Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | MATH 137 | |||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Discrete Mathematics | |||||
Ders Adı Türkçe | Introduction to Discrete Mathematics | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 112 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | ||||||
Ders Açıklaması | Mantık, bilgisayar algoritması temelleri, ispat metodları, sayılar teorisindeki matematiksel ifadeleri ispatlama, sayma problemleri |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Matematikte, özellikle ayrık matematikte okuma, yazma ve sorgulama becerilerini sergileyebilme 2) mantıksal argümanları ve basit bir bilgisayar algoritmasının nasıl tasarlandığını anlayabilme 3) Öğretmenlik meslekleri için gerekli olan tümevarımsal ve tümdengelimsel akıl yürütme becerilerini kullanabilme 4) Matematiksel ifadeleri kanıtlamaya yönelik yaklaşımlar geliştirmek için fikirler üretebilme 5) Ayrık Matematiğin amacını bilerek mantık ve ayrık yapıların ilişkisel anlayışını gösterebilme 6) Ayrık Matematiği tutarlı bir bilgi bütünü ve insan başarısı olarak değerlendirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | İLKER ARSLAN , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN |
Hafta | Konu |
1) | İfadeler, değişkenler • Evrensel ve koşullu ifadeler • Set-Roster ve Set-Builder Notasyonları; Kartezyen Ürünler • İlişkiler, Fonksiyonlar |
2) | • Bileşik ifadeler • Doğruluk değerlerinin değerlendirilmesi • Mantıksal eşdeğerlikler, totolojiler ve çelişkiler |
3) | • Koşullu ifadelerin mantıksal eşdeğerlikleri • Koşullu bir ifadenin olumsuzlanması • Koşullu bir ifadenin zıttı • Koşullu bir ifadenin tersi ve tersi |
4) | • Modus Ponens ve Modus Tollens • Çıkarım kuralları • Yanılgılar • Çelişkiler ve geçerli argümanlar • Yüklemler ve niceliksel ifadeler • Evrensel ve varoluşsal niceleyici • Biçimsel ve biçimsel olmayan |
5) | Nicelleştirilmiş ve evrensel koşullu ifadelerin olumsuzlamaları • Varoluşsal, evrensel niceleyici, bağlaç ve ek arasındaki ilişki |
6) | Evrensel ifadelerin boş (varsayılan) doğruluğu • Evrensel koşullu ifadelerin değişkeni • Çoklu niceleyici içeren ifadeler • Nicelikli ifadeler içeren argümanlar |
7) | • Python'da değişkenler ve yapılar • "if-else" kodları • For ve while döngüleri • Basit algoritmalar tasarlamak |
8) | Vize |
9) | • İspat yöntemleri (doğrudan ispat, karşıt örnek, zıt örnek alarak ispat) |
10) | • Sayıların özelliklerini ve temel sayı kuramsal ifadelerini (bölünebilme, çarpanlara ayırma,…) kanıtlama |
11) | Tümevarım ve kuvvetli tümevarım (bu yöntemle diziler, toplamlar, çarpımlar hakkında kanıtlama) |
12) | Sayma kuralları (toplama ve çarpma kuralları) • Permutasyon, Kombinasyon |
13) | • Dahil etme ve dışlama ilkesi • Sınıflandırma ilkesi |
14) | • Sayma kurallarını çeşitli problem türlerine uygulamak |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
arslanil@mef.edu.tr +90 212 395 36 16 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 7 | 1 | 1 | 14 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 112 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.5 | ||||||
AKTS | 5 |