POLS 321 Case Studies in TerrorismMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 321
Ders Adı İngilizce Case Studies in Terrorism
Ders Adı Türkçe Terorizm Vaka Çalışmaları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrenciler
Genel Eğitim Hedefi Vaka analizi incelemeleri yoluyla devlet dışı siyasi şiddetin temel unsurlarını öğrenmek.
Ders Açıklaması Terörizm, bir tür siyasi şiddet biçimi olarak binyıllardır varlığını sürdürmektedir. Ancak, 11 Eylül saldırılarından sonra Uluslararası İlişkilerde önemli bir yer edinmiştir. Sosyal bilimlerdeki çoğu tartışmalı konu gibi, bu kadar disiplinlerarası ve karmaşık bir konu için tek bir analitik çerçeve bulunmamaktadır. Yararlı bir yöntem, vakaları ekonomik, sosyal, kültürel ve ideolojik bağlamlara göre ilişkilendirmektir. Ancak ders, terörizmi siyasi bir etiket olarak ele alırken, tek bir boyutu diğerlerinin dışlanmasına neden olacak şekilde öne çıkarmaktan kaçınılması gerektiği konusunda uyarır. Buna bağlı olarak, dersin önemli öğrenme hedeflerinden biri, terörizme mümkün olduğunca ideolojik önyargılardan arındırılmış, toplumsal bilimsel anlamda nesnel bir yaklaşımla yaklaşmayı sağlayacak bilinçli bir farkındalık kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kursu başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: 1. Gerilla savaşı, iç savaş ve terörizm gibi farklı konvansiyonel olmayan şiddet saldırı biçimleri arasındaki farkları bilmek;
2) 2. Şiddetin ölçeklerini anlamak- ulus içi, uluslararası ve ulus ötesi;
3) 3. analyze the conditions under which a particular terrorist attack occurs;
4) 4. Terörizm tipolojilerini ve tanımsal tartışmaları anlamak;
5) 5. Devletlerarası terörle mücadele işbirliğinin zorluklarını takdir etmek;
6) 6. Küreselleşmenin terörizm üzerindeki etkisini analiz edebilecektir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Ders Koordinatörü BARIŞ ÇAĞLAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Tanımsal ve Kavramsal Tartışmalar
2) Bağlam, Teori ve Metodoloji
3) Avrupa'da Terörizm Vakaları - 19. Yüzyıl
4) Avrupa'da Terörizm Vakaları - 20. Yüzyıl
5) İtalya'da Sol Kanat Terörizmi
6) Almanya'da Sol Kanat Terörizmi
7) IRA Üzerine Vaka Çalışması
8) ETA Üzerine Vaka Çalışması
9) PKK Üzerine Vaka Çalışması
10) 11 Eylül 2001 Terör Saldırıları
11) 7 Temmuz 2005 Londra Bombalamaları
12) Ocak 2015 Paris Hebdo Terör Saldırıları
13) El Kaide'nin Başlangıcı ve Gelişimi
14) IŞİD Üzerine Vaka Çalışması
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-Alex Schmid, 'Terrorism – The Definitional Problem', Case Western Reserve Journal of International Law, 36(2-3), 2004, 375-419. -Alex Schmid, 'The response problem as a definition problem', in John Horgan & Kurt Braddock eds. Terrorism Studies-A Reader, New York: Routledge, 2012, ss. 91-97. -Leonard Weinberg and Ami Pedahzur and Sivan Hirsch-Hoefler, 'The Challenges of Conceptualizing Terrorism', Terrorism and Political Violence, 16(4), 2004, 777-94.
Öğretme TeknikleriDersler ve ters yüz sınıf yöntemine ilişkin okuma materyalleri, Blackboard'a atanır ve yüklenir. Buna göre, öğrencilerin ders öncesi çalışmaları bu sistemin temelini oluşturur. Sınıf içi tartışmalar ve gruplar arasındaki münazaralar ise vazgeçilmez bir unsurdur.
Ödev ve ProjelerDönem Ödevi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi caglarb@mef.edu.tr
None
Eğitmen Ofis Konumu: 5. Kat - Oda No. 529 Ofis Saatleri: Günün herhangi bir saati (09:00-17:00) E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 12 6 18
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5