MATH 137 Introduction to Discrete MathematicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu MATH 137
Ders Adı İngilizce Introduction to Discrete Mathematics
Ders Adı Türkçe Introduction to Discrete Mathematics
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : 1 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 112 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Mantık, bilgisayar algoritması temelleri, ispat metodları, sayılar teorisindeki matematiksel ifadeleri ispatlama, sayma problemleri

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Matematikte, özellikle ayrık matematikte okuma, yazma ve sorgulama becerilerini sergileyebilme
2) mantıksal argümanları ve basit bir bilgisayar algoritmasının nasıl tasarlandığını anlayabilme
3) Öğretmenlik meslekleri için gerekli olan tümevarımsal ve tümdengelimsel akıl yürütme becerilerini kullanabilme
4) Matematiksel ifadeleri kanıtlamaya yönelik yaklaşımlar geliştirmek için fikirler üretebilme
5) Ayrık Matematiğin amacını bilerek mantık ve ayrık yapıların ilişkisel anlayışını gösterebilme
6) Ayrık Matematiği tutarlı bir bilgi bütünü ve insan başarısı olarak değerlendirebilme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih İLKER ARSLAN ,
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İfadeler, değişkenler • Evrensel ve koşullu ifadeler • Set-Roster ve Set-Builder Notasyonları; Kartezyen Ürünler • İlişkiler, Fonksiyonlar
2) • Bileşik ifadeler • Doğruluk değerlerinin değerlendirilmesi • Mantıksal eşdeğerlikler, totolojiler ve çelişkiler
3) • Koşullu ifadelerin mantıksal eşdeğerlikleri • Koşullu bir ifadenin olumsuzlanması • Koşullu bir ifadenin zıttı • Koşullu bir ifadenin tersi ve tersi
4) • Modus Ponens ve Modus Tollens • Çıkarım kuralları • Yanılgılar • Çelişkiler ve geçerli argümanlar • Yüklemler ve niceliksel ifadeler • Evrensel ve varoluşsal niceleyici • Biçimsel ve biçimsel olmayan
5) Nicelleştirilmiş ve evrensel koşullu ifadelerin olumsuzlamaları • Varoluşsal, evrensel niceleyici, bağlaç ve ek arasındaki ilişki
6) Evrensel ifadelerin boş (varsayılan) doğruluğu • Evrensel koşullu ifadelerin değişkeni • Çoklu niceleyici içeren ifadeler • Nicelikli ifadeler içeren argümanlar
7) • Python'da değişkenler ve yapılar • "if-else" kodları • For ve while döngüleri • Basit algoritmalar tasarlamak
8) Vize
9) • İspat yöntemleri (doğrudan ispat, karşıt örnek, zıt örnek alarak ispat)
10) • Sayıların özelliklerini ve temel sayı kuramsal ifadelerini (bölünebilme, çarpanlara ayırma,…) kanıtlama
11) Tümevarım ve kuvvetli tümevarım (bu yöntemle diziler, toplamlar, çarpımlar hakkında kanıtlama)
12) Sayma kuralları (toplama ve çarpma kuralları) • Permutasyon, Kombinasyon
13) • Dahil etme ve dışlama ilkesi • Sınıflandırma ilkesi
14) • Sayma kurallarını çeşitli problem türlerine uygulamak
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 1 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi arslanil@mef.edu.tr
+90 212 395 36 16

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Laboratuvar 7 1 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü/25 4.5
AKTS 5