HUK 129 İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Denetim SistemiMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 129
Course Title in English European Convention on Human Rights and its Supervisory System
Course Title in Turkish İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Denetim Sistemi
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Seçiniz
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 56 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate students only
Overall Educational Objective The student will learn the audit system established within the framework of the European Convention on Human Rights and its functioning
Course Description In this course, the rights and freedoms recognized in the European Convention on Human Rights and the Additional Protocols, which raised the concept of rights and freedoms from the level of "ideals to be achieved" to the level of "compulsory legal rules" and thus is one of the most fundamental documents of "Human Rights Law”, especially in international law, will be examined in detail. In addition, the most fundamental feature of the Convention, namely the "sanction system and supervision" (i.e. the European Court of Human Rights and the individual application method) will be examined in detail. In this framework, how the Court defines and interprets these rights and certain concepts in the text of the Convention, and in particular "the method and form of reasoning in its judgments" will be examined in detail. Finally, the analysis of an application by the Court and its stages will be examined, albeit very briefly. Thus, the structure of the Court (Single Judge, Committees, Chambers, Grand Chamber) will also be examined together with the “application system”.
Course Description in Turkish In this course, the rights and freedoms recognised in the European Convention on Human Rights and its Additional Protocols, which is one of the most fundamental documents of "Human Rights Law", will be examined in detail. In addition, the most fundamental feature of the Convention, namely the "sanction system and supervision" (i.e. the European Court of Human Rights and the individual application method) will be analysed in detail. In this framework, how the Court defines and interprets these rights and certain concepts in the text of the Convention and, in particular, "the method and form of its reasoning in its judgements" will be analysed in detail. Finally, the structure of the Court (Single Judge, Committees, Chambers, Grand Chamber) will also be analysed, albeit very briefly, together with the "application system".

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinin denetim sistemini kavramak
2) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Protokollerinde yer alan hak ve özgürlükleri ve bu alan ilişkin içtihatları yorumlamak
3) Olayları ve sorunları İnsan Hakları ve Sözleşme çerçevesinde değerlendirmek
4) Bireysel başvuru dilekçesi hazırlamak
5) Sözleşme hukuku ile Türkiye’de uygulanan bireysel başvuru sistemini karşılaştırmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. H Exam
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S Exam
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Exam
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Exam
Prepared by and Date SÜHEYL BATUM , January 2024
Course Coordinator SÜHEYL BATUM
Semester Güz
Name of Instructor Prof. Dr. SÜHEYL BATUM

Course Contents

Hafta Konu
1) İnsan Hakları Hukuku kavramı
2) Ulusal üstü İnsan Hakları Hukuku kavramı ve A.İ.H.S.’nin önemi
3) Mahkeme’nin yapısı ve muhakeme biçimi, kullanılan temel kavramlar
4) Ödevlerin sunumu başlangıcı
5) Mahkeme’nin yapısı ve işleyiş usulü
6) Ödevlerin sunumu
7) Quiz haftası
8) Sözleşme maddelerinin incelenmesi
8) Sözleşme maddelerinin incelenmesi
9) Ödevlerin sunumu
10) Sözleşme maddelerinin incelenmesi
11) Ödevlerin sunumu
12) Quiz haftası
13) Sözleşme maddelerinin incelenmesi
14) Sınav öncesi TEKRAR
Required/Recommended ReadingsPratikte Haklar ve Özgürlükler; öğretim kaynakları , Avrupa Konseyi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, www.echr.coe.int İnsan hakları eğiticileri için başvuru kitabı, www.ihd.org.tr Oman Doğru ve Atilla Nalbant, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Açıklama ve Önemli Kararlar, 1. Ve 2.cilt Sibel İnceoğlu, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Anayasa; Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Kapsamında Bir İnceleme *It is recommended to obtain at least one of the books. *The latest editions of the books are recommended.
Teaching MethodsLecture and text discussion
Homework and ProjectsAssignments will be given to the students to determine the midterm grade.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 8
Ödev 1 % 32
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration batums@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 7 2 9
Total Workload 56
Total Workload/25 2.2
ECTS 2