Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 221 | ||||
Ders Adı İngilizce | Children's Law | ||||
Ders Adı Türkçe | Çocuk Hukuku | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 62 saat | ||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler, bu dersle Çocuk Hukukuna hakim temel ilkeleri, çocuk hakları konusundaki ulusal ve uluslararası düzenlemeleri, çocukların özel hukuktaki korunma yollarını, çocuğun tabi olacağı velayet, vesayet ve soybağı ilişkilerini öğreneceklerdir. | ||||
Ders Açıklaması | Ders kapsamında özellikle çocuk hukukunun temel ilkeleri, çocuk hakları, özel hukuk ve kamu hukukunda çocuğun korunması, velayet, vesayet ve soybağı ilişkileri incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 1. Çocuk hukukuna ilişkin temel kavramları bilir. 2) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 2. Velayet, vesayet ve soybağına dair hukuk kurallarının içeriğini ortaya koyar ve tartışır, sorunları çözümler. 3) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 3. Özel hukuk ve kamu hukukunda çocukların korunması ile ilgili hukuki sorunları ve bunlara uygulanması gerekli hukuk kurallarını tespit eder ve uygular. 4) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 4. Çocuk hukukuna dair kurallarının uygulanmasıyla ortaya çıkan sonuçları değerlendirir ve eleştirir. 5) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 5. Türk Medeni Kanunu ve uluslararası düzenlemeler arasındaki farkları tespit eder. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN , January 2024 |
Ders Koordinatörü | İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN |
Hafta | Konu |
1) | Çocuk Hukukuna Giriş: “Çocuk" ve "küçük" kavramları aynı şeyi mi ifade eder? |
2) | Çocuk Hukukuna Giriş: Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, Türkiye'nin koyduğu çekinceler |
3) | Temel İlkeler ve Haklar: Çocuğun Yüksek Yararı, İfade Hakkı, Saygı Hakkı, Katılım / Temsil Hakkı |
4) | Ehliyet: Çocuğun hak ve fiil ehliyeti, evlenme yaşı |
5) | Soybağı İlişkileri: Soybağının Kurulması (Düzgün nesep - düzgün olmayan nesep ayrımı; Ana ile kurulan soybağı) |
6) | Soybağı İlişkileri: Soybağı İlişkisinin sonuçları (Bakım yükümlülüğü ve nafaka; Mirasçılık; Soyadı) |
7) | Soybağı İlişkileri: Soybağı ilişkisinin ortadan kalkması: Soybağının reddi |
8) | Vize Haftası |
9) | Velayet İlişkisi: Velayet kurumu; Birlikte velayet (Evlilik birliği içinde; Boşanmada; Evlilik dışı ilişkide); Velayetin tevdii; Çocukla Kişisel İlişki Kurulması; Terbiye Hakkı |
10) | Velayet İlişkisi: Eğitim Hakkı (Genel Olarak; Din Eğitimini Belirleme Hakkı); Çocuk Mallarının İdaresi; |
11) | Velayet İlişkisinin Sona Ermesi (Çocuğun ergin olması; Koruma Önlemleri; Velayetin Kaldırılması) |
12) | Çocuğun Kişilik Hakları: isim; resim; vücut bütünlüğü |
13) | Çocuğun Kişilik Haklarının Korunması; Üçüncü Kişilere Karşı; Anne - Babaya Karşı |
14) | Genel Değerlendirme |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | KAYNAKLAR: Sisteme yüklenen tüm makale, video vb. zorunlu kaynaklardır. Bunun dışında aşağıda yer alan kitaplardan faydalanılır: Hayrunnisa Özdemir / Ahmet Cemal Ruhi, Çocuk Hukuku (Ders Kitabı), İstanbul (son baskı). Emine Akyüz, Çocuk Hukuku (Çocukların Hakları ve Korunması), Ankara(son baskı). Hacı Can / Ekin Tuna / Nehir Tuna, Çocuk Hukuku, Ankara (son baskı). Rona Serozan, Çocuk Hukuku, (son baskı) Aile Hukuku ve Kişiler Hukuku kitapları da asli kaynak olarak kullanılır. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Teorik anlatım, pratik çalışmalar, sınıf içi çalışmalar, konuyla ilgili mahkeme kararlarının değerlendirilmesi, ödev hazırlanması ve sunum. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Derste ele alınan konular arasından seçilen yazılı ödev ve sunumu. | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
isintanp@mef.edu.tr +902123953600 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 62 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.5 | ||||||
AKTS | 2 |