IR 218 EU Institutions and PolicymakingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 218
Ders Adı İngilizce EU Institutions and Policymaking
Ders Adı Türkçe AB Kurumlari ve Politika Yapımı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Avrupa Birliği’nin (AB) ne olduğunu ve nasıl işlediğini öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders,Avrupa Birliği'ne giriş niteliğinde bir derstir. AB'nin temel özelliklerini ve benzersiz bir uluslararası örgüt olarak değişen yapısını kapsar. AB çalışmalarıyla ilgili temel sorularla başlayarak, AB’nin en iyi nasıl tanımlanabileceği ve ortak bir Avrupa kimliğinin var olup olmadığı gibi konulara odaklanır. AB'nin tarihsel gelişimini inceleyerek Avrupa entegrasyonuna genel bir bakış sunar. AB'nin kurumlarının nasıl işlediği ve karar almanın AB düzeyinde nasıl gerçekleştiği analiz edildikten sonra, iç politikalar (tek pazar, adalet ve içişleri) ile dış politikalar (dış politika ve genişleme) gibi çeşitli AB politikalarını, Avrupa entegrasyonunun ampirik yansımaları olarak tanıtır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bir uluslararası örgüt olarak AB'nin doğasını anlamak.
2) Avrupa bütünleşmesi sürecinin tarihsel evrimini eleştirel olarak incelemek.
3) AB kurumlarının nasıl çalıştığını ve AB karar alma sürecinin nasıl gerçekleştiğini anlamak.
4) AB'nin ana politikalarının içeriğini teşhis etmek ve değerlendirmek.
5) AB'nin "derinleşmesi"ni yönlendiren dinamikleri "genişleme"den ayrıştırmak.
6) Avrupa bütünleşmesinin ilerideki olasılığını eleştirel olarak değerlendirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. S Sınav
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. S Sınav
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Sınav
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. H Ödev
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. S Sınav
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. H Derse Katılım
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. H Sınav
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. S Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. H Sınav
Hazırlayan ve Tarih BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü BEKEN SAATÇİOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Avrupa Birliği nedir?
3) Avrupa Fikri
4) Avrupa Birliği'nin Evrimi
5) Avrupa Kurumları
6) Avrupa Birliği ve Vatandaşları
7) Sınav 1
8) Avrupa Birliği Politika Süreci
9) Ekonomi Politikası
10) İç Politikalar
11) Dış Politikalar
12) Sınav II
13) Genişleme
14) Türkiye-AB ilişkileri
15) final dönemi
16) final dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJohn McCormick, Understanding the European Union: A Concise Introduction, Sixth Edition (Palgrave Macmillan, 2014).
Öğretme Teknikleriders videoları, ders anlatımı, sınıf tartışmaları
Ödev ve ProjelerÖdev (paper)
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
• Öğrenciler sadece derse katılımına dayalı olarak notlandırılmaz, düzenli katılım göstermeleri beklenir ve notları sınıf katılımına göre verilir. • Kaçırılan sınavlar telafi edilemez. • Tüm öğrencilerin ara sınav ve final sınavlarını planlanan tarihlerde yapması gerekmektedir. Hastalık nedeniyle bir sınava katılamazlarsa, geçerli bir resmi doktor raporu sunmaları gerekmektedir. • Öğrencilerin profesöre ve diğer öğrencilere karşı tam saygı göstermeleri beklenmektedir. Sınıfta sürekli olarak uygunsuz davranan öğrenciler, sınıfı terk etmeye davet edilecektir. • Kopya çekmek ve intihal yapmak, dersten otomatik olarak F notu alınmasına neden olacaktır. Kopya çeken ve intihal yapan öğrenciler Dekan’a bildirilecek ve daha fazla disiplin cezası ile karşılaşma riski taşımaktadır. Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik dürüstsüzlük veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 56
Ödevler 1 14 6.5 20.5
Küçük Sınavlar 3 6 0.5 19.5
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5