi ifade eder?
2) Çocuk Hukukuna Giriş: Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, Türkiye'nin koyduğu çekinceler
3) Temel İlkeler ve Haklar: Çocuğun Yüksek Yararı, İfade Hakkı, Saygı Hakkı, Katılım / Temsil Hakkı
4) Ehliyet: Çocuğun hak ve fiil ehliyeti, evlenme yaşı
5) Soybağı İlişkileri: Soybağının Kurulması (Düzgün nesep - düzgün olmayan nesep ayrımı; Ana ile kurulan soybağı)
6) Soybağı İlişkileri: Soybağı İlişkisinin sonuçları (Bakım yükümlülüğü ve nafaka; Mirasçılık; Soyadı)
7) Soybağı İlişkileri: Soybağı ilişkisinin ortadan kalkması: Soybağının reddi
8) Vize Haftası
9) Velayet İlişkisi: Velayet kurumu; Birlikte velayet (Evlilik birliği içinde; Boşanmada; Evlilik dışı ilişkide); Velayetin tevdii; Çocukla Kişisel İlişki Kurulması; Terbiye Hakkı
10) Velayet İlişkisi: Eğitim Hakkı (Genel Olarak; Din Eğitimini Belirleme Hakkı); Çocuk Mallarının İdaresi;
11) Velayet İlişkisinin Sona Ermesi (Çocuğun ergin olması; Koruma Önlemleri; Velayetin Kaldırılması)
12) Çocuğun Kişilik Hakları: isim; resim; vücut bütünlüğü
13) Çocuğun Kişilik Haklarının Korunması; Üçüncü Kişilere Karşı; Anne - Babaya Karşı
14) Genel Değerlendirme
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarKAYNAKLAR: Sisteme yüklenen tüm makale, video vb. zorunlu kaynaklardır. Bunun dışında aşağıda yer alan kitaplardan faydalanılır: Hayrunnisa Özdemir / Ahmet Cemal Ruhi, Çocuk Hukuku (Ders Kitabı), İstanbul (son baskı). Emine Akyüz, Çocuk Hukuku (Çocukların Hakları ve Korunması), Ankara(son baskı). Hacı Can / Ekin Tuna / Nehir Tuna, Çocuk Hukuku, Ankara (son baskı). Rona Serozan, Çocuk Hukuku, (son baskı) Aile Hukuku ve Kişiler Hukuku kitapları da asli kaynak olarak kullanılır.
Öğretme TeknikleriTeorik anlatım, pratik çalışmalar, sınıf içi çalışmalar, konuyla ilgili mahkeme kararlarının değerlendirilmesi, ödev hazırlanması ve sunum.
Ödev ve ProjelerDerste ele alınan konular arasından seçilen yazılı ödev ve sunumu.
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi isintanp@mef.edu.tr
+902123953600

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 2 4 2 12
Final 1 6 2 8
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü/25 2.5
AKTS 2