Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | POLS 321 | |||||
Ders Adı İngilizce | Case Studies in Terrorism | |||||
Ders Adı Türkçe | Terorizm Vaka Çalışmaları | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrenciler | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Vaka analizi incelemeleri yoluyla devlet dışı siyasi şiddetin temel unsurlarını öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Terörizm, bir tür siyasi şiddet biçimi olarak binyıllardır varlığını sürdürmektedir. Ancak, 11 Eylül saldırılarından sonra Uluslararası İlişkilerde önemli bir yer edinmiştir. Sosyal bilimlerdeki çoğu tartışmalı konu gibi, bu kadar disiplinlerarası ve karmaşık bir konu için tek bir analitik çerçeve bulunmamaktadır. Yararlı bir yöntem, vakaları ekonomik, sosyal, kültürel ve ideolojik bağlamlara göre ilişkilendirmektir. Ancak ders, terörizmi siyasi bir etiket olarak ele alırken, tek bir boyutu diğerlerinin dışlanmasına neden olacak şekilde öne çıkarmaktan kaçınılması gerektiği konusunda uyarır. Buna bağlı olarak, dersin önemli öğrenme hedeflerinden biri, terörizme mümkün olduğunca ideolojik önyargılardan arındırılmış, toplumsal bilimsel anlamda nesnel bir yaklaşımla yaklaşmayı sağlayacak bilinçli bir farkındalık kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Kursu başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: 1. Gerilla savaşı, iç savaş ve terörizm gibi farklı konvansiyonel olmayan şiddet saldırı biçimleri arasındaki farkları bilmek; 2) 2. Şiddetin ölçeklerini anlamak- ulus içi, uluslararası ve ulus ötesi; 3) 3. analyze the conditions under which a particular terrorist attack occurs; 4) 4. Terörizm tipolojilerini ve tanımsal tartışmaları anlamak; 5) 5. Devletlerarası terörle mücadele işbirliğinin zorluklarını takdir etmek; 6) 6. Küreselleşmenin terörizm üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BARIŞ ÇAĞLAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR |
Hafta | Konu |
1) | Tanımsal ve Kavramsal Tartışmalar |
2) | Bağlam, Teori ve Metodoloji |
3) | Avrupa'da Terörizm Vakaları - 19. Yüzyıl |
4) | Avrupa'da Terörizm Vakaları - 20. Yüzyıl |
5) | İtalya'da Sol Kanat Terörizmi |
6) | Almanya'da Sol Kanat Terörizmi |
7) | IRA Üzerine Vaka Çalışması |
8) | ETA Üzerine Vaka Çalışması |
9) | PKK Üzerine Vaka Çalışması |
10) | 11 Eylül 2001 Terör Saldırıları |
11) | 7 Temmuz 2005 Londra Bombalamaları |
12) | Ocak 2015 Paris Hebdo Terör Saldırıları |
13) | El Kaide'nin Başlangıcı ve Gelişimi |
14) | IŞİD Üzerine Vaka Çalışması |
15) | Final Haftası |
16) | Final Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | -Alex Schmid, 'Terrorism – The Definitional Problem', Case Western Reserve Journal of International Law, 36(2-3), 2004, 375-419. -Alex Schmid, 'The response problem as a definition problem', in John Horgan & Kurt Braddock eds. Terrorism Studies-A Reader, New York: Routledge, 2012, ss. 91-97. -Leonard Weinberg and Ami Pedahzur and Sivan Hirsch-Hoefler, 'The Challenges of Conceptualizing Terrorism', Terrorism and Political Violence, 16(4), 2004, 777-94. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler ve ters yüz sınıf yöntemine ilişkin okuma materyalleri, Blackboard'a atanır ve yüklenir. Buna göre, öğrencilerin ders öncesi çalışmaları bu sistemin temelini oluşturur. Sınıf içi tartışmalar ve gruplar arasındaki münazaralar ise vazgeçilmez bir unsurdur. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem Ödevi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
caglarb@mef.edu.tr None Eğitmen Ofis Konumu: 5. Kat - Oda No. 529 Ofis Saatleri: Günün herhangi bir saati (09:00-17:00) E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 12 | 6 | 18 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |