Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 305 | ||||
Ders Adı İngilizce | Industrial and Organizational Psychology | ||||
Ders Adı Türkçe | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 162 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kurumlarda ve çalışma ortamlarında insan davranışına uygulanan psikoloji ilkelerini öğrenmek, iş yerlerinin ihtiyaçları hakkında eleştirel düşünmek ve E/Ö Psikolojisi alanının bu ihtiyaçları karşılamaya nasıl yardımcı olduğunu anlamak ve alanın ülkemizdeki varlığının farkında olmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, işyerinde insan davranışlarını inceleyen bilimsel bir disiplin olan Endüstri ve Örgüt Psikolojisi'ne bilim insanı-uygulayıcı bakış açısı sunacaktır. Öğrencilerin iş analizi, eğitim ve gelişim, performans değerlendirmesi gibi farklı personel psikolojisi işlevlerini ve aynı zamanda motivasyon, iletişim ve liderlik gibi bazı örgütsel davranış kavramlarını kavramasını sağlayacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin tarihsel gelişimini tanır 2) Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin temelini oluşturan kavramları ve araştırma alanlarını tanımlar 3) Psikoloji alanında edindiği temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstriyel alana uyarlayabilir 4) Farklı örgütsel yapılarda çalışma davranışının altında yatan ilke ve güdüleri anlar 5) çalışanlrla ilgili krizleri psikolojik açıdan analiz edebilir ve bazı çözümler önerebilir |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | ARZU KARAKULAK , June 2025 |
Ders Koordinatörü | ARZU KARAKULAK |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. NİL MADİ |
Hafta | Konu |
1) | E/Ö psikolojisine giriş |
2) | E/Ö psikolojisinde araştırma yöntemleri |
3) | Teknoloji ve personel psikolojisi |
4) | İş analizi |
5) | Çalışan arama, değerlendirme, seçme ve yerleştirme |
6) | Performans yönetimi |
7) | Eğitim & geliştirme |
8) | Vize sınavı |
9) | Kariyer yönetimi |
10) | İş tutumları ve duygular. Üretken ve üretkenlik karşıtı çalışan davranışları. |
11) | Çalışan stresi / Mobbing |
12) | Çalışan motivasyonu |
13) | Liderlik |
14) | Örgütlerde iletişim ve Müzakere |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final değerlendirme dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Riggio, R.E. (2013). Introduction to Industrial/Organizational Psychology (6th edition). Prentice Hall. Önerilen Conte, J. M., & Landy, F. J. (2019). Work in the 21st century: An introduction to industrial and organizational psychology (6th ed.). Wiley. Önerilen | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders sırasında ters yüz eğitim formatı kullanılacaktır. Öğrenciler video izleyerek, slaytları gözden geçirerek ve haftanın konusu hakkında önerilen makaleleri okuyarak derse hazırlanacaklardır. Ders süresi boyunca, çeşitli alıştırmalar üzerinde gruplar halinde ve/veya tek başlarına çalışacaklardır. Bazı haftalarda, öğrencilerin gerçek dünya uygulamalarını anlamalarını sağlamak için ilgili alandan bazı Konu Uzmanları sınıfa davet edilecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler bir grup ödevini tamamlayacaklardır. Öğrenciler gruplar halinde çalışacak ve bir şirketin insan kaynakları uygulamalarının teşhisini yapacaklardır. Kuruluşun mevcut uygulamalarını anlamaya çalışacak ve derste öğrendiklerine dayanarak daha iyi çözümler önereceklerdir. Bir ara sınav ve tamamlanması gereken üç MOOC kursu olacaktır. Ayrıca 3 adet ders içi ödev tamamlanacaktır. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin ders öncesi, sırası ve sonrasında bilgi teknolojilerini kullanmaları beklenecektir. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karakulaka@mef.edu.tr Geçerli bir neden (örneğin, doktor raporu) ile sınavı kaçıran öğrenciler, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı yapabilirler. Öğrencilerin her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de kapsamaktadır. İntihal (kopya çekme, kopyala-yapıştır), diğer kaynaklardan cümlelerin veya önemli cümle bölümlerinin kopyalanmasını içerir. Bu, diğer öğrencilerin çalışmalarından veya kitaplar, makaleler ve web siteleri gibi kaynaklardan olabilir; bu kaynak öğrenci çalışmasında atıf yapılmış olsa bile. İntihalin veya diğer hilelerin her örneği, o ödev için sıfır notla sonuçlanacaktır. İntihal veya diğer hilelerin yapıldığı durumlarda telafi sınavı veya ödev fırsatı olmayacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 3 | 112 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 0 | 1 | 6 | |||
Proje | 1 | 1 | 3 | 10 | 14 | ||
Ödevler | 3 | 0 | 3 | 3 | 18 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 1 | 12 | ||
Toplam İş Yükü | 162 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.5 | ||||||
AKTS | 6 |