İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 425 | ||||
Ders Adı İngilizce | Law of Legal Profession | ||||
Ders Adı Türkçe | Noterlik ve Avukatlık Hukuku | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 55 saat | ||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilerin avukatlık ve noterlik gibi hukuk mesleklerinin temel ilkeleri ve mevzuatı hakkında gerekli bilgileri edinmelerini sağlamak. | ||||
Ders Açıklaması | The course will provide the basic knowledge about the advantages and disadvantages of most common alternative dispute resolutions such as mediation, conciliation etc. It will also enable the students to gain necessary knowledge regarding legislations and basic principles of legal professions such as advocates and notary publics. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 1. Avukatlık ve noterlik mesleği, mesleğe kabulde aranan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olur. 2) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 2. Avukatların ve noterlerin hak ve yükümlülükleri hakkında bilgi edinir. 3) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 3. Avukatların ve noterlerin hukuki, cezai ve disiplin sorumluluklarını gerektiren halleri tespit edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | AYLİN MORALIOĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | AYLİN MORALIOĞLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Avukatlık mesleğinin tanımı ve benzer müesseslerden ayırt edilmesi Avukatlığın kamu hizmeti ve serbest meslek niteliği |
2) | Avukatın bağımsızlığı ve avukatlık mesleğine kabul için aranan şartlar, Avukatlık mesleğinin yürütülme biçimleri (Avukatlık ortaklığı) |
3) | Avukatlık sözleşmesinin şekil ve kapsam bakımından geçerliliği -Avukatın ücret alacağı, Avukatın statüsünden kaynaklanan yetkileri (Dosya evrakının tetkik yetkisi, hazır bulunma yetkisi, görüşme yetkisi, yazışma yetkisi vs.) |
4) | Avukatın yükümlülüklerinden aydınlatma, sadakat, edimini özenle ifa, edimini şahsen ifa yükümlülüğü, Avukatın elinde bulundurduğu dosya evrakı ile ilgili yükümlülükleri, avukatın hesap verme ve sır saklama yükümlülüğü |
5) | Avukatın karşı taraf ve vekili ile ilgili yükümlülükleri- Avukatın Hakları |
6) | Noterlik mesleği hakkında genel bilgiler, Noterlik mesleğine kabul için aranan şartlar, Noterliğe atanma usulü |
7) | Noterlerin Yükümlülük ve Hakları, Noterlik işlemlerinin şekli (düzenleme, onaylama, örnek verme, diğer işlemler) |
8) | Vize Haftası |
9) | Noterlerin alacağı ücret, vergi harç ve resimlerin tahsil şekli |
10) | Noterlerin Sorumlulukları (Genel Hükümler ve Disiplin Cezaları) |
11) | Noterlerin hukuki, cezai ve disiplin sorumlulukları |
12) | Türkiye Noterler Birliğinin Yapısı, İşleyişi |
13) | Yabancı memleketlerde noterlik işleri, Noterlik Görevinin sona ermesi |
14) | Sulh, Hakem-bilirkişilik ve alternatif uyuşmazlık çözümü |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1) Sungurtekin Özkan, Meral Avukatlık Mesleği Avukatın Hak ve Yükümlülükleri, Barış Yayınları, son bası 2) Ulukapı, Ömer/ Atalı, Murat Noterlik Hukuku, son bası. 3) Tanrıver, Süha/Kulaksız, Cengiz Türk Noterlik Hukuku Bibliyografyası, Ankara, Noterlik Hukuku Araştırma Enstitüsü Yayını son bası. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders konularının anlatımı | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
moralioglua@mef.edu.tr +902123953600 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 7 | 1 | 3 | 1 | 35 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 1 | 12 | |||
Final | 1 | 7 | 1 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 55 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.2 | ||||||
AKTS | 2 |