POLS 212 Political Theories in Security StudiesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 212
Ders Adı İngilizce Political Theories in Security Studies
Ders Adı Türkçe Güvenlik Alanında Siyasi Kuramlar
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 123 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Güvenliğe alternatif teorik yaklaşımları ve güvenlik kavramlarının/kurumlarının ve zorluklarının yirminci yüzyılın başlarından bu yana uluslararası politikanın değişen dinamiklerine paralel olarak nasıl değiştiğini öğrenmek
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, öğrencilere güvenliğe dair alternatif teorik yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve güvenlik kavramlarının/kurumlarının ve zorluklarının, yirminci yüzyılın başından günümüze uluslararası siyasetin değişen dinamikleriyle paralel olarak nasıl değiştiğini incelemektir. Ders ayrıca, Amerika Birleşik Devletleri, Çin, Rusya ve Avrupa Birliği gibi büyük güçlerden orta güçlere ve küçük devletlere kadar çeşitli uluslararası aktörlerin güvenlik anlayışlarını da incelemeyi hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) bilimsel araştırma ile ilgili becerileri geliştirmek
2) Çeşitli uluslararası aktörlerin güvenlik anlayışlarını incelemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Ders Koordinatörü BARIŞ ÇAĞLAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Genel Giriş
2) Güvenliğe Yönelik Geleneksel Teorik Yaklaşımlar
3) Güvenliğe Yönelik Geleneksel Teorik Yaklaşımlar
4) Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar
5) Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar
6) Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar
7) Güvenlikleştirme
8) Güvenlik Kavramları: Kutuplaşma, Savaş, Barış ve Şiddet
9) Güvenlik Kurumları: İttifaklar, Bölgesel Örgütler
10) Güvenlik Kurumları: İttifaklar, Bölgesel Örgütler
11) Güvenlik Kurumları: Birleşmiş Milletler ve Barış Operasyonları
12) Büyük Güçler, Orta Güçler, Küçük Güçler ve Güvenlik Uygulamaları
13) Sunumlar
14) Sunumlar
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPaul D. Williams and Matt McDonald, eds. 2018. Security Studies An Introduction. London: Routledge.
Öğretme TeknikleriDers Anlatımı
Ödev ve ProjelerYazılı Araştırma Makalesi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Ödev 1 % 40
Sunum 2 % 45
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi caglarb@mef.edu.tr
None
Kurs, Prof. Dr. Tarık Oğuzlu tarafından yürütülmektedir. Bu form, Yrd. Doç. Dr. Barış Çağlar tarafından yönetilmektedir. E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 2 8 1 18
Ödevler 1 5 2 7
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5