HUK 231 İmar HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 231
Course Title in English Planning Law
Course Title in Turkish İmar Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge It is assumed that the student knows the main principles and principles of Civil Law and Administrative Law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective General Educational Objective of the Course Learning the general principles and principles of Zoning Law and discussion on related cases.
Course Description To cover the general principles and concepts of planning law and to discuss the legal issues within related cases.
Course Description in Turkish İmar Hukukunun genel ilke ve esaslarının incelenmesi ve ilgili mahkeme kararlarında hukuki sorunların tartışılması.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Devletin planlama yetkisi ile mekânsal planlama arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek.
2) İmar hukukunun Türk hukukunda tarihsel gelişimini öğrenmek
3) İmar hukukuna ilişkin temel kavramları açıklamak
4) İmar hukukuna egemen olan temel hukuk ilkelerini öğrenir ve imar hukuku alanında karşılaşacağı sorunlara bu ilkelerden hareketle çözüm getirmek
5) İmar planları çeşitlerini ve bunlar arasındaki ilişkileri öğrenir. İmar hukukunda ortaya çıkan sorunları çözümlerken imar planları hiyerarşisini kullanma becerisini kazanmak
6) İmar planlaması konusunda yetkili idareleri öğrenir. Bu alanda ortaya çıkan yetki çatışmalarını çözme becerisi kazanmak
7) İmar planları uygulama işlemlerini ve imar hukukundaki işlevlerini öğrenmek
8) İmar hukukunda yapı denetimini ve bu denetimin sonuçlarını, imar hukuku yaptırımlarının tabi olduğu hukuki rejimi öğrenmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S Exam
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. H Exam
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. H Exam
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S Exam
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024
Course Coordinator ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ

Course Contents

Hafta Konu
1) Devletin Planlama Faaliyeti/Devletin Planlama Faaliyetinin Mekânsal Planlama ile ilişkisi
2) İmar Hukukuna İlişkin Genel Kavramlar-İmar Hukukunun Tarihsel Gelişimi
3) İmar Planlarının Türleri ve Plan Hiyerarşisi
4) İmar Planlarının Türleri ve Plan Hiyerarşisi (devam)
5) İmar Planlarının Hukuki Niteliği
6) İmar Planlarına Hâkim Olan İlkeler
7) İmar Planlarına Hâkim Olan İlkeler (devam)
8) İmar Planlarında Yetki Bölüşümü-Çatışması
9) İmar Planlarında Yetki Bölüşümü-Çatışması (devam)
10) İmar Planlarının Yapılış Usulü
11) İmar Planlarının Uygulama İşlemleri
12) İmar Planlarının Uygulama İşlemleri
13) İmar ve Yapı Denetimi ve İmar Cezaları
14) Pratik Çalışma
Required/Recommended ReadingsRequired Reading List: Ruşen Keleş/Ayşegül Mengi, Introduction to Zoning Law, İmge Kitabevi, Ankara, 2014. H. Kalabalık, Zoning Law Lessons, 11th Edition, Seçkin Publishing, September 2022. Supplementary Reading List: Yücel Ünal, Türk Şehir Planlama ve İmar Mevzuatının Kentsel Dönüşüm ve Deprem Ağırlıklı İncelenmesi, Yetkin Yayıncılık, Ankara 2008. Melih Ersoy, Urban Planning Theories, İmge Kitabevi, Ankara 2008. Aslı Akay, "Transformation Process in Planning in Turkey: Environment and Protection? Urbanization and Structuring?" Journal of Amme Administration, December 2014. Denizer Şanlı, "Analysis of Planning Authority", Ankara Bar Association Journal, Year: 67, Issue: 3, Ankara 2009. Ayhan Tekinsoy, "The Legal Nature of Zoning Plans and the Effect of the Cancellation of the Zoning Plan on the Licenses Issued Based on the Plan", Ankara Bar Association Journal, Year: 66, Issue: 2, Ankara 2008. Aslı Yılmaz Uçar, "Planning in Capitalism: A Historical and Social Analysis", Journal of Amme Administration, Volume: 47, Issue: 3, September 2014. Burak Beyhan, "On the Methods to be Followed in Defining Regular Regions in Public Administration and Regional Planning", Journal of Contemporary Local Administrations, Volume: 19, Issue: 4, October 2010. Ayhan Melih Tezcan, Ufuk Poyraz, "Evaluating the Concept of Public Benefit and its Legal Bases in Turkey in terms of Urban Policies", Journal of Contemporary Local Administrations, Volume: 22, Issue: 1, January 2013. Fulya Şen, "An Overview of the Transformation of Urban Spaces in the Process of Neoliberalism from the Perspective of Public Deliberation and Public Relations", Çağdaş Yerel Yönetimler, Vol. 23, Issue: 2, April 2014. Erkan Polat, "A New Paradigm Pressure in Planning: Strategic Spatial Planning", Journal of Contemporary Local Administrations, Volume: 19, Issue: 4, October 2010. Nihal Ekin Erkan, "The Road from Ebniye Regulations to City Planning Theory: Urban Planning in Istanbul", Journal of Contemporary Local Governments, Volume: 21, Issue: 4, October 2012. Birol Akgül, Mercan Efe, "Regional Planning Studies in the World and Turkey and their Comparison", Çağdaş Yerel Yönetimler, Volume: 19, Issue: 4, October 2010.
Teaching MethodsTheoretical lecture, practical work in the form of team work
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration hacimuratlarz@mef.edu.tr

MEF University Office (5thf Floor) By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 12 1 13
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2