HUK 436 Toplu Mülkiyet HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 436
Ders Adı İngilizce Law of Common Ownership
Ders Adı Türkçe Toplu Mülkiyet Hukuku
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 60 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler, bu dersle paylı mülkiyet, elbirliği mülkiyeti, kat mülkiyeti ve devremülk kavramlarını öğreneceklerdir.
Ders Açıklaması Dersin amacı paylı mülkiyet, elbirliği mülkiyeti, kat mülkiyeti ve devremülk kavramlarının detaylı ve birbirleri ile karşılaştırmalı olarak incelenmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Toplu mülkiyet hukukuna ilişkin temel kavramları bilir.
2) Paylı mülkiyet, elbirliği mülkiyeti, kat mülkiyeti, devremülke dair hukuk kurallarının içeriğini ortaya koyar ve tartışır, problemleri çözümler.
3) Paylı mülkiyet, elbirliği mülkiyeti, kat mülkiyeti, devremülk ile ilgili hukuki sorunları ve bunlara uygulanması gerekli hukuk kurallarını tespit eder ve uygular.
4) Farklı toplu mülkiyet türlerine dair kurallarının uygulanmasıyla ortaya çıkan sonuçları değerlendirir ve eleştirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih KADİR BERK KAPANCI , January 2024
Ders Koordinatörü KADİR BERK KAPANCI
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. KADİR BERK KAPANCI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Toplu mülkiyet hukukuna giriş
2) Paylı mülkiyetin kurulması
3) Paylı mülkiyetin hükümleri
4) Paylı mülkiyette pay kavramı ve pay üzerindeki tasarruflar
5) Paylı mülkiyette yönetim
6) Elbirliği mülkiyetinin hükümleri
7) Elbirliği mülkiyetine vücut veren ilişkiler: adi ortaklık, miras ortaklığı, mal ortaklığı
8) Elbirliği mülkiyetinin sona ermesi
9) Kat mülkiyetinin kurulması
10) Kat mülkiyetinde kat malikleri arasında ilişkiler
11) Kat mülkiyetinin sona ermesi
12) Kat irtifakı ve Toplu Yapılar
13) Devre mülk, devre tatil
14) Genel tekrar
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar A. Lâle Sirmen, Eşya Hukuku, Yetkin, Ankara (son baskı). Aydın Aybay, Hüseyin Hatemi, Eşya Hukuku, Vedat, İstanbul (son baskı). Fikret Eren, Mülkiyet Hukuku, Yetkin, Ankara (son baskı). Hasan Erman, Eşya Hukuku Dersleri, Der, İstanbul (son baskı). İlker Öztaş, Paylı Mülkiyette Paydaşın Kullanma ve Yararlanma Hakkı, On İki Levha, İstanbul (son baskı). Kudret Güven, Turhan Esener, Eşya Hukuku, Yetkin, Ankara(son baskı). M. Kemal Oğuzman, Özer Seliçi, Saibe Oktay Özdemir, Eşya Hukuku, Filiz, İstanbul (son baskı). Mehmet Ayan, Eşya Hukuku II – Mülkiyet, Mimoza, Konya (son baskı). Mehmet Şengül, Toplu Yapılar ve Toplu Yapı Yönetimi, On İki Levha, İstanbul (son baskı). Rona Serozan, Eşya Hukuku I, Filiz, İstanbul(son baskı). Şeref Ertaş, Eşya Hukuku, , Barış, İzmir (son baskı). Turgut Akıntürk, Eşya Hukuku, Beta, İstanbul(son baskı). Zekeriya Kürşat, Paylı Mülkiyetin Sona Ermesi, Arıkan, İstanbul (son baskı). Zeynep Özcan, Paylı Mülkiyette Paydaşların Yetkileri ve Yükümlülükleri, Yetkin, Ankara (son baskı).
Öğretme TeknikleriTeorik anlatım, konuyla ilgili mahkeme kararlarının değerlendirilmesi.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kapancib@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü/25 2.4
AKTS 2